Barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pioade

Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 22:35

Hoihoi

Tussen kerst en oud en nieuw ga ik 3 dagen naar Barcelona met mn zus. Gister ticket + hotel geboekt. Maar.... wat is daar eigenlijk allemaal te beleven? Ik roep al heel lang dat ik naar Barcelona wil maar waarom(??) weet ik eigenlijk nie.. T lijkt me een super leuke stad, maar wat moet ik daar echt gezien hebben? Hebben jullie tips?

Groetjes

_Marjon_

Re: Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:36

Natuurlijk het beeld van columbus, de Sagrada Familia, het park van Gaudi, en kampnau (ofzoiets, iig het stadion van FC Barcelona).

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:39

ik ben er pas geweest!
het is een geweldige stad!
eehm ramelas aflopen natuurlijk!!
en zoek dit tappasrestaurantje!! Txapela. ligt bij de ramlas.
gottic buurt doorlopen, voor shoppen moet je een straat hebben die paralel loopt aan de ramlas. en voor de andere dingen de toeristenbus pakken of een metroabbo voor 2 a 3 dagen erg handig je komt overal voor bijna geen geld

pb me maar voor meer info als je wil

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:27

Even gecopy-paste wat ik een tijd geleden heb geschreven op een ander forum:

Barcelona! Echt een gave stad... Heb er 3 maanden gewoond, dus kan je wel het één en ander vertellen.
Als van van voetbal houdt is Camp Nou leuk om te zien. Je kan een stukje het stadion in en het museum is leuk. Als je niet zo'n voetbalfreak bent, is het niet echt een aanrader
De Sagrada Familia, wat moet ik daar nou van zeggen... Iedereen is er helemaal wild van, maar persoonlijk was het niet mijn hoogtepunt. Het irriteert me mateloos dat ze dat ding nog steeds aan het ver/afbouwen zijn, terwijl het toch niet voor niets "de Onvoltooide" heet? Het is heel mooi om het van buiten te zien en er omheen te lopen, maar ik ben er 2 keer in geweest maar vond het geen succes. Je betaalt er veel geld voor, loopt over een gigantische bouwput en je kan de torens beklimmen. Wat inhoudt dat je in de file in heeeeele smalle gangetjes en trappetjes staat (ben een beetje claustrofobisch) en er drie uitzichtpunten zijn waar je maar 2 seconden kan stilstaan omdat er een horde mensen achter je staat te duwen. Ik zou het niet doen, maar dat is persoonlijk.
Parc Güell is echt heel gaaf! Echt ontzettend mooi! Een tip is om verder het park in te lopen dan de meeste mensen (die bij de mozaiekjes blijven hangen): erachter is een supergroot, mooi en rustig park, waar je helemaal naar boven kan klimmen voor een prachtig uitzicht over de stad.
De Ramblas zijn heel vol en druk en ook wel sfeervol. Alleen is het voor een beetje dierenliefhebber niet zo leuk als er markt is, allemaal zielige konijntjes en vogeltjes in kleine hokjes, brrr...
Als je de Ramblas helemaal uitloopt naar het zuiden, kom je bij de oude haven, ook heel leuk en kan je 's avonds ook romantisch dineren...
Wat verder oostelijk aan de kust (ben vergeten hoe die wijk heet), iets met olympic denk ik) ligt het stadsdeel wat ze hebben aangelegd toen de olympische spelen in Barcelona waren, heel mooi met een brede boulevard enzo.
In het zuidwesten van de stad ligt Montjuïc, dat is een hoge heuvel, waar ook het olympisch stadion ligt. Het is een gigantisch park, met veel musea, tentoonstellingen etc. Je kan ook met een kabelbaan helemaal naar de top, echt mooi.
Verder ligt ten oosten van de Ramblas de Barri Gotíc, hele oude wijk, waar ook de kathedraal staat. Leuk om doorheen te wandelen.
Ten westen van de Ramblas ligt El Ravall, een behoorlijk verpauperde wijk, die ze de laatste tijd wel aan het opknappen zijn. Zou er 's avonds uit de buurt blijven, heb wel vreemde taferelen gezien daar...
En dan heb je het Plaça Catalunya, enorm plein, waar ook de Ramblas beginnen. Aan de noordkant begint de Passeig de Gracia, een enorme straat met alle dure winkels die je kan verzinnen en mega gebouwen. Daar zijn nog twee Gaudí huizen, één heet Casa Míla (ook wel la Pedrera), ook een aanrader. Echt een bizar huis, met een hele bijzondere beeldentuin op het dak. Het andere huis heet Casa Batlo, ben ik niet ingeweest, maar het is echt zo'n sprookjeshuisje om te zien, heel grappig om te zien tussen al die chique gebouwen
Als je uit wilt gaan en van salsa houdt, probeer dan La Paloma te vinden (als je er graag heen wilt, kan ik t adres wel voor je opzoeken)
Nog wat tips: pas op voor zakkenrollers!! Met name 's avonds op de Ramblas en in El Ravall, tis niet alleen erg vervelend, maar ze willen ook nog wel eens geweld gebruiken. En zorg dat je niet op een terrasje aan de Ramblas of andere hoogtepunten gaat zitten, tenzij je echt graag van je geld afwil... De metro in Barcelona is goed, de treinen rijden vaak en komen bijna overal en het is niet duur.
Heel veel plezier daar! Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel...
(excuses voor mogelijk spelfouten in de namen, mijn Catalaans is niet bijzonder goed... )

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 21:44

Bedankt voor jullie reacties!! Als ik het zo hoor is er genoeg te beleven... Spreekt men een beetje engels daar?? (ik neem aan van wel) Ligt het vliegveld een beetje centraal?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:20

Je kunt er ook echt onwijs goed stappen!! En de ontwerpen van Gaudi zijn geweldig. Olympische kamp is leuk. Park van gaudi is gaaf. Ik heb me er prima vermaakt in ieder geval.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:53

pioade schreef:
Bedankt voor jullie reacties!! Als ik het zo hoor is er genoeg te beleven... Spreekt men een beetje engels daar?? (ik neem aan van wel) Ligt het vliegveld een beetje centraal?

