ramp: 20kg bagage voor 8 weken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiwawa

ramp: 20kg bagage voor 8 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:09

Ik vertrek binnen 3 weken naar Barcelona om aldaar mijn studies te gaan beëindigen. Ik ga er met 2 andere meiden op een apartement wonen. Nu mag ik maar 20kg meenemen op het vliegtuig... wat voor mij al een reden is tot paniek Bloos

Kunnen jullie mij helpen?

- Wat neem ik mee?
- Wat neem ik niet mee?
- Hoe krijg ik zoveel mogelijk mee?
- Wat mag ik niet vergeten voor een studiereis in het buitenland?

Wat ik zelf al had uitgedokterd:
- Alle zware kledingsstukken aandoen op vliegtuig, zelfs meerdere lagen boveneen als het moet Clown
- Alle computerapparatuur en laptop in handbagage
- geen shampoo, tandpasta, wasmiddel en andere dingen meenemen, wel kopen ginder!

Groetjes

Nado

Re: ramp: 20kg bagage voor 8 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:11

Je mag meestal ook meer bagage meenemen als je bijbetaald Knipoog Even contact opnemen met je reisbureau/vliegtuigmaatschappij en vooral... russsstig blijven Haha!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:12

jaja,das waar, voor 14euro per extra kg... Gestoord

Voor m'n favoriete laarzen zo dit al neerkomen op 32,5 euro

Volgens mij ga ik een depressie krijgen als ik in spanje ga beseffen wat ik allemaal heb moeten achterlaten Haha!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:20

Mag je dan niet nog wat in je handbagage stoppen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:23

Hoe lang ga je naar Barcelona?

Ik zou het simpel houden. Alleen kleding voor het seizoen meenemen. Laptop endergelijke in handbagage. Boeken? Hoeveel moet je er mee? Ook in handbagage zo mogelijk.

Verder kun je alles daar kopen.

Shampoo enzo zou ik wellicht weer wel meenemen. Als je erg gehecht bent aan 1 bepaald merk kun je dat misschien daar niet krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:24

Als je nog dingen wilt hebben later kun je ze goedkoper opsturen dan bijbetalen op het vliegtuig

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:25

Ik zie nu dat het maar 8 weken is.

Nou volgens mij red je dat wel hoor, met 20 kilo Haha!.

Tussendoor ga je toch ook je kleren wassen enzo.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:26

Ik ga voor 8 weken, vertrekkende op 26 januari!

Boeken, wellicht zo'n 6kg, hopelijk nog allemaal in handbagage!
mijn handbagage zal zwaar wegen dan het toegestaan gewicht maar heb op de 20 vluchten die ik de afgelopen jaren heb gehad, nog nooit controle van de handbagage qua gewicht gehad!

Gaat mee in handbagage:
laptop (weet iemand hoe het zit met de batterij van een laptop, heb gehoord dat die niet meer in handbagage mag zitten)
externe harde schijf
webcam
gsm
alle kabels
boeken

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:27

Apple schreef:
Ik zie nu dat het maar 8 weken is.

Nou volgens mij red je dat wel hoor, met 20 kilo Haha!.

Tussendoor ga je toch ook je kleren wassen enzo.

De kleren is inderdaad te doen... het gaat om handdoeken, schoenen, cosmetica en zo... dat weegt immens door!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:29

Net een maand geleden nog met laptop in handbagage gevlogen, niets aan de hand.

