Toulouse of Geneve

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lorenz1234

Toulouse of Geneve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:12

In september dit jaar wil ik een halfjaar in het buitenland studeren. Mijn voorkeur gaat uit naar een Franstalig land/gebied. En nou is mijn interesse vooral uitgegaan naar Geneve of Toulouse, maar het probleem is: ik kan niet kiezen!
Geneve heeft eigenlijk mijn voorkeur: vanwege het feit dat ik altijd al gefascineerd ben door Zwitserland, en ik ergens heen wil waar niet iedereen heen gaat, zodat ik ook echt het gevoel heb in het land te zijn en niet alsnog tussen alle Nederlanders. Bovendien heb ik 2 zwitserse vriendinnen die daar in de buurt wonen.
Echter aan geneve zitten meer nadelen: zo is het vakkenaanbod een stuk geringer dan in Toulouse, Toulouse heeft meer vakken die mijn aanspreken, en is het makkelijker in Toulouse om de colleges te volgen, aangezien je meer begeleiding krijgt mbt de taal, en er meer aandacht is voor buitenlandse studenten.
In beide steden ben ik nog nooit geweest.
Ik wil niet echt in een super grote stad studeren, maar juist wat kleiner.
Probleem is dus: ik wil naar Geneve, maar veel wijst erop dat het een stuk makkelijker voor me wordt om in Toulouse te studeren.

Wie is in een van beide steden geweest, en kan me er wat over vertellen, en misschien zijn er mensen die me kunnen helpen met mijn 'dilemma'??

Ik hoop op veel reacties!!

Ashquar

Re: Toulouse of Geneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:39

Ik ben in Geneve geweest. Ik heb alleen niet heel veel van de stad gezien, want ik vloog gewoon naar dat vliegveld (moest aan de noordkant van Zwitserland zijn maar toen was er nog geen vliegtuig vanuit Nederland die daarop vloog). Toen het 1 augustus was (nationale feestdag) vloog ik weer terug. We waren eerder weggegaan zodat we nog even in de stad konden kijken maar toen zijn we maar gaan zwemmen in het meer van Geneve (dat is ook wel een voordeel, kan je lekker zwemmen Knipoog ). Het vliegveld was ook wel mooi en de rest wat ik heb gezien ook. Ik zoek wel even foto's.

*edit: De foto's zijn spoorloos. Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:03

Kies voor de plaats waar je je beste bij voelt. Ik zou iig voor Toulouse gaan, je kan altijd nog op vakantie in Geneve.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 01:03

Bedankt voor de reacties. Moonchloe: waarom zou jij voor Toulouse gaan?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 01:04

In jou situatie iig, meer voordelen enzo Lachen

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:43

Ik zou voor Geneve gaan. Is leuk winkelen daar Knipoog