Het vliegveld ligt niet centraal, als ik me niet vergis was het 3 kwartier rijden naar het centrum van Barcelona.

Bij de onderste rode circel zie je het vliegveld, de bovenste geeft de Ramblas weer.

Afbeelding

Heel veel plezier gewenst in deze mooie stad!

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:46

oooh..barcelona is míjn stad!
Ben helemaal gek op die stad, waarom weet ik ook niet Bloos

maar je moet zeker naar de ramblas, sagrada familia is leuk om te bekijken, het gaudi park uhm..nou kamp natuurlijk! (voetbalstadion)
en als ik me niet vergis..zit daar ook nog het Dali-museum..of was dat toch niet in barça..?
en verder, wat ook heel leuk is, is om gewoon al die straatjes in te gaan en die huisjes te bekijken!

veel plezier meid! Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:04

Myrz schreef:
en als ik me niet vergis..zit daar ook nog het Dali-museum..of was dat toch niet in barça..?

Dat zit volgens mij in Figueres. Maar ik dacht dat je daar vrij gemakkelijk met de trein kan komen vanuit Barcelona.
@ Pioade: vanaf het vliegveld gaan er heel regelmatig bussen naar de stad, die stoppen bij het Plaça Espanya. Van daar kun je met de metro verder naar je hotel. Hoe goed ze Engels spreken kan ik je niet vertellen, ik praatte gewoon Spaans Haha!

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:21

ooooooohja..Figueres daar waren we toen! Clown
Maar dat is ook heel leuk om naartoe te gaan hoor! Bloos

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:33

Hihi spaans is niet mijn sterkste kant...
Bedankt voor jullie reactie's!! Ik ga er steeds meer zin in krijgen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:35

Barcelona is een leuke stad...Op de Playa Catalunya heb je ook een groot warenhuis, Il Corte Ingles...echt gigagroot!

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:08

Il Corte Ingles kan je beter niet heengaan..

mijn portomonee heeft zwaar geleden.. Clown

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:56

Mss kom je mijn lensdop tegen Tong uitsteken Die ben ik verloren in de haven. Er is iig genoeg te beleven in barca, de mannen zijn ook niet verkeert Tong uitsteken

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:31

Zeker Sagrada familia!,, en dat park van gaudi parc guell..! En verder.. die grote markt vond ik ook super leuk om te zien!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:26

Ik blijf me echt verbazen dat veel mensen de Sagrada Familia als highlight noemen. Leg me 'ns uit wat jullie daar zo bijzonder aan vonden? Vond je het echt indrukwekkend of mooi of is het meer omdat het bij Barcelona 'hoort'? Ik vond het vies tegenvallen (van binnen dan, van buiten vond ik het een bijzonder gebouw) en ik vind de bedragen die je moet betalen om over een bouwplaats te wandelen en wat donkere trappetjes op te kronkelen echt belachelijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:44

Ik vond het ook maar tegen vallen, Heb echt te lang in de rij gestaan en mijn verwachtingen waren dus hoger. Het scheelde dat er gekke engelse voor ons stonden. Het gaudi park is mooi.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:46

capopjekop schreef:
Ik vond het ook maar tegen vallen, Heb echt te lang in de rij gestaan en mijn verwachtingen waren dus hoger. Het scheelde dat er gekke engelse voor ons stonden. Het gaudi park is mooi.

Precies! Iedereen heeft het er over, dus verwacht je iets spectaculairs, maar dat vond ik dus ook tegenvallen. Parc Güell vond ik inderdaad ook prachtig, vooral ook om er rustig door heen te wandelen en lekker in het zonnetje te zitten. Ik vind de Sagrada Familia ook wat lugubers hebben, zo donker en duister. Veel andere bouwsels van Gaudí vind ik veel lieflijker en sprookjesachtig.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 10:02

Soda schreef:
Ik blijf me echt verbazen dat veel mensen de Sagrada Familia als highlight noemen. Leg me 'ns uit wat jullie daar zo bijzonder aan vonden? Vond je het echt indrukwekkend of mooi of is het meer omdat het bij Barcelona 'hoort'? Ik vond het vies tegenvallen (van binnen dan, van buiten vond ik het een bijzonder gebouw) en ik vind de bedragen die je moet betalen om over een bouwplaats te wandelen en wat donkere trappetjes op te kronkelen echt belachelijk.

Ik vond het ook niets toen we daar aan kwamen. We zijn niet binnen gegaan heb een foto gemaakt van de buitenzijde en weer verder gegaan.
Veel plezier in Barcelona. Barcelona is super!
Haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:56

Wij zijn ook 1 dagje wezen shoppen in Barcelona, waren op vakantie in Malgrat. Het was leuk, maaar grooooot! Wij hebben echt te weinig gezien, iets van 5 / 6 winkels en n mac en n burgerking. Wel zonde op zich Haha!