San Andres (feest in ons dorp) Spaans Baskenland.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

San Andres (feest in ons dorp) Spaans Baskenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 21:32

Vandaag hadden we ons dorpsfeest San-andres ik heb een paar fotootjes gemaakt. Moet wel vermelden dat ik niet gek ben op markten waar dieren staan, gelukkig staan ze er alleen sĀ“morgens.

We beginnen bij de veemarkt van grote ossen tot kleine biggen.

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een pottoka, deze dragen grote bellen omdat ze vrij rondlopen in de bergen zo weet de eigenaar waar de kudde zich bevind.

Afbeelding

Afbeelding

Juist op deze dorpsfeesten lopen de mensen in klederdracht. Kijk die sokken en schoenen Gestoord

Afbeelding

En in elke bar

Afbeelding

Nu gaan we met de roltrap naar boven, hier in het dorp hebben we ongeveer 17 roltrappen gewoon in de straten zodat we geen moeite hebben om een berg op te gaan. Erg handig Haha!

Afbeelding

En boven verkoopt iedere boerderij in de provincie zijn eigen zelfgemaakte of geplukte produkten (brood, kaas, eieren, cider,appels, noten enz)

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk mag de typische baskische gewoonte niet ontbreken vandaag. Cider en worst.

Afbeelding

En zo word het ingeschonken, je kunt beter op afstand gaan staan want het spettert nogal.

Afbeelding

Natuurlijk is het niet elke dag feest hier, maar er zijn hier een hoop restaurants waar deze cider gewoon uit grote tonnen uit de muur komt dmv een twee meter lange straal. De bedoeling is dan dat je op deze manier je glas half vol laat lopen. Vaak gaan de mensen daar ook zingen na het eten. Verder hebben we hier ook een prachtig natuurgebied dus wil je eens wat anders zien kom naar baskenland.

Neon

Berichten: 4974
Geregistreerd: 03-07-06

Re: San Andres (feest in ons dorp) Spaans Baskenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:31

Ziet er gaaf uit hoor! echt sfeervol

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: San Andres (feest in ons dorp) Spaans Baskenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:35

Ah, de Spaanse kant! Ik ben afgelopen zomer in Frans Baskenland geweest (in de omgeving van Ainhoa), wel even een klein stukje de grens over geweest. Ook loslopende Pottoka's (met bellen) gezien op een bergpas. De taal vind ik geweldig. Ja

Ziet er gezellig uit, jullie dorpsfeest!