Ik ga al jarenlang in de zomer naar Griekenland. Ik vind Athene echt een superleuke stad, maar ik zou er inderdaad niet in de zomer heen gaan. Zelf ben ik er nu 2x geweest, een keer in de zomer en een keer in mei, maar geloof me met 40 graden de Akropolis beklimmen is niét leuk! Haha ik heb toen boven uiteindelijk alleen onder een boom zitten bijkomen. Verder is er nog een berg in het midden van de stad (eventueel kan ik de naam wel even navragen) dat is echt een aanrader, een prachtig uitzicht over de stad heb je dan (helaas was het bij mij bewolkt) !! Maar om die in de zomer te gaan beklimmen is ook niet te doen aangezien ik in mei al half dood neerviel
Uhm verder is winkelen op de Plaka erg leuk en ook het park vond ik zelf erg leuk om te picknicken o.i.d. Ik was met mn moeder dus van uitgaan weet ik verder niets
Wel kan ik je aanraden om wat restaurants en terrassen betreft ook een beetje te kijken naar de mensen die er zitten, waar veel toeristen zitten betaal je ook gelijk veel mee (haha wij zoeken zelf altijd naar terrasjes met vooral veel oude Griekse opa'tjes erop). Naja al met al is het gewoon een superstad