Verliefd op Nieuw Zeeland!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 01:39

Ik ben afgelopen maandag teruggekomen van een vierweekse vakantie Nieuw Zeeland, wat is het een geweldig land! Wat een ruimte, en wat een natuur! Het is echt aan de andere kant van de wereld, en je bent echt even bezig voordat je er bent, we hebben zowel de heen als de terugreis in etappes gedaan, met hotelovernachting in Signapore, omdat ik het toch echt niet zag zitten om 24 uur achter elkaar in het vliegtuig te zitten. We hebben een auto gehuurd en zijn eerst het Noordereiland gaan verkennen, hebben toen de auto achtergelaten, zijn met de veerboot overgestoken naar het zuideiland en hebben daar een vergelijkbare aute gehuurd. Motels waren niet vooraf geboekt, het enige wat we vanuit Nederland hadden geregeld was de vlucht en de auto, en dat ging goed, maar we zaten dan ook in het voorseizoen. Ik heb 700 foto's gemaakt, maar daar wil ik jullie niet mee vervelen.

Hier een impressie van Nieuw Zeeland, de foto's staan niet op volgorde, maar ik heb er wel bijgezet waar ze genomen zijn. Kortom, het land is geweldig, het regent er veel maar dat mag de pret niet drukken en de Kiwi's (Nieuw Zeelanders) zijn heel aardig. Kortom, NZ is als vakantieland een aanrader, of je nu als backpacker gaat en met de bus reist (vervoer is er heel goed geregeld) met de auto gaat en in motels overnacht, of een camper huurt.

Afbeelding
Otago Peninsula, Zuidereiland, Albatros Kolonie (helaas niet toegankelijk die week omdat ze aan het leggen waren)

Afbeelding
Vervoer naar het Abel Tasman park (Zuidereiland). je red het niet altijd om droog aan wal te komen.

Afbeelding
Abel Tasman National Park, Zuidereiland, coastal trail

Afbeelding
Huisje in Akaroa, Zuidereiland.

Afbeelding
Akaroa, Zuidereiland

Afbeelding
Lake Tekapo, Zuidereiland

Afbeelding
Mount Cook, Zuidereiland

Afbeelding
Roturua, Noordereiland

Afbeelding
Champagne Pool, Roturua, Noordereiland

Afbeelding
Roturua, Whakarewarewa, Pohutu Geiser, Noordereiland.

Afbeelding
Dwergpinguins (little blue penguin) Antarctic Center Christchurch, Zuidereiland.

Afbeelding
Dwergpinguins (little blue penguin) Antarctic Center Christchurch, Zuidereiland.

Afbeelding
Childrens Agricultural Day, midden in het hartje van Christchurch

AfbeeldingChildrens Agricultural Day,Christchurch

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:47

Wauw, zet je wat meer foto's ergens online? Wil zelf heel graag een keer naar Nieuw Zeeland! Lachen
Hoe viel het mee qua prijs e.d.?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 01:58

Het duurste is de vlucht, en we waren met zijn vieren, dus het motel valt dan per persoon nog mee. Komt nog bij dat we een huurauto hadden, maar als je met de bus gaat (Kiwi Experience rijdt door het hele land, en je kunt opstappen op vaste plekken, maar ook op korte termijn beslissen dat je ergens langer wilt blijven, gewoon even bellen, kun je met de volgende bus mee). Levensmiddelen zijn vergelijkbaar met Europa, maar wil je wat zien moet je wel entreegelden betalen, en die zijn soms niet misselijk, en als je aan activiteiten meedoet kun je het zo duur maken als je zelf wilt.

Ik moet even kijken of er nog meer foto's online kunnen. Maar als je gaat googlen op Nieuw Zeeland, kom je een heleboel mooie dingen tegen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:13

Wauw Trudy !!Ziet er echt onwijs gaaf uit zeg !! Kan me voorstellen dat je er verliefd op bent geworden ! Ja Mooi hoor Party!!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:53

Gave foto's, heel indrukwekkend, lijkt me gaaf zo'n vakantie (maar 't is zo ver van huis en paard... Bloos ).

Jodemi

Berichten: 196
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: Gasselternijveen (Drenthe)

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:55

Wat een onwijs gave fotoos! Lijkt me echt fantastisch om eens te zijn geweest!

juval

Berichten: 13435
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:02

wat mooi cassidy! echt heel indrukwekkend lijkt me!
NewZeeland gaat ook op mijn vakantielijstje waar ik ooit nog een keer heen wil!

Paardennamen
Berichten: 2137
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:06

Onwijs gave foto's Haha! Ik zal dit topic laten zien aan mijn vriend, misschien ziet hij nog wat bekends Knipoog Hij heeft ook een paar honderd foto's van NZ, maar ik blijf het mooi vinden Lachen

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:12

Oei, heimwee... Voor mij alweer bijna zes jaar geleden dat ik in NZ was (mijn avatar is daar een overblijfsel van Haha!).

