Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milootje
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-06

Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 11:49

Hoi,

Ik loop al een hele tijd rond met het idee om een jaar (evt. langer of korter) naar het buitenland te gaan. Een jaar werken met paarden en dan het liefst tegen kost en inwoning. Nieuw Zeeland of Amerika trekken me heel erg. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn er mede bokkers met ervaring? (ook info over andere landen erg welkom!)
Hoe hebben jullie dit ervaren? Is het een aanrader?

Ik wil liever niet via een organisatie.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!!

Groetjes, Milo

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:14

Een meisje dat ik ken heeft een jaar lang op een ranche gewerkt in Amerika. Zei is er via via achter gekomen dacht ik en ze heeft het echt super naar haar zin gehad! Wel hard werken, vergis je daar niet in.

Verder ben ik wezen kijken in Portugal, daar hadden ze een klein bedrijfje met wat paarden midden in de bergen, daar kon ik een half jaar terecht.. Wil nog steeds eens overwegen dit te doen, mjááa das wel weer een grote stap.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:32

Als je niet via een organisatie wilt, kun je er het beste via via achterkomen, denk ik. Kijk dan wel uit, waar je terecht komt. Lachen

biep

Berichten: 488
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Amsterdam & Hilversum

Re: Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:36

Hoi hoi,

ik heb 3 maanden in de VS gewerkt bij de Familie Cox.

Ik heb ze daar geholpen met het dressuurmatig trainen van hun men-friezen.
Ik moest concoursen rijden en ca. 2 uur per dag trainen en n half uurtje p/dag uit mesten.

verder heb ik daar ontzettend veel van de VS gezien, ontzettend veel geleerd, superveel genoten en echt de tofste dingen meegemaakt (zo hadden ze oa een superdeluxe jacht van waarmee we dagelijks op de mississipi gingen varen, mocht ik de World Cup voor barokke paarden rijden, gingen we naar de meest luxe restaurants etc).

Een echte top ervaring dus!

heb daar ook wat adressen gekregen waar ik heen kon gaan, als je wil kan ik die even voor je opzoeken. nederlandse amazones zijn gewild daar! (Ik zat in iowa).

bereid je wel voor op een cultuur-shock, maar het zal de ervaring van je leven worden!

biep

Berichten: 488
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Amsterdam & Hilversum

Re: Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:38

ps, als je meer info wilt, graag per PM, ben meestal te lui topics bij te houden of ik vergeet het Knipoog

Crista

Berichten: 3030
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:22

even voor mij een stipje...welliswaar niet voor werk maar voor een 3 maanden durende stage.....

chuckychick
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-12-04

Re: Jaar werken in Nieuw Zeeland / USA op een ranch of stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:59