Paardrijden in Luxemburg?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 13:46

Ik ga dit jaar voor de 4e keer naar Luxemburg, en heb er onwijs veel zin in. Mijn vriendin en ik zijn beide dus gek op paardrijden, en nu vroeg ik me af of er nog leuke adresjes zijn waar je paarden kunt huren, of mee kunt gaan op een buitenrit.
Ik weet vaag dat er in Beaufort iets zit..
Heeft iemand tips?

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:56

Ik heb één keer gereden op een manege in Luxemburg toen mijn tante daar nog woonde. Ik heb geen idee meer hoe die manege heette of waar die precies gevestigd was.
Ik heb daar echt in een les gereden en ze spraken geen Engels tijdens de lessen. Geen idee of ze ook buitenritten organiseren, maar hiervoor zou ik dan even bij mijn tante moeten informeren.

Ben je echt op zoek naar iets waar je op buitenrit kunt gaan?

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:58

ja, ik wil echt een buitenrit maken
en studeer Frans, dus kan wel Frans verstaan, en duits lukt ook wel aardig Knipoog
Alleen aan Luxemburgs valt geen touw aan vast te knopen Clown
Als je bij je tante wilt informeren, graag!

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:06

Vlak bij het dorp Larochette zit een mega manege. Daar heb ik vroeger ook vaak gereden, de vrouw van de eigenaar is van belgische afkomst en spreekt voldoende nederlands (vlaams).

Ik heb daar altijd samen met mijn nicht gereden tot ik een jaar of 10 was. En dan toch wel een aantal keer per jaar hoor. Leuke lessen, buitenrijden deden we er niet, maar we waren toen ook wel erg jong en de taal niet sprekende, dus ja dat is te begrijpen.

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:54

bedankt voor de info!
zal eens googlen
Larochette is wel aardig dichtbij Knipoog
(tsja, alles in Luxemburg is dichtbij Nagelbijten / Gniffelen)

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:56

ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat met paarden huren. Ik heb met mijn vriendin toen de paarden zelf meegenomen voor 3 weken. De reis was soepel verlopen en het is er super rijden daar. je paard komt wel als een spierbundel terug dan door de heuvels

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:58

splash1999 schreef:
ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat met paarden huren. Ik heb met mijn vriendin toen de paarden zelf meegenomen voor 3 weken. De reis was soepel verlopen en het is er super rijden daar. je paard komt wel als een spierbundel terug dan door de heuvels

Ja lijkt mij ook super gaaf, maar dat is voor mij geen optie helaas
Mijn budget is niet gigantisch, en we staan nu op een mooie goedkope camping in Wallendorf-Pont
Hoorde dat in Wasserbillig ook iets was, maar kon er niet zo veel over vinden via google

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:00

In Beaufort staat ook een grote manege. Ik heb daar mijn allereerste rijles gehad. Ik ging er haast elk jaar terug om te rijden ook buitenritten. De laatste jaren ben ik er niet meer geweest. De manege is overgenomen en ik weet niet of er nu nog een manegegedeelte is of dat het allemaal pension geworden is.

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 23:02

windhond schreef:
In Beaufort staat ook een grote manege. Ik heb daar mijn allereerste rijles gehad. Ik ging er haast elk jaar terug om te rijden ook buitenritten. De laatste jaren ben ik er niet meer geweest. De manege is overgenomen en ik weet niet of er nu nog een manegegedeelte is of dat het allemaal pension geworden is.

inderdad
elke keer als we gingen touren zag ik wat aangegeven in Beaufort
Zal nog eens wat beter zoeken
en anders ga ik de campingbaas e-mailen, of die daar wat van weet Lachen
bedankt voor je info!

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:09

Het adres is 14, route d'eppeldorf.

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 23:10

windhond schreef:
Het adres is 14, route d'eppeldorf.

héél erg bedankt!!!!!! Haha!

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:14

MissToseland schreef:
splash1999 schreef:
ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat met paarden huren. Ik heb met mijn vriendin toen de paarden zelf meegenomen voor 3 weken. De reis was soepel verlopen en het is er super rijden daar. je paard komt wel als een spierbundel terug dan door de heuvels

Ja lijkt mij ook super gaaf, maar dat is voor mij geen optie helaas
Mijn budget is niet gigantisch, en we staan nu op een mooie goedkope camping in Wallendorf-Pont
Hoorde dat in Wasserbillig ook iets was, maar kon er niet zo veel over vinden via google


ik heb er geen drol voor betaald. we stonden op een camping en we gingen daar gewoon werken voor onze plek. Alleen het vervoer hebben we gesplit. We werden gebracht door haar vader.

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 23:17

hmm aha
denk toch niet dat dat weg is gelegd voor mij werken voor onze plek(fysiek, gezondheid)

MarrieLeen

Berichten: 11408
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Paardrijden in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:53

Ik weet nog wel dat er in de buurt van Gentingen/Vianden een manege zat met haflingers, waar je buitenritten kan maken.
Heb verder alleen geen plaatsnaam of telefoonnummer, zou je bij de VVV moeten informeren.

Edit: Wij hebben 3 jaar op Ourtall Idyll (oid) gestaan, in Gentingen, via dat adres heb ik die manege gekregen.
http://www.eifelidyll.de/nl/index.html