Reisorganisaties naar Thailand wie heeft ervaring???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Reisorganisaties naar Thailand wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:30

Binnenkort willen wij boeken voor een rondreis door Thailand.
Helaas bieden bijna alle organisaties grote groepsreizen aan (30 man of meer). Onze voorkeur gaat naar

- betrouwbare organisatie die ter plaatse dingen goed voor elkaar heeft.
- normale prijs en niet te grote groep
- normale tot goede hotels (geen primitieve toestanden)

Graag zou ik van andere bokkers ervaringen willen weten met reizen door Thailand. Alle ervaringen positief als negatief zijn welkom!!

En welke inentingen hebben jullie gehad?

_June

Re: Reisorganisaties naar Thailand wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 11:33

Naar Thailand zou ik niet met een organisatie gaan.
Gewoon lekker zelf gaan, hotel daar boeken, er is keuze genoeg.
Van te voren uitstippelen wat je wil zien en de rest daar regelen.
Dan zie je veel meer dan die standaard dingen met organisaties.
Thailand is heel veilig en makkelijk om zonder begeleiding te reizen. En de inentingen veranderen regelmatig, moet je gewoon even navragen bij de GGD.

Veel plezier!!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:10

Ik zou idd ook niet met een reisorganisatie gaan. Ik ben samen met een vriendin een maand geweest, en het is echt zo makkelijk om daar zelf rond te reizen. Zo zie je veel meer en t scheelt veel geld!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:03

Nou wij houden meer van organisaties en willen zelf niet al te veel regelen op de plaats van bestemming. Voor ons is echte vakantie juist dat dingen goed geregeld zijn en we zelf niet overal achteraan moeten (vervoer, overnachtingen etc). Daarbij hebben we helaas maar 2 weken de tijd. Als je zelf gaat kan je toch minder zien dan bij een georganisseerde reis. Als ik meer tijd en ervaring zou hebben is het misschien een idee.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:06

Ik ben 2 jaar geleden met arke geweest 3 weken en het was een super reis. Reisleiding was echt super en bespraken alles met ons. Wij hadden een groep van 20 personen. Onze groep was echt super gezellig. Je ziet inderdaad heel veel en de eerste keren zo ver weg is toch wel eng om dan meteen alles zelf te regelen.
Ik heb ook goede verhalen gehoord over koning aap.

Succes met uitzoeken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:19

http://www.greenwoodtravel.nl/

Is echt een geweldig goede organisatie. Je maakt in overleg met hen een programma en zij zorgen dat het allemaal gebeurd. De groepjes zijn klein, per tour heb ik ze niet groter dan 10 gezien.

De organisatie is opgezet door een nederlander (Ernst-Otto Smit) en de medewerkers spreken allen goed engels. Als je daar boekt krijg je vaak een overnachting in het prince palace hotel aangeboden. Dit hotel bevind zich in Bo Bae tower waar zij ook gevestigd zijn.
Mocht je boeken via deze organisatie vergeet dan niet om ze daar met een lading stroopwafels te verrassen. Zelfs de Thai zijn er gek op Haha!

Wat een geweldige belevenis is, is een klongtour en fietsen door Bangkok.

Wil je nog een aantal dagen richting strand dan is Koh Chang een aanrader. Echt geweldig! Ook om te snorkelen. Het eilandje is nog echt thais. Er is wel wat tourisme maar dat is heel beperkt. Restaurantjes maken hun eten klaar op de bbq die bestaat uit een half olievat met een rekje erover.

