Lang weekend Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 01:22

Over precies een week zit ik rond dit tijdstip waarschijnlijk in een Londense Pub of sta ik te dansen in een club Haha!

Volgende week vrijdagochtend vlieg ik met een vriendin naar Londen (Stansted), waar ik tot zondagavond zal verblijven.
Hoewel ik er al een keer geweest ben, vind ik het toch wel handig om een aantal dingen op een rijtje te hebben.
Het meeste heb ik al uitgezocht, maar wat tips en aanvullingen van bokkers is altijd handig Knipoog

Ik land dus op Stansted, neem vanaf daar de trein naar Londen Centrum.
We slapen in een hostel, The Generator. Érg goedkoop, ook al een hoop verhalen over gehoord Bloos!
Wie verlost mij uit de nachtmerrie en vertelt me alsnog dat het een luxe hotel is Knipoog

Binnen de stad gaan we natuurlijk alles met het openbaar vervoer doen.
Welk metrokaartje hebben we nodig? Een 3-dagenticket? Zone 1 of meerdere zones?
Ik kan het daar ter plaatse ook wel vragen, maar wie weet wat ze je dan aansmeren, ben er liever nu zeker van Clown

Op het must-do lijstje staat sowieso:
- Shoppen in Oxford Street
- Covent Garden Market
- een Engelse Pub bezoeken Haha! (hoe laat gaan die open/dicht? Anders dan in NL neem ik aan?)
- Musical --> hoor regelmatig dat kaartjes op dag zelf kopen heel veel scheelt, geldt dit ook voor in het weekend? En waar moet je die halen?

Verder zijn tips mbt cultuur natuurlijk welkom, we gaan niet alleen maar shoppen en feesten Haha!
Ik wil zelf weer zien:
- The Tower of London
- Tower Bridge
- Big Ben
- Wisselen van de wacht


Aanvullingen, tips en andere reacties zijn zeer welkom Hyper!

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 01:30

Ik ga in februari ook naar Londen!
Haha! jeeh! word mijn eerste keer!

Ik wil graag Harrods in.. en ik ga ook naar de Musical The Sound Of Music! (die kaartjes heb ik een paar maanden thuis liggen)

verder.. tjaahh shoppen.. misschien een aantal musea in.. zeker een paar pubs af!
mag je daar trouwens als 19 jarige (sterke) alcohol drinken??

wisselen van de wacht lijkt me ook super!
tjaa.. ik weet het allemaal niet! er is zoveel te doen daar!
ik ga met mijn moeder.. is erg leuk.. al heb ik het idee dat ik net wat meer energie heb!
hopen dat het gezellig wordt!!


ohh over de metro kaart.. wij gaan 5 dagen.. en we hebben 2 3 dagen kaarten voor de metro van 6 zones..
aangezien we vanaf het vliegveld naar het hotel moeten hebben we het zo gedaan..
was voordeliger dat 2 1dags 6 zones kaartjes en 1 3 daags 3 zone kaartje..

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:28

Precies een jaar geleden zat ik ook nog in Londen, geweldige stad is het.
Jaren geleden ben ik ook naar een musical geweest daar, absolute aanrader!
Harrods is ook leuk, niet om veel te kopen, maar het is echt een enorm warenhuis, erg sjiek en heel aparte dingen met soms hele leuke aanbiedingen.
Als je goedkoop wilt shoppen, ga dan eens naar camden market!

Als het mooi weer is zou ik ook eens een wandeling maken door Hyde park en Kensington Gardens, altijd leuk.

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:37

Oh Londen is leuk! Ben er al vaker geweest maar ik heb 2 jaar in Engeland gewoond, gingen we bij de nederlandse ambassade hagelslag halen. Haha!
Ik ga ook in Maart, maar dan met school.
En ja Harrods is gewoon leuk om te kijken.
Als je gaat uit eten kan ik je een cottage pie aanraden , heerlijk. Lachen

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 14:56

Harrods wil ik dus inderdaad ook heen, helemaal vergeten Haha!

Kan me ook herinneren dat er een parkje was waar allemaal halftamme eekhoorntjes liepen? Is dat Hyde Park?

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:02

Londen is zóóó gaaf! Je gaat echt je ogen uitkijken daar.

Was hier al genoemd dat voor de meeste musea in Londen de entree gratis is? Er zijn er nogal wat, dus je hebt niet de 'keuze' uit twee stoffige musea ofzo Knipoog. Om in Madame Tussauds te mogen moet je wel entreegeld betalen, maar ik vond dit zeker de moeite waard.

