Tips Denemarken

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 15:37

Mijn vriend en ik willen volgend jaar op vakantie naar Denemarken, waar e.d. weten wij nog niet.

Heeft iemand tips wat je echt moet zien in Denemarken of leuke plaatsen oid?

Ik hoor ze graag, alvast bedankt!

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:04

Nou, ik zal zéker een kijkje nemen op Funen, super!
Ik hou van Denemarken!
Arhus is een mooie stad, en euhm. *denkt waar ze allemaal is geweest.
Verder zaten wij op een camping in Ry als ik me niet vergis, prachtige camping met supermeer.
Daar vlakbij heb je de Himmelbjerget (weetniet of ik het goed schrijf), met een prachtig uitzicht over allemaal meren enzo!
Je kan wel pb'en, dan mail ik wel wat foto's Lachen

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:06

ik zou altijd meer naar noorwegen gaan Haha!

koperhagen is ook erg mooi!

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:20

Kopenhaven is een leuke stad en Nyhavn is dan ook zeker een aanrader.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 23:29

Bedankt voor de reacties! *heeft weer wat punten op te googlen Knipoog *

@ katiavl: wij wilden eigenlijk het liefst naar noorwegen, maar per vliegtuig zat je met daar auto huren ed en met auto werd het erg prijzig. Dus die houden wij nog tegoed Knipoog

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:30

Kopenhagen is echt een aanrader! Vind het één van de leukste steden die ik ken.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:15

Wij zitten nu zelf te denken om eerst richting Ry te gaan en dan doorrijden om 2 dagen naar kopenhagen te gaan. Misschien nog iemand tips voor slaapplaatsen (camping/hotel/appartement..) in of rondom denemarken?

Alytuiere

Berichten: 1164
Geregistreerd: 09-02-05

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:20

Ik ben al op meerdere plaatsen in denemarken geweest, maar vorig jaar voor het eerst met vriend en zonder ouders. We zijn naar Kolding geweest (met eigen auto). Fantastisch!

Vonden de brug naar Kopenhagen toch iets te duur voor een dagje, dus misschien volgend jaar een stedentripje.

Ben in ieder geval helemaal fan van Denemarken! Knipoog

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:57

_Linda schreef:
Wij zitten nu zelf te denken om eerst richting Ry te gaan en dan doorrijden om 2 dagen naar kopenhagen te gaan. Misschien nog iemand tips voor slaapplaatsen (camping/hotel/appartement..) in of rondom denemarken?

In of rond Kopenhagen bedoel je denk ik? Volgens mij zijn er weinig campings echt in de buurt van de stad. Wij hebben vorige zomer op een camping iets verder weggestaan, vanaf dat dorp kon je met de trein vrij snel naar Kopenhagen. Was een leuke camping, schoon, niet te groot en aan een meer. Ik kan het wel even voor je opzoeken in de campinggids?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 09:32

Soda schreef:
In of rond Kopenhagen bedoel je denk ik? Volgens mij zijn er weinig campings echt in de buurt van de stad. Wij hebben vorige zomer op een camping iets verder weggestaan, vanaf dat dorp kon je met de trein vrij snel naar Kopenhagen. Was een leuke camping, schoon, niet te groot en aan een meer. Ik kan het wel even voor je opzoeken in de campinggids?


Als het kan, graag Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:39

Bornholm en aan het noordzee strand (niet te hoog vanwege stromingen naar noorwegen) Bornholm is echt prachtig (eiland tussen Duitsland en Zweden) en lange stranden en enorm rustig. Lachen Ontzettend leuk en gastvrij eiland. Voor de rest is de noordzee kust erg rustig. Ook bij Kattegat is het wel leuk!

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:51

Waar wij vorige zomer hebben gestaan: FDM Camping Tangloppen in Ishøj. Adres: Ishøj Havn, DK-2635. Telefoonnummer: 43540767/45270707, mail: c-tangloppen@fdm.dk
Ze krijgen van de ANWB een 7 voor algemene beoordeling en een 7 voor de technische staat van het sanitair. Ze schrijven: "langgerekt en smal terrein op een schiereiland. Er staan enkele bomen en lage struiken. De camping ligt ca. 1 km. van de doorgaande route Køge-Kopenhagen (E20). Afrit 26 en richting Ishøj de borden volgen.
Er zijn 105 plaatsen. Prijzen waren destijds (2 jaar geleden) 63 DK per volwassen, 25 DK voor een staanplaats en 5 DK voor het douchen (maar er staat me zoiets van bij dat dat niet hoefde).
Zo, heb alle info uit de campinggids overgetypt, als je nog iets wilt weten, dan hoor ik 't wel!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:55

Legoland natuurlijk! Party!!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:26

Thanx Soda! Vanavond gaan we even langs de anwb een boekje halen en dat eens flink doorspitten.

Legoland proberen we natuurlijk ook in te plannen Knipoog .

Kristinka

Berichten: 280
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:03

Arhus is ook echt super leuk!
Ik ben een paar dagen in Denemarken geweest met een uitwisseling vorig jaar, en een dag naar Arhus, was echt super leuk!
Verder ben ik toen ik ongeveer 5 was ofzo, ook nog een weekje geweest, maar kan ik me alleen Legoland nog van herinneren! Was ook heel leuk!

Veel plezier!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:07

Ik ben er ook weleens geweest, leuk land. Lachen

Kikker2

Berichten: 424
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:13

Ik ben er vorig jaar 14 dagen met oudejaar geweest, was echt super!!!!! We logeerden bij een kennis in het midden midden midden van Kopenhagen, een ongeloofelijke stad! En oudejaarsavond was euh Party!! Vuurwerk, van 14u 31 december tot 18u 1 januari , echt vuurwerk aan één stuk door! Zoeiets had ik nog nooit mee gemaakt Hyper!

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Tips Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:19

Wat dacht je van Helsingor (met een streep door de o)? Ligt helemaal bovenin, kan je met de boot overvaren naar Zweden.
Ik weet niet of je met de auto gaat, maar die hele lange brug is ook wel heel gaaf om een keer te rijden! Ben even de naam kwijt.