seizoenswerken in turkije.. wie? (2007)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

seizoenswerken in turkije.. wie? (2007)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 20:07

Dit jaar was mijn 4e keer in turkije, en heb het super naar mijn zin altijd!
dit jaar ben ik voor de 2e keer naar gumbet geweest en heb behoorlijk wat mensen leren kennen.

nou is mijn moeder daar ook op vakantie geweest en die heeft een vrouwtje leren kennen die daar een kleding winkel heeft, en die zocht nog wel mensen voor bij haar in de winkel.

nou zit ik er dus serieus over na te denken om daar een seizoen te gaan werken, dus van april t/m oktober.
alleen hoef ik dan geen turkse tijden te werken (de hele dag +nacht) maar gewoon nederlandse tijden (8 uur op een dag) en dat klinkt heerlijk!

nou ben ik benieuwd of hier nog meer mensen zitten die of dat gaan doen of wel leuk lijken.

SplashIsLief

Re: seizoenswerken in turkije.. wie? (2007)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:38

Klinkt super!

Nathalie zit in Turkije (Marmaris) pb haar eens Lachen

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 10:18

ja klopt ik heb wel eens met haar gesproken..

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:47

ik wil ook seisoens werk in turkije gaan, heel graag zelfs. zelf lijkt me een hotel ofzo erg leuk. Allleen ik heb geen idee war ik het zoeken moet, en op inet kan ik ook weinig vinden

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:06

je zou eens naar deze site moeten gaan: http://www.taliha-turkije-forum.com/

daar moet je even rondzoeken, ze hebben veel informatie over seizoenswerken, en er staan ook sites op waar je dit soort werk kan vinden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:00

Pas wel goed op hoor, je wordt genaaid waar je bij staat.

Het is nou eenmaal zo dat Nederlanders niet gewend zijn aan veel werken, en dat doen ze in Turkije wel, zeker in de touristenplaatsen.

Wil je in een hotel werken (heb ik ook gedaan) moet je vooral goed oppassen.
Ik heb van te voren gezegd dat ik normale tijden wilde (ik ging overigens part-time) en een normaal salaris. De afspraak was 3 dagen id week van 1 tot 6 en 2 dagen van 9 tot 1. (ik zou dus ook 2 vrije dagen hebben) Voor een salaris van 650 lira, dat is dus ongeveer 400 euro ofzo. (even geschat Knipoog ) Dat is voor Turkije een hoog salaris, zeker voor de uren die ik zou werken, dus ik was blij! Ik werkte bij de animatie en in de eerste week begon het al, of ik vrijdag avond een keertje savonds bij kon werken. Dat heb ik gedaan maar wel een beetje met tegenzin, ik heb thuis ook dieren en die zaten nu dus alleen, en het huishouden moet ook gedaan worden. Maargoed, ik heb het gedaan en het was wel leuk opzich, dus toen vroegen ze of ik dat elke week wilde doen, daar heb ik toen ja tegen gezegd.
Nog wat later vroegen ze of ik overdag wat langer kon werken, met als gevolg dat mijn werkschema een stuk verandert was, namelijk gewoon elke dag van 9 tot 7 en op vrijdag van 9 tot 1 uur snachts. Ik was kapot, vooral de vrijdag!!! Vaak gingen we dan ook nog met de klanten mee naar de discotheken, nou zie je maar staande te houden.
Inmiddels had ik ook nog geen vrije dag gehad dus toen ik vroeg aan mijn collegas wanneer zij vrij hebben, kreeg ik antwoord dat ze in die 4 weken die ze werkte nog geen 1 vrije dag gehad hebben. Later kwam mijn baas nog praten over het salaris, dat zou 450 lira worden ipv 650.. Toen ben ik opgestapt. Stelletje gekken daar!
En dit gebeurt dus ontzettend veel in Turkije, vooral bij de hotels in het animatieteam. Verder heb je in het animatieteam nogal veel onderlinge jaloezie. Als je op vakantie bent dan valt je dat niet op, want ze kunnen allemaal heel goed een masker op zetten. Maar als ze weg zijn van de gasten is het echt niet meer zo gezellig.

Als je op de receptie van een hotel wilt werken, dat is de baan met het minst gezeik, maar wel veel uren en een laag salaris.
Een meisje die ik ken heeft het afgelopen seizoen gewerkt achter de receptie. Het is een Turks meisje, ze kent engels, duits en nederlands, echt top! 7 dagen id week werken van 7 uur sochtends tot 12 uur savonds. Dus 7 uurtjes om snel naar je hotelkamer te rennen en te slapen. Voor maarliefst 500 lira, dus zon 300 euro. Daar wordt je niet echt blij van.

In restaurants en bars is het nog erger. Je zou denken dat die in Teams werken, maar dat is niet. Hoe ze aan hun slaap komen... Scheve mond

Ik raad dus werken in de touristenbranch echt heel erg af....
Tenminste, in een hotel.

Wat wel leuk is, is bijvoorbeeld in een discotheek. Dan werk je alleen snachts en heb je overdag lekker vrij, en je krijgt vaak een goed salaris + fooi van de klanten.
Of bijvoorbeeld in het health-center in een hotel. Dat is vaak van een andere eigenaar en omdat dat veel kleiner is kun je vaak wel goede afspraken maken.

Het gaat natuurlijk niet altijd zo. Maar 90% wel. Vooral bij Hotels is het erg moeilijk wil je een beetje normale uren tegen een normaal salaris.

Ik weet nog wel wat baantjes, bijvoorbeeld bij een dierenarts. Als daar interesse in is, dan stuur maar een PB. Knipoog
(dat is dan wel in Marmaris)
En misschien (ik weet het niet zeker, het is nu een beetje een rottijd om over werk te praten Knipoog ) heb ik ook wel een baantje voor iemand bij een paardenstal. Dