Ik ben er een paar jaar geleden geweest, en ja, het is mooi!
Waar je rekening mee moet houden? Er spreken niet zoveel mensen Engels. Ik liep er op het station in Bratislava al tegenaan: bij de info-balie kwamen ze niet verder dan 'look at the signs' (toen ik vroeg welke trein ik moest hebben), maar helaas waren alle signs in het Slowaaks.
Ze praten er wel Russisch, maar je moet even zoeken voor iemand je in het Engels of Duits kan helpen. Jonge mensen zijn de beste gok. 
Kosice is prachtig! Ik ben daar een paar dagen geweest, echt een héle mooie leuke stad. Een mooie grote kerk en nog wat kleinere kerken. Ik ben ook een paar dagen in Poprad geweest, daarvan zijn stukjes heel mooi en stelt de rest niet zoveel voor. Spissky Hrad is een aanrader, een van de grootste burchten van Europa... Bij Poprad in de buurt ben ik nog naar een ijsgrot geweest, dat was ook erg cool; als je het graag wilt weten kan ik wel proberen de naam enzo voor je op te zoeken, maar het is alweer wat langer geleden en al die namen zijn zo moeilijk. 
Verder moet de natuur ook fantastisch zijn. Ik heb daar zelf niet veel van meegekregen omdat ik vooral steden e.d. gezien heb, maar probeer een keer te gaan wandelen. Maar goed, in Kosice kun je je best vermaken! Je schijnt er ook nog in de catacomben te kunnen, maar dat heb ik helaas niet meer kunnen doen.
Wat ik wel vond was dat er een cultuurverschil was: ik ben gewend om op vakantie naar Ierland/Groot-Brittanie (of evt Duitsland) te gaan, waar iedereen lief en schattig en beleefd is. Ik vond de Slowaken in verhouding wat botter. Niet onvriendelijk, maar wat stugger. Maar je gaat je zeker vermaken.