Een musical moet je idd zeker bezoeken, ook als je niet zo`n fan van het genre bent is dit heel bijzonder. Ik weet niet of je op de dag zelf veel korting krijgt (vast wel), maar een goedkopere rang (waar je minder ziet) is ook een optie.

Veel plezier daar! Lachen

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:05

Ik ben zelf een keer in Generator geweest! Onwijs leuk en zeker een goede keus!

Je hebt een ov-kaartje nodig voor zones 1 & 2. Vertrek na half 10 sochtends, dan geldt er een goedkoper tarief (uit spits).

Veel plezier en neem genoeg centjes mee want het is hier duur!!

Jmiee
Berichten: 68
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:08

Ik ben drie weken terug in londen geweest en dat was echt super Haha!
ik zou een bij de metro een travelcard nemen voor meerdere zone's want dat kan je altijd snel en gemakkelijk op plaatsen komen die niet dicht bij elkaar in de buurt liggen.

ik ben ook bij het Piccadilly circus geweest en dat was 's avonds vooral super mooi, door alle lichten Knipoog Harrods was ook erg mooi, maar adn vooral om te kijken haha want het was allemaal wel erg duur! Ik ben ook nog naar de musical We Will Rock You geweest en die was echt super, want de hele zaal ging echt helemaal uit z'n daK, dus dat is ook wel een aanrader Vingers aflikken

Nja veel plezier!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 15:23

Ben alles nog even op een rijtje aan het zetten, proberen de kosten een beetje in te schatten.

@ UK_eef: Ik heb 't opgezocht, heb ik dan een off-peak kaartje nodig voor zone 1-2?
Zone 1-2 is echt het centrum neem ik aan? Wij zijn niet van plan echt naar de buitenwijken te gaan, gaan oa naar Oxford Street, Covent Garden, Tower of London, London Eye etc, maar dat valt allemaal binnen zone 1-2?

Verder nog iemand echte aanraders voor eten?
We zaten zelf al te denken 1 avond Mac, andere avond pizza, maar ergens leuk eten voor schappelijke prijs is natuurlijk veel leuker *LOL*

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:27

Eten in de pub is ook leuk Lachen

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:35

Wat gaaf dat je naar Londen gaat. Echt mijn favorite stad.
Wij vragen altijd om een travel card voor central London. Weet je zeker dat je goed zit.

Het park met de tamme eekhoorntjes is St. James`s Parc.
Ik heb ze daar ook gezien en ze komen inderdaad echt uit je hand eten. Dat hebben ze bij mij ook gedaan.

Als je naar een musical wilt gaan, heb je twee opties.

Een half uurtje voor aanvang van de voorstelling naar de kassa van het theater zelf gaan of een uurtje van te voren naar Leicester Square gaan. Daar hebben verschillende kraampjes waar je goedkope kaartjes kunt krijgen. Ook voor de betere plaatsen.

Wat kan ik je verder nog voor tips geven:

Als je alle bezienswaardigeden wilt zien, zou ik een Hop-on hop-off side seying tour (of hoe schrijf je dat) nemen. Dat zijn speciale bussen waar je met je kaartje de hele dag in en uit de bus mag. Je kunt dus uitstappen waar je wilt. Tevens krijg je korting op bepaalde atrracties met dat kaartje.

En inderdaad, breng een bezoekje aan Harrods. Er is een soort van souvenir afdeling, waar je voor een leuk prijsje leuke dingetjes kunt kopen.
Oxford Street is inderdaad erg leuk om te shoppen evenals Bond Street (zijstraat van Oxford)

Zelf breng ik ook altijd even een bezoekje aan Hyde Parc (zo kun je een mooie wandeling maken, van Oxford Street, via het park naar Harrods en zo langs Buckingham Palace weer terug)

Mijn favoriet blijft nog wel altijd de Big Ben. Ik denk doordat dat het eerste was, wat ik van Londen zag toen ik er de eerste keer met school kwam..

Qua eten...low budget....kijk ook eens op Leicester Square. Leuke tentjes, maar simpel en betaalbaar eten.
Of mocht je de kans hebben, breng een bezoekje aan Planet Hollywood of het rainforest cafe. Wel wat duurder, maar erg sfeervol.