Geweldige foto's, Cassidy! En ik kan me helemaal voorstellen dat je waanzinnig hebt genoten daar! Ja

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:17

WHOW!!! dat is een mooi land Ja

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 11:13

Karin schreef:
Oei, heimwee... Voor mij alweer bijna zes jaar geleden dat ik in NZ was (mijn avatar is daar een overblijfsel van Haha!).

Geweldige foto's, Cassidy! En ik kan me helemaal voorstellen dat je waanzinnig hebt genoten daar! Ja


Ja, dat jij in NZ was geweest weet ik. Heb ook Kiwi's gezien (twee keer zelfs, heb ze zelfs gehoord, heel apart geluid wat ze maken) en ik kan me voorstellen dat je helemaal verkikkerd bent op die vogels. Ikzelf vond de Albatrossen heel indrukwekkend (en vooral schrikbarend hoe weinig er daar nog van zijn) en de blue pinguins waren zo schattig (ze mankeerden allemaal wat, daarom zaten ze er ook, een had een blind ook, de ander een verlamde vleugel, in de natuur zouden ze het nooit redden). Ik vond zelf dat er heel weinig paarden waren, omgeving Cambridge wat thoroughbredfarms gezien, verder af en toe een paard alleen in de wei, met deken op, dag en nacht, zomer en winter buiten.

Hoe ben jij toen gegaan? Met de bus en backpacken, of hadden jullie een camper gehuurd?

Anoniem

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:03

Wow wat een gave foto's Cassidy! Geweldig om dat zo allemaal te zien. Wel grappig, ik had een toets over alle toeristische bezienswaardigheden over Nieuw Zeeland terwijl jij daar zat, nu door jouw foto's heb ik echt een beeld erbij ipv die plaatjes uit mijn stoffige boek Bloos Echt supergaaf dat je er bent geweest! Donderdag wil ik alle verhalen van wat je allemaal hebt meegemaakt horen Haha!

Nado
Berichten: 3365
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:07

Heel erg mooi, Cassidy, wat is het toch een veelzijdig land, van alles wat: tropische wateren, echte bergen en veel geothermische activiteit. NZ is nu net een treetje hoger op mijn lijstje komen te staan door jouw foto's Haha!

Samy

Berichten: 11081
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:10

geweldig, dat land staat ook echt op een lijstje om eens te bezoeken

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:10

Wauw Cassidy, ziet er echt supermooi uit! Mooie plaatjes gemaakt!! Super OK dan!! Kan me voorstellen dat je het helemaal geweldig vond daar Lachen.

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:22

Als ik die foto's zie, kan ik haast niet wachten om te vertrekken. Maar ik moet nog 4 weken wachten. 2e kerstdag gaan we voor een dikke 4 weken naar Nieuw-Zeeland. Heb je nog tips? Dingen die we zeker niet moeten vergeten om mee te nemen? Had je een koffer of rugzak bij? Hoe duur zijn de motels? Vragen genoeg nog.
We hebben nu alleen nog een hotel in Singapore, Auckland en Christchurch geboekt en de auto en ferry. Voor de rest willen slapen in de tent, hostels etc.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 29-11-06 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:45

De 6de foto is echt tof!!
Prachtig daar zeg! *LOL*
Mooie foto's

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:55

Cassidy schreef:
Hoe ben jij toen gegaan? Met de bus en backpacken, of hadden jullie een camper gehuurd?

Bus & backpacken idd (met de Kiwi Experience die jij al noemde), net als drie jaar eerder in Australië. Beide keren was ik in mijn uppie, maar ik heb wel regelmatig samengereisd met mensen die ik daar leerde kennen (ook stukken met de auto). Mijn zusje is twee jaar geleden met haar toenmalige vriendje naar Oz & NZ geweest en zij hadden in NZ wel een camper (gekocht en weer verkocht).

Ik vind NZ zo'n enorm relaxed land... Ook een enorme variëteit aan landschappen, het Zuidereiland is zo'n 300 km breed maar je hebt er bijna alles (op woestijn na): zandstrand, regenwoud, hoog- en laaggebergte, vlaktes, rotskust... En een heerlijk klimaat, echt koud wordt het niet. Oh ja, en natuurlijk enorm veel vogels. Voor zover ik weet heeft NZ ook geen inheemse zoogdieren, zoals Australië wel haar buideldieren heeft.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 16:53

Ben je toen ook op het Noordereiland geweest? En in welke maand ben jij geweest? Vond het zelf nu al erg vreemd dat ze overal kerstverlichting hadden hangen, terwijl je zelf met zomerkleding loopt. Dashing in de snow en jingle bells bij 20 graden wil bij mij gewoon niet.

