Lang weekend Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:26

Ik ben er in 2005 met kerst geweest en in 2006 in July geweest, was hardstikke leuk, lekker duur Knipoog. Maar ik had geen hotelkosten, want me vader woonde daar toen nog. Dus ik had geen kosten aan hotel en of eten. Maar de tripjes en alles daarom heen is wel prijzig. Maar zeker de moeite waard! Ik kan het iedereen aanbevelen.. Lachen

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:57

Ik heb vorig jaar een vlucht geboekt via easyjet vanaf Dortmund en een hotel via internet.
Dit was goedkoper dan via een reisorganisatie Lachen

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:06

Ik vlieg meestal met VLM of met KLM cityhopper op London city dan land je op het vliegveld wat 5 KM. van het centrum afligt.
Dan zit je ook Niet in zo'n masaal vliegtuig maar in eentje waar er maar 50 man inkunnen. En wij slapen altijd in hotel Browns in mayfair.

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:01

Ik heb inmiddels geboekt! Lachen

De reis erheen heb ik los geboekt bij easyJet, das echt het allergoedkoopste!Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper en des te meer mogelijkheden je hebt om te vliegen! De vliegreis (Retour, voor 2 personen) kostte ons €154,-

Het hotel hebben we geboekt via Arke.nl. Via de site van het hotel en via zo'n site als bookings.nl waren we minstens 2x zoveel geld kwijt! Bij de ene zo'n 690 Pond en bij Arke €495,-. Dat voor 6 nachten.

Heb echt heel veel gezocht op internet, gekeken waar het voordelig was en vooral gezocht met reacties van mensen erbij die er geweest waren!Je leest heel veel dat of de kamers heel klein zijn, dat het ontbijt prut is en dat als je wil douchen, je tegelijk naar de wc kan Vork
En aangezien we niet heeel veel geld hebben, maar toch wel een beetje een goede slaapplaats willen hebben, heb ik van alles uitgezocht.. Voor weinig geld toch een leuk hotel, hoop ik Tong uitsteken
(http://vakantiereiswijzer.nl/vakantie/p ... 49/londen/)

Nu alleen nog uitzoeken hoe het zit met de reis erheen en wat je nodig hebt om in Londen zelf te reizen.. Knipoog

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:13

Ik ben met de boot gegaan, met de auto naar Caleis en daar neem je met je auto de boot, en dan kom je aan in Dover en vanuit daar met je eigen auto naar je hotel of appartement. De boot is heel goedkoop. Maar aan de andere kant, vliegen is leuker. Lachen In londen zelf is het makkelijk om met de trein en de metro te reizen en in de stad kun je altijd de bus nemen. Is wel leuk zo een echte engelse bus Lachen Lachen

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:40

Ik ben zowel vliegend, met de auto & boot als met de trein naar Londen geweest Haha! Vliegen vond ik toch het fijnst...

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:45

Ik vind vliegen ook echt het fijnst en nog het leukst ook, ondanks dat het maar kort vliegen is. Ik vind het hele vliegtuig gebeuren gewoon leuk. Bloos Lachen

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:00

En dan is City Airport inderdaad het fijnst, Gatwick is voor mij makkelijker te bereiken, maar vaak drukker. Luton just rustiger, maar crap om naar toe te gaan (er is altijd wel wat).

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:30

Hmm.. Ik vlieg richting Luton Tong uitsteken Waar moet ik me minstens op voorbereiden? Vork

Waar halen/bestellen jullie trouwens de travelcards?
Kan een travelcard voor 2 personen bestellen (7 dagen, zones 1-2) en een treinkaartje voor Londen Luton - Londen Centrum via www.visitbritain.com
Iemand ervaringen daarmee?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:11

Bij Luton moet je eerst met de shuttlebus naar het station en vanaf daar de trein naar bijvoorbeeld Brighton nemen die stopt op verschillende stations in Londen. De trein doet er een uurtje over. Ik heb meerdere malen problemen gehad met de trein naar Luton die dan om een of andere reden niet ging- dan heb je een probleem omdat je er niet zo snel op een andere manier komt. Vrienden van mij hebben daarom eens een vliegtuig gemist en moesten op het vliegveld overnachten (ze waren zeker op tijd weggegaan en zelfs een taxi mocht niet baten).

Op het vliegveld of op het treinstation kun je een 'day travelcard' halen, deze is dan £14 en is voor de treinreis naar Londen en de rest van de dag in Londen (enkel Luton-Londen is £11, maar dan moet je daar weer een kaartje kopen om te reizen, dus gelijk een travelcard is goedkoper). Andere dagen kun je gewone day travel cards nemen (zone 1 en 2) en die kosten £4.90. Via een website of meerdere dagenkaarten heb ik geen ervaring mee.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:14

Je kunt ook vanaf Brussel met de trein gaan (Eurostar). Dat doen wij altijd.
Is een super comfortabele trein en je stapt uit in hartje Londen.
(Waterloo Station bij de London Eye, het reuzenrad, en Big Ben.)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:22

Het is veelal goedkoper om te vliegen Haha!

Ben een keer met de trein geweest, was 6uur zitten en toen iets goedkoper dan vliegen, maar daarna die aanbieding nooit meer gezien (alleen duurdere).. Toen er mist hing in Londen waardoor het vliegverkeer plat lag voor de kerst, had ik ook nog even gekeken naar de trein- zou me £200 kosten (300 euro)..

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:31

Een travelcard kost €34,50 voor 7 dagen, komt dus neer op ongeveer €4,93 per dag.
Een treinkaartje is €16,- dus dat maakt uiteindelijk weinig uit.
Ligt er dan dus denk ik aan wat ik zelf makkelijker vind Tong uitsteken Met mijn geweldige Engels Schijnheilig

Idd, vliegen was het goedkoopste wat ik kon vinden!