Mocht je meer willen weten, pm staat open!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:14

Wij zijn naar thailand geweest met een reisorganisatie. Wij zijn gewoon met ons idee naar Globe gegaan en hebben daar gevraagd wat ze ermee konden. Die hebben voor ons (5 man) geregeld dat we eerst een week een hotel hadden aan de kust (Hua Hin) en daarna met de nachttrein naar Chiang Mai. Deze trein was heel goed te doen. Niet super confortabel maar toch goede bedden en goed eten(inbegrepen drankjes niet). Wel bij de beste klasse. De andere klasse zit je gewoon op een stoeltje de hele nacht. Daar aangekomen hadden we ook een mooi hotel meteen aan het centrum en was allemaal heel netjes geregeld. Daarna met de nachttrein terug naar Bangkok waar we 3 dagen zijn gebleven.
Was allemaal super geregeld. Verder hebben we daar de excursies wel zelf geboekt. Overal zijn kraampjes met mensen die excursies aanbieden. Zo zijn we in Bangkok naar de Floating market geweest en naar het oude centrum en het grote tempelcomplex (hoe heette dat ding ook alweer is alweer 3 jaar geleden...) In Chiang Mai zijn we ook nog naar zon olifantenkamp geweest en ook nog veel andere dingen gedaan.
Welke organisatie dat het was waarbij de hotels geboekt zijn weet ik niet meer. Ik zou zeggen stap eens naar een reisbureau toe en laat je plannen horen. Excursies zijn lokaal goedkoop te krijgen dus dat kan je daar doen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:16

Ohja wij hebben er toen jammer genoeg niet kunnen snorkelen etc omdat de wind verkeerd stond en er gigantisch veel kwallen aanspoelde en daar ga ik niet tussen zwemmen...

Zal wel eens een paar foto's opzoeken.

*edit zit net mn foto's te bekijken en denk dat mocht je interesse hebben je beter even een pb kan sturen want wij hebben echt heel veel gedaan daar.... Bij iedere lokatie minstens 4 dingen ofzo dus is beetje moeilijk om in een paar foto's uit te leggen. Laat het maar weten..

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:24

Ik ben 2 jaar geleden naar Thailand geweest maar niet mbv een reisorganisatie dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik ben destijds in de bewoonde wereld gebleven en heb geen extra inentingen genomen. Over anti-malaria pillen: als je niet de jungle in gaat zou ik ze gewoon niet nemen, het is totaal overbodig; Thailand is aardig westers, als je iets oploopt heb je daar goeie artsen; inentingen (zoals bv. tegen malaria) helpen maar tegen een paar soort muggen omdat de muggen door al die ingeente westerlingen langzaam aan resistent zijn geworden, dus de kans dat je daadwerkelijk beschermd wordt is klein; het scheelt je dus handenvol geld en de bijverschijnselen van anti-malaria pillen zijn ook niet prettig.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:31

Wij hadden idd ook geen malariapillen genomen en toen we het aan iemand daar vroegen vertelde die dat alle mensen geent werden en dat de malariamug daardoor steeds verder uitsterft in Thailand. Wel heb je nog die immunen muggen maarja daar helpen die pillen enzo ook niet tegen..
Verder is de malariamug alleen actief in het donker dus overdag loop je al geen risico en s avonds anders goed insmeren met muggencreme met deet. Verder houden ze ook niet van airco dus dat scheelt

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:33

Meldt zich!

Ik ben in nov 2005 gedurende 16 dagen met Shoestring naar Thailand geweest. Relatief kleine groep. Erg leuke vakantie gehad! Mooie balans tussen avontuurlijk en wat meer luxe. Ik zou het zo weer doen.
Leuke alternatieven zijn koning Aap, Baobab en dat soort organisaties.

Ben je meer van het nog degelijkere, dan is misschien ehhh hoe heten die ook maar weer....nou ja zeg... kan er niet meer op komen.... Mocht ik het me nog herinneren dan kom ik wel weer even terug.

Zonder reisorganisatie is in Thailand ook echt heeeeel erg goed te doen!!! Ik vond het een erg prettig land!

Als je ook naar Bangkok gaat, zorg dan dat je op een fietsexcursie van Co van Kessel mee kunt!! Gewoon even Googlen. Dit wil je echt niet missen! Ik vond het een van de leukste dingen van de vakantie!