Als je mij vraagt welk van de twee eilanden ik de voorkeur geef, zou ik zo geen antwoord kunnen geven. Bay of Islands en Paihia, en het Kauri bos, en het vulkanisch gebied rond Lake Taupo hadden hun charmes.

esilep

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Haarlem

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:57

Ik ga volgendjaar als ik eindelijk mijn vwo diploma heb gehaald voor 9 maanden down under. Ik wil op paardenboerderijen gaan werken en een beetje rondreizen. Foto's zijn echt super mooi. Heb je ook paardgereden in nieuw zeeland?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:07

Esther_ schreef:
Als ik die foto's zie, kan ik haast niet wachten om te vertrekken. Maar ik moet nog 4 weken wachten. 2e kerstdag gaan we voor een dikke 4 weken naar Nieuw-Zeeland. Heb je nog tips? Dingen die we zeker niet moeten vergeten om mee te nemen? Had je een koffer of rugzak bij? Hoe duur zijn de motels? Vragen genoeg nog.
We hebben nu alleen nog een hotel in Singapore, Auckland en Christchurch geboekt en de auto en ferry. Voor de rest willen slapen in de tent, hostels etc.


Zo hebben wij het ook gedaan. Ik had een gewone koffer bij me, maar zou de volgende keer een soort stewardessenkoffer meenemen, die je achter je aan kunt trekken. Hoe groot is de auto, en met hoeveel personen gaan jullie? Wat je zeker niet moet vergeten is een regenjas, en je creditcard, en een digi met genoeg geheugen. Wat Motels betreft: als je ter plekke komt en de auto gaat halen, zijn er van de AA (ANWB) en van Jason gratis boekjes te krijgen met adressen van Motels, waar ook bij staat wat voor luxe je kunt verwachten, en een prijsindicatie. Wij zijn gaan rijden zonder van tevoren motels te bespreken, maar we zaten dan ook in het voorseizoen, als jullie in Januari gaan is het daar hoogseizoen en schoolvakantie, dus dan zou ik niet riskeren om te kijken waar het schip strand, niet als je wat goedkopere motels wilt hebben. Als je een motel hebt van een bepaalde keten, willen ze ook bellen om je bij een ander motel van dezelfde keten aan te melden. Goedkoopste prijs voor een motel (Budget Inn) dat wij hebben gehad is 90 NZ$, voor 2 personen, iedere persoon erbij 15NZ$ meer. We hebben een keer in een hostel geslapen, in het Tongariro National Park, hostel was net 4 maanden open, echt super verzorgd en alles nieuw, ook dat NZ90$.
Benzine kost er de helft van wat het hier kost, is in de grote steden goedkoper dan op het platteland. In de meestel motels zit doortgaans een keukentje, dus je kunt ook zelf koken, ik vind persoonlijk dat je een land nog het beste leert kennen als je ziet wat er in de supermarkten te koop is. Goede restaurants zijn schaars, voor de rest is er genoeg takeaway te halen, en ze hebben daar ook McDonalds, Burger King, KFC en Pizza Hut....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-11-06 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:09

esilep schreef:
Ik ga volgendjaar als ik eindelijk mijn vwo diploma heb gehaald voor 9 maanden down under. Ik wil op paardenboerderijen gaan werken en een beetje rondreizen. Foto's zijn echt super mooi. Heb je ook paardgereden in nieuw zeeland?


Nee, niet paardgereden, er wordt wel genoeg aangeboden. Ik wil er nog een keer heen, dan ga ik dat beslist doen.
Wil je alleen naar Nieuw Zeeland of ook naar Australie?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:14

Ik vond de hostels in NZ erg prettig: vriendelijke mensen en vooral ook schoon. In Australië had ik er ook goede ervaringen mee, maar soms trof ik daar een wat minder schone en vriendelijke accommodatie. Dat is me in NZ niet gebeurd.

Kerst op het zuidelijk halfrond is een apart iets idd, kerstbomen bij hoogzomerse temperaturen. Zelf niet meegemaakt, mijn zusje wel. Ik was er van begin februari (New Zealand Day) tot half maart (kwam een dag voor het begin van de lente terug en toen sneeuwde het hier). Qua weer een heerlijke periode om daar te zijn. Het was wel vrij vochtig, maar ik heb zes weken lang in korte broek en op sandalen gelopen. Haha!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:18

Overigens vond ik beide eilanden schitterend. Het Zuidereiland is meer afwisselend, maar het Noordereiland heeft ook geweldige plekken: Bay of Islands, Cape Reinga (het topje van NZ) en 90 Mile Beach. Ook de omgeving van Auckland en Wellington vond ik erg mooi.

Op het Zuidereiland hebben vooral Milford Sound, de Glaciers en de omgeving van Queenstown grote indruk op mij gemaakt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Verliefd op Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:23

Karin schreef:
maar ik heb zes weken lang in korte broek en op sandalen gelopen. Haha!


Sowieso had ik de indruk dat de thermostaat van sommige mensen daar niet helemaal klopt. Ben toch echt geen koukleum, maar ze liepen daar op blote voeten rond en in een korte broek terwijl het buiten een graad of 14 was! Brrr.