Mocht je krap komen te zitten qua gewicht dan zou ik die handdoeken thuis laten. Neemt veel ruimte in beslag en handdoeken kun je overal gewoon goedkoop kopen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:29

niet te moeilijk doen!

kijk is naar wat je echt nodig hebt, en wat niet. 20 paar sokken = onzin, gewoon gaan wassen. En als je echt iets te kort komt, dan kanje het daar alsnog kopen.
en daarbij 8 weken is neit zo heel erg lang!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:39

wat gaat mee in mijn bagage

kousen / slipjes (10 stuks)
broeken e.d. (1 jeans, 1zwarte, 1lange rok, 1 korte rok)
T-shirts (3 stuks)
topjes (2 stuks)
Pulls (1 dikke warme, 2 dunne)
extra schoenen (1 paar muiltjes en mijn 'deftige schoenen')
1 pyjama
1 grote handdoek
1 keukenhanddoek
toiletgerief (make-up (minimum), haarborstel, tandenborstel)
fotokader (die gaat mee, geen discussie Cool )
bedlinnen
medicatie
CD-schijfjes om eindwerk op te branden
handtas en schooltas
kopies van alle waardevolle papieren
grote map
jas, sjaal en muts

Dit weegt al 18,7 kg Nors opkijken

Ik begrijp dat jullie zeggen dat ik enkele dingen daar moet kopen, maar de reis zelf zal me 4000 euro kosten dus iedere extra kost is er eigenlijk teveel aan. Ook moet al hetgene ik daar koop ook terug in België geraken, waardoor ik sowieso de extra bagagekost eens zal moeten betalen. En ok dat klein fortuin zie ik niet zitten...

waarschijnlijk zal ik ook alles wat ik gepland had in handbagage te steken, niet in de handbagage kwijt geraken...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:50

Dit valt inderdaad wel mee.

Jammer dat je ook beddenlinnen mee moet nemen, dat had ook een hoop gescheelt in gewicht.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:53

Is er de mogelijkheid om alvast wat vooruit te sturen naar iemand die daar al zit?

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:55

boeken kun je ook opsturen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:56

Voor spullen die je mee terug wil nemen kan je ook overwegen dat gewoon per post op te sturen - dat kan vast goedkoper dan 14 euro per kilo... En verder ben je leuk bezig met de inhoude van je tas. Je hebt nog 1,3 kilo over Haha!

edit - er zijn meer mensen die dat opsturen hadden bedacht Haha!

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:58

Als je meldt dat je voor studie gat dan hoef je misschien niet extra te betalen en kunnen je boeken misschien wel ' gratis' mee. Iemand die ik ken is nl. ziek en moet diverse apparten meenemen a 2 kg per stuk en dat mag ie ook van de bagaga aftrekken. Nee heb je kun je krijgen.

Daarnaast zal ik gewoon weinig meenemen. Zo ben ik 3 maanden naar het buitenland geweest met 18kg incl. matras en slaapzak. Zorg dat je allemaal lichte dingen bij je hebt. BIJV:
geen wolle trui maar fleesch of blouse met hemdshirt (meereder lagen zijn nl ook warm voor de avonden)
niet 3 paar slippers maar 1
geen fohn meenemen bijv.
je kunt bij de xenox kleine handoeken die snel droge kopen ze zijn licht en klein
zo heb je bij divers travelers winkels ook licht gewicht kussen enzo
koop een badlaken daar en neem deze niet mee
probeer met je vrienden dubbele spullen te delen. Bijv. niet iedereen neemt een blok papier mee maar 1 persoon en dan neemt de andere weer een zak drop mee bijv Haha! .
En zoals je zei veel dingen ook daar kopen.........

suc-6 en veel plezier

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:14

post is idd optie...

*gaat even google'en*

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:19

Snovje schreef:
Als je meldt dat je voor studie gat dan hoef je misschien niet extra te betalen en kunnen je boeken misschien wel ' gratis' mee. Iemand die ik ken is nl. ziek en moet diverse apparten meenemen a 2 kg per stuk en dat mag ie ook van de bagaga aftrekken. Nee heb je kun je krijgen.