Mbt malaria. Wij waren 2 van de weinigen (zoniet de enigen) die malariatabletten hadden genomen. Je moet gewoon zorgen dat je de goede hebt, dan heb je ook geen bijverschijnselen en beter ermee verlegen dan erom verlegen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:08

Er zijn zoveel organisaties, denk aan een Djoser, Baobab, Koning Aap, Shoestring. Voordeel is dat alles geregeld is en je relatief wat vrijheid hebt (als je 2 nachten ergens bent hoef je tussendoor niet mee op excursie, dan kun je er ook voor kiezen om aan het zwembad te blijven, bijvoorbeeld)
Nadeel is dat ze niet de meest luxe hotels hebben.........

Ik heb bij Fox een hele leuke Thailand reis gezien met fijne luxe hotels, misschien is dat wat voor je ? Maar dat zijn wel wat grotere groepen allemaal, bovenstaande organisaties. Denk al snel aan 20 personen.

Waar in Thailand wil je heen ?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 02:19

Ah volgens mij was dat 'm: Fox. Daar zagen we de airco touringcars ook van staan. Ik had er geen spijt van dat wij met Shoestring gebruik maakten van wat meer local vervoer... Knipoog
Ieder zo zijn voorkeuren natuurlijk! Niets mis mee!!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:46

Fox!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:46

Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest. Echt een superreis! Alles was perfect geregeld en je reist steeds in van die mini-busjes. Wij hadden een groepje van 7 en waren bijna altijd alleen Lachen
Als er bijvoorbeeld iets uitviel (bij ons 1x een boottochtje omdat de rivier veel te hoog stond en dus gevaarlijk was) dan kreeg je meteen allemaal andere mogelijkheden aangeboden.
Ook was ik een ochtend ziek en toen kon het programma ook omgedraaid worden Lachen Erg fijn allemaal!
de reisorganisatie: http://www.bmair.nl/
Wij zelf hebben deze reis gedaan: http://www.bmair.nl/Rondreizen/Thailand ... e-Tour.htm

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 13:26

Ik ben afgelopen week op de vakantiebeurs geweest en daar bleken er nog veel meer organisaties te bestaan. Wij wilden een echte rondreis met een paar dagen strand. Helaas was het erg moeilijk om de juiste combinatie te vinden (te veel strand, alleen maar rondreis, rondreis die niet naar het noorden gaat etc).

Nu hebben wij vanmorgen een droomvakantie geboekt bij BM air reizen! 17 dagen en de juiste combinatie met alle punten die wij graag willen zien! Ik ben heel blij dat ik op de beurs ben gaan rondkijken. Het idee van een bus vol mensen staat mij namelijk heel erg tegen. En bij alle organisaties zoals FOX, Djoser, OAD etc waren er 30 man per groep in een giga bus. Over zowel BM air als greenwood (werken ze mee samen) hoor ik goede berichten en ze schelen enorm in de prijs.

Als er mensen zijn die leuke foto's hebben lijkt mij dat super om te zien!

Verder hoorde ik dat alleen HEP A en DTP voldoende zou zijn. Klopt dat?

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:25

Ik heb nog wel wat foto's Lachen

rijstvelden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8WM8FUQZ

Bangkok vanuit de hoogste toren:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IL4NPRO4

aapies Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PM6WGFNA

Olifantjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VRLCUCK6

Erg grappig, hier vroegen ze of we ze wilden helpen met wat Nederlandse zinnen Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IVWMKG7Y

Bij het drielandenpunt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CCTZADQJ

Op 'n vlotje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J6SKQYHW

Openbaar vervoer in bangkok Clown Je moet er echt in springen anders is hij al weer weg Tong uitsteken
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RFGT6HA4

Ossenkar, dit vond ik echt heel erg. Was blij dat ik er uit was. Ze moesten die kar echt door de blubber trekken en dat tuig was ook niet alles Ach gut
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TVXWU8F4

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:34

ik ben vorig jaar met holiday international geweest.
we hebben toen een rondreis gemaakt door het noorden van thailand, dat was echt heel erg gaaf alleen wel vermoeiend. Ik raad je echt aan om er een weekje vakantie aan te plakken.
als je fotó's wilt zien moet je maar even pben dan mail ik ze wel naar je toe.