In september dit jaar wil ik een halfjaar in het buitenland studeren. Mijn voorkeur gaat uit naar een Franstalig land/gebied. En nou is mijn interesse vooral uitgegaan naar Geneve of Toulouse, maar het probleem is: ik kan niet kiezen!
Geneve heeft eigenlijk mijn voorkeur: vanwege het feit dat ik altijd al gefascineerd ben door Zwitserland, en ik ergens heen wil waar niet iedereen heen gaat, zodat ik ook echt het gevoel heb in het land te zijn en niet alsnog tussen alle Nederlanders. Bovendien heb ik 2 zwitserse vriendinnen die daar in de buurt wonen.
Echter aan geneve zitten meer nadelen: zo is het vakkenaanbod een stuk geringer dan in Toulouse, Toulouse heeft meer vakken die mijn aanspreken, en is het makkelijker in Toulouse om de colleges te volgen, aangezien je meer begeleiding krijgt mbt de taal, en er meer aandacht is voor buitenlandse studenten.
In beide steden ben ik nog nooit geweest.
Ik wil niet echt in een super grote stad studeren, maar juist wat kleiner.
Probleem is dus: ik wil naar Geneve, maar veel wijst erop dat het een stuk makkelijker voor me wordt om in Toulouse te studeren.
Wie is in een van beide steden geweest, en kan me er wat over vertellen, en misschien zijn er mensen die me kunnen helpen met mijn 'dilemma'??
Ik hoop op veel reacties!!