Dat was het wel zo`n beetje geloof ik. Heel veel plezier in Londen en geniet ervan.

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:54

Aaah handig zo'n topic! Haha!
Ik ga in februari waarschijnlijk naar Londen en ben gister begonnen met het zoeken van een hotel (Wisten maar niet waar we heen wilden Tong uitsteken )
Heeft iemand nog tips voor me voor een goed en betaalbaar hotel?Of hoe te zoeken?
Ik zie inmiddels door de vele sites en vele hotels het bos niet meer, snap dr niks meer van Vork
Ga jullie tips wel bewaren!

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:02

ben vorig jaar met school gegaan, echt drie geweldige dagen gehad!
Voor eten zou ik idd naar Leicester Square Square gaan, daar zit een hele boel
Standaard bezienswaardigheden als Buckingham Palace, St Paul's Cathedral zijn zeker de moeite waard en als je Beatles gek bent moet je ook langs Abbey Road, wel het goede zebra pad nemen, heb ik niet gedaan Tong uitsteken
Als musical raad ik je We Will ROck You in het Dominian Theatre aan, ook als je niet van Queen houdt (zoals zo'n beetje iedereen van de groep, m.u.v mariska en mij dan) is het een geweldige show!
Heel veel plezier alvast Haha!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:19

Ik zie het topic nu pas- nog vragen? Woon ondertussen bijna een jaar in Londen Haha!

Zone 1-2 is inderdaad genoeg. Je zult je eingelijk alleen in zone 1 bevinden (met de dingen die jij wilt zien), maar er zijn alleen kaartje van 1-2 te krijgen.

Tip voor low buget eten; Noodle Time in Greenwich. Kun je eerst in Greenwich rondsnuffelen (bijv. Greenwich Market en het grote park met ook hier eekhoorntjes) en dan wat eten. Ik kon er kroepoek, 2 hoofdgerechten (kip in zoetzure saus met rijst en kip in zwate bonensaus met noodles) en 2 glazen wijn voor £11 krijgen (en dat is niet per persoon!). Maaltijden zijn groot en erg lekker!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 00:24

Kijk, dat zijn tips waar ik iets mee kan als vrekkige hollander, MacavityL Haha!

Koffer staat gepakt, tips staan op een rijtje en wekker staat gezet (om kwart voor 5 Bloos ). Vlieg om 9:35 heen en zondag om 19:30 terug. Heerlijk, 3 volle dagen dus Haha!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:10

Ik ga over 3 weken voor bijna een halfjaar naar Londen...Dus ik lees hier even mee Haha!

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:42

Maethoriel schreef:
Over precies een week zit ik rond dit tijdstip waarschijnlijk in een Londense Pub of sta ik te dansen in een club Haha!

Volgende week vrijdagochtend vlieg ik met een vriendin naar Londen (Stansted), waar ik tot zondagavond zal verblijven.
Hoewel ik er al een keer geweest ben, vind ik het toch wel handig om een aantal dingen op een rijtje te hebben.
Het meeste heb ik al uitgezocht, maar wat tips en aanvullingen van bokkers is altijd handig Knipoog

Ik land dus op Stansted, neem vanaf daar de trein naar Londen Centrum.
We slapen in een hostel, The Generator. Érg goedkoop, ook al een hoop verhalen over gehoord Bloos!
Wie verlost mij uit de nachtmerrie en vertelt me alsnog dat het een luxe hotel is Knipoog

Binnen de stad gaan we natuurlijk alles met het openbaar vervoer doen.
Welk metrokaartje hebben we nodig? Een 3-dagenticket? Zone 1 of meerdere zones?
Ik kan het daar ter plaatse ook wel vragen, maar wie weet wat ze je dan aansmeren, ben er liever nu zeker van Clown

Op het must-do lijstje staat sowieso:
- Shoppen in Oxford Street
- Covent Garden Market
- een Engelse Pub bezoeken Haha! (hoe laat gaan die open/dicht? Anders dan in NL neem ik aan?)
- Musical --> hoor regelmatig dat kaartjes op dag zelf kopen heel veel scheelt, geldt dit ook voor in het weekend? En waar moet je die halen?

Verder zijn tips mbt cultuur natuurlijk welkom, we gaan niet alleen maar shoppen en feesten Haha!
Ik wil zelf weer zien:
- The Tower of London
- Tower Bridge
- Big Ben
- Wisselen van de wacht


Aanvullingen, tips en andere reacties zijn zeer welkom Hyper!


