Optie op zomervakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmegie

Optie op zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:42

Ik heb vandaag een optie genomen op onze zomervakntie wel een beetje vroeg maar dan ben ik maar klaar.

We gaan deze keer naar de Dominicaanse Republiek.

Voor de gene die wil zijn waar we heen gaan kan je hier kijken:

http://www.riu.com/index.php

Als je op de site bent ga je naar:
- Dominicaanse Republiek
- Puerto Plata
- Bekijk alle hotels
- Riu Mambo.

Ik heb er nu al zin in.

Is er toevallig iemand van jullie al eens op de eiland geweest en kan iemand mij er meer over vertellen?

Groeten Kim

Apple

Re: Optie op zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:45

-> BI

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:49

Zo hé wat leuk man!
Wij zitten er ook over na te denken om naar het Dominicaanse Republiek te gaan. Dit lijkt me wel een erg gaaf hotel, kan alleen nergens prijzen vinden?

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 16:09

wendely schreef:
Zo hé wat leuk man!
Wij zitten er ook over na te denken om naar het Dominicaanse Republiek te gaan. Dit lijkt me wel een erg gaaf hotel, kan alleen nergens prijzen vinden?

Moet je even kijken via www.hollandinternational.nl daar kan je wel prijzen vinden of gewoon even de gids halen van hun.
Het is allemaal All Inclusief dat schijnt daar wel nodig te zijn.
En ik heb me laten informeren op het reisbureau als je gaat kan je het beste aan de kant van Sossua gaan zitten (boven in dus ) daar is het niet zo afgelegen als het zuiden.

Succes met zoeken.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:01

He kim,

Ik ben een paar jaar geleden naar de DR geweest. Echt mooi en lekker weer daarzo. 1 tipje, laat sieraden thuis, ding overal op af. En als je buiten het resort wil, ga dan zeker nietalleen. Neem ook overal de taxi, want over straat lopen is niet erg veilig in sommige buurten daarzo.

Ik ben alleen wel in een ander gedeelte van het land geweest, maar het ziet er wel gaaf en superleuk uit hoor.

Gaan jij en Taki samen of met meer?

Groetjes Inge

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 23:31

He Inge,

hoe is het?
Nou bedankt voor de tip dan laat ik mijn siraden maar thuis.
Ik ga met Taki samen heb er nu al zin in.
Waar ben jij geweest dan?

Ik wil misschien gaan zwemmen met dolfijnen daar.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:25

Het dorp heet Juan Dolio (zo klinkt het in elk geval), maar de resort-naam weet ik echt niet meer

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:41

ik ben er ook geweest,alleen dan in Punta Cana
het is daar echt heel mooi!!
alleen het is best lang vliegen dus neem goed veel dingen mee om in het vliegtuig te doen!!!
groetjes Elise!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:26

Riu Mambo is echt PRACHTIG!!!!

Wij zijn er precies een jaar geleden geweest en hebben het er super naar ons zin gehad!
Het zijn drie hotels die bij elkaar liggen en je mag van alle hotels gebruik maken. Alleen dineren moet je bij je eigen hotel.
De zee is er echt heerlijk en neem snorkelspullen mee want na 20 meter zwemmen leeft heel veel. O.a. vissen, zeeegels etc.

Verder hebben wij een keer een excursie gedaan naar het binnenland waar we een waterval hebben beklommen en naar een boerderij zijn geweest.
Deze hebben wij niet met een jeep gedaan maar met een minibusje. Veel goedkoper en ze gaan naar exact dezelfde dingen. Bij de ingang van het hotel staan namelijk taxi's en ook mensen die zich als gids aanbieden. Hierdoor zit je niet met zon grote groep en je betaald een stuk minder. Verder hadden die ook voor ons een lunch geregeld end.
Daarna is er ook zon gids meegegaan toen wij naar het centrum gingen en die vroeg gewoon wat ons leuk leek en hij wist alle leuke straatjes etc te vinden en je krijgt ook goede info over hoe het land echt is.

Ik weet niet wat je verder graag over wilt weten maar vraag maar raak. Ik zal eens wat foto's gaan zoeken...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:44

Zo dit waren de foto's die ik al online had staan de rest niet. Mocht je er meer willen zien moet je het maar laten weten van het hotel enzo..
Afbeelding
Deze waterval hebben we beklommen en terug ga je net als het water.. dus glijdend en springend Echt supergaaf!
Afbeelding
Hier gingen we bij een lokale boerderij een stukje rijden.
Afbeelding
En dit is boven op de berg aan de rand van het centrum. De enige berg met een lift naar boven in het Caribisch gebied.
Je hebt er super mooi uitzicht en bovenop de berg is een botanische tuin.

En wat vind je ervan?