Daarnaast zal ik gewoon weinig meenemen. Zo ben ik 3 maanden naar het buitenland geweest met 18kg incl. matras en slaapzak. Zorg dat je allemaal lichte dingen bij je hebt. BIJV:
geen wolle trui maar fleesch of blouse met hemdshirt (meereder lagen zijn nl ook warm voor de avonden)
geen fohn meenemen bijv.
je kunt bij de xenox kleine handoeken die snel droge kopen ze zijn licht en klein
probeer met je vrienden dubbele spullen te delen. Bijv. niet iedereen neemt een blok papier mee maar 1 persoon en dan neemt de andere weer een zak drop mee bijv Haha! .

suc-6 en veel plezier

Wow! 18kg, en je had dit mee? tenzij je in een tropish oord zat waar je constant met je bikini kon rondlopen, geloof ik het (bijna) niet! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:44

Heb je niet gewoon al een wat zwaardere koffer dan gemiddeld?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:49

Hou je er wel rekening mee met die regel op vliegvelden wat betreft het meenemen van liquide middelen?;)
Veel plezier trouwens daar in Spanje.
(ik dacht eerst ff dat je ging emigreren)

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:13

emigreren.... wie weet Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:16

Je hebt toch ook van die vacuumzakken? Dat scheelt in elk geval ruimte..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:39

In ieder geval zoveel mogelijk zware dingen in de handbagage, dat wordt idd niet gecontroleert.
Verder denk ik dat het wel moet lukken hoor, voor 8 weken!
Goed je best doen met kleding uitzoeken. Kleding die je thuis niet aan doet, doe je daar ook niet aan. (en dan bedoel ik niet de kleding die je hier nu niet aan trekt omdat het te koud is Knipoog )
Ik maak elke keer dezelfde fout om ook kleding mee te nemen die ik thuis niet draag, en die ligt dan maar te liggen. Knipoog

Toen ik ging emigreren had ik trouwens aan 33 kg genoeg! Exclusief handbagage, maar dat was niet veel.
Ik had het geluk dat mijn ouders mee gingen. Dus meer kilo's. Knipoog
Maar voor 8 weken 20 kilo, dat moet toch wel lukken?

Ik ben nu voor 6 weken samen met mijn vriend in Nederland, en we hadden samen maar 25 kilo.

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:15

Chiwawa schreef:
Snovje schreef:

geen fohn meenemen bijv.

suc-6 en veel plezier

Wow! 18kg, en je had dit mee? tenzij je in een tropish oord zat waar je constant met je bikini kon rondlopen, geloof ik het (bijna) niet! Clown

Yep ik had idd 18 kilo bij me voor 3 maanden. Ik trok door mongolie en thailand. Mongolie zon en sneeuw gehad en in thailand vochtig warm en een beetje koud aan het eind te vergelijken met lente hiero in nederland.
Ik had allemaal lagen kleren meegenomen. Dus een hemdshirt t-shirt, longesleeve en 2 dikke truien. Een bodeywarmer ipv een jas, want ik had tenslotte dikke warme kleren mee (heb wel later handschoenen en sjaal gekocht in mongolie). Eens effe kijken. Ik had waspoeder meegeneomen in eenplastic zakje of vloeibare weet het niet meer. Ik had enkele boeken mee (was geen studiereis) in de handbagage (zwaar Haha! ). Ik had bergschoenen aan en 2 paar schoene (lich gewicht meegenomen), zes of 8 dunnen licht gewicht handdoeken, diverse apotheekspullen allemaal uit de verpakking, had geen fohn mee. Daarnaast had ik 3 of 4 broeken mee waarvan 2 afritsbroeken wat 4 broeken in een klap waren Bloos . Het maandelijkperiode spul had ik in zoverre mogelijk ook los in mijn tas gedaan, spaart ruimte en uiteindelijk ook gewicht Knipoog .
Tja verder had ik idd mijn handbagage best vol en heb ik in thailand nog wat shirts bij gekocht. Toen ik naar nederland ging heb ik ook veel achtergelaten.
Ik weet ook niet hoe ik het heb gedaan, maar het is me gelukt Clown Normaal kan ik nl. ook moeilijk iets achterlaten.......
Ik hoop dat je er wat aan hebt en suc-6. Als ik je nog ergens mee kan helpen let me now...!