En in Bondstreet, Savile Row, Jermynstreet, St. Jamesstreet, Brutonstreet, Piccadily, Old Burlingtonstreet en natuurlijk de wijk SOHO voor alles wat ''hip'' is Knipoog

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:17

Gaaf, lijkt mij ook een keer leuk. Ga je ook foto's maken?

Voor zover ik weet gingen de pub's als wij in Engeland/Wales waren om 11 uur 's avonds gesloten. Ze beginnen echter wel veel vroeger.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:20

Pubs mogen nu tot ongeveer 1/2 uur open blijven, maar ze doen het niet allemaal. Inderdaad beginnen ze hier vroeger, heerlijk is dat. Ga straks na het werk naar een bar, wat eten en je kunt gelijk door stappen. Ben je om 1uur weer thuis en mogen niet doodmoe omdat je de halve nacht hebt doorgehaald.

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:24

mayniac_val schreef:
ben vorig jaar met school gegaan, echt drie geweldige dagen gehad!
Voor eten zou ik idd naar Leicester Square Square gaan, daar zit een hele boel
Standaard bezienswaardigheden als Buckingham Palace, St Paul's Cathedral zijn zeker de moeite waard en als je Beatles gek bent moet je ook langs Abbey Road, wel het goede zebra pad nemen, heb ik niet gedaan Tong uitsteken
Als musical raad ik je We Will ROck You in het Dominian Theatre aan, ook als je niet van Queen houdt (zoals zo'n beetje iedereen van de groep, m.u.v mariska en mij dan) is het een geweldige show!
Heel veel plezier alvast Haha!


Dus ik houd van queen Koe

Even serieus, ik heb daar een prachtweekend gehad, je moet zeker naar St paul's. Ik keek mijn ogen uit, zo mooi, groots echt geweldig. Daarnaast alles wat val heeft genoemd, we zijn langs al hetzelfde geweest Haha!

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:20

Als iemand voor mij nog tips heeft hoe te boeken (Reis en hotel, vast of los, prijs, reisorganisaties enz enz...) Pb me Tong uitsteken
Want ik vind het maar eng, wat als er nog veel meer geld overheen komt, waar vind ik een goedkope vlucht (Of goedkope treinreis ofzo...)
Help Haha!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:26

Ben zondagavond teruggekomen, en 't was geweldig Lovers

3 dagen zijn dan eigenlijk te kort, zijn niet eens in alle gebouwen enzo geweest, alleen langs gewandeld omdat we zoveel moesten zien. Echt van 's ochtends 9 tot 's nachts half1 in Londen gelopen, 2 dagen lang en de hele zondag nog!

Ontzettend leuke dingen geshopt, veel gezien en gewoon heel veel plezier gehad *LOL*

ginniej

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: NH/Warmenhuizen

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:36

Oeh handig Topic.
Wil deze zomer waarschijnlijk naar Londen. Haha!
Maar moet nog heel wat meer info hebben. Haha! Tong uitsteken

[Edit]
Er draait wel een leuke musical in Londen, ten minste hij lijkt mij wel leuk Tong uitsteken; Love Song.

ginniej

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: NH/Warmenhuizen

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:43

Iepke schreef:
Als iemand voor mij nog tips heeft hoe te boeken (Reis en hotel, vast of los, prijs, reisorganisaties enz enz...) Pb me Tong uitsteken
Want ik vind het maar eng, wat als er nog veel meer geld overheen komt, waar vind ik een goedkope vlucht (Of goedkope treinreis ofzo...)
Help Haha!



Idd het zelfde. Haha!
Als dus iemand meer info heeft Pb me asje! Haha!

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Lang weekend Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:19

ik heb gewoon via internet geboekt. via oad.nl

heb echt een maand lang gesurft, misschien zelfs langer, naar wat de goedkoopste mogelijkheid was voor ons..
en het is dus oad geworden..

we zitten nu in een hotel dat redelijk goed beoordeeld wordt, en hebben een vlucht vanaf rotterdam naar heathrow..

2 personen, maandag tot vrijdag met 2 3 dagen metropassen..
en dat was bijna 700 euro voor alles dus.. slaapplaats, ontbijt, vlucht en metro..

dus dat vind ik wel meevallen!

we nemen maandag een vroege vlucht en vrijdag een late dus dat is eigenlijk 5 volle dagen in londen..