Kemer, Turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

skipperfan

Kemer, Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 18:14

M'n vriend en ik gaan 8 juli op vakantie naar Kemer in Turkije en we verblijven in Hotel Orange County.
En mijn vraag was of er nog meer bokkers in Kemer zijn geweest en hoe is het jullie bevallen?
Hebben jullie nog tips of leuke ideetjes waar we heen kunnen gaan?

En is het handiger om in Turkije zelf geld om te wisselen of is dat helemaal niet nodig?

Alvast bedankt Knipoog

RZDLover

Re: Kemer, Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:32

Ik ben in Kemer geweest. Vond het heel erg leuk en vriendelijke mensen. Wij hadden vooraf al wat geld meegenomen, maar je kan daar ook gewoon geld halen Knipoog Wij waren niet elke dag in Kemer, omdat we in Kiris in een hotel zaten, maar wij gingen meestal winkelen kijken op de marktjes en de omgeving een beetje verkennen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:16

Altijd geld omwisselen! of gewoon je pinpas mee nemen, dan pin je gelijk Lira's. Dat scheelt.
Maar nooit betalen in euros, je wordt genaaid waar je bij staat. Knipoog Ze rekenen het gewoon verkeerd om, en als je er dan wat van zegt dan hoor je 'had je maar met liras moeten betalen'
Ook raad ik je af om te pinnen in winkels, want daar worden toeristen ook nog wel eens mee bedondert.. Dan laten ze je meer pinnen als dat het eigenlijk was.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:20

Ik had juist helemaal geen problemen met euro's betalen, ik vond het veel makkelijker, en werd echt nergens mee genaaid.
Je bent er zelf bij, dus gewoon goed opletten.
En altijd dingen goedkoper proberen te krijegn,,
heel veel plezier,,

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:44

Ik woon er en ik zie het helaas veel gebeuren. Vaak hebben de toeristen het zelf niet eens door.
Ik help deze mensen dan en wordt helaas door de winkeleigenaar of de barmen etc etc kwaad aangekeken. Maar als ik zie dat ze teveel betalen dan help ik zeker.
Zo was er vorig jaar een meisje wat 13 euro betaalde voor een witte wijn in een discotheek, en ze zag zelf niet in dat het in Lira's normaal 9 lira was..
Ik zie het helaas veel gebeuren dus toch raad ik je aan om wel met lira's te betalen..
Inderdaad bij alle kleine winkeltjes afdingen, dat is iets wat de Turkse bevolking ook doet, dus niets raars. Zeker omdat in het toeristenseizoen de prijzen bijna verdubbelt worden dan wanneer het seizoen afgelopen is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:32

Precies zoals Nathalie zegt, nooit betalen in Euro's!!! Van de zomer was er in Kemer overigens vals geld in omloop, Euro's wel te verstaan. Je kunt hier bij de bank of evt. daar geld wisselen. Altijd afdingen.

Orange County is een mooi hotel, maar wel heel Hollands hoor. Haha!

Een kleine impressie:
(overigens hebben wij er niet gelogeerd, mij broertje is daar naar binnen gewandeld om foto's te maken)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:34

Wat een gaaf Hotel zeg! Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:36

Ja dat is Nederland in Turkije
Dit hotel stond ook op mn lijstje. De eigenaar is ook nederlands, het hotel is vrij nieuw.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 18:04

Bedankt voor jullie tips.
Leuke foto's trouwens, ziet er echt leuk uit, het hotel komt trouwens zaterdag ook bij rtl travel hot list geloof ik, dus dat moet ik zeker gaan kijken Knipoog

Ik zal dan zeker wel geld om gaan wisselen, ik denk dat ik het dan wel in het hotel zelf ga doen Knipoog

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:05

Nathalie schreef:
Altijd geld omwisselen! of gewoon je pinpas mee nemen, dan pin je gelijk Lira's. Dat scheelt.
Maar nooit betalen in euros, je wordt genaaid waar je bij staat. Knipoog Ze rekenen het gewoon verkeerd om, en als je er dan wat van zegt dan hoor je 'had je maar met liras moeten betalen'
Ook raad ik je af om te pinnen in winkels, want daar worden toeristen ook nog wel eens mee bedondert.. Dan laten ze je meer pinnen als dat het eigenlijk was.

Ja idd..
En ik heb er ervaring mee Vork

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:48

wij zijn ook al eens in Kemer geweest.
Was er wel mooi Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:50

nog nooit in Kemer geweest..
ik ga altijd naar Marmaris.. heb er ook een tijdje gewerkt op een duikboot als instructrice.. was echt gaaf Haha!

vind alleen eerlijk gezegd dat hotel wat je hebt uitgekozen maar niks.. kan je beter in nederland blijven Haha!
als ik naar turkije ga ga ik voor turkije.. niet voor nederland..
maar goed dat is mijn mening... veel plezier in ieder geval Haha! Cool

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:00

Ik ben er mei 2005 geweest [maaar dat wist je eigenlijk al Schijnheilig] en ik vond 't echt geweldig Lovers Maar ik ben het hotel eigenlijk niet uit geweest, ja heel dicht in de buur twaren veel winkeltjes, en naja het was súper mooi weer.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:49

kan dus echt niet begrijpen dat je t leuk vind, om in turkije te zitten en dan zoveel hollands om je heen te hebben Tong uitsteken

iig heel veel plezier, ik ga van de zomer naar kemer Lachen

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:50

Dit hotel is inderdaad Nederland in Turkije. Alles is en doet Nederland. Je moet er wel van houden, is heel groot en massaal.....
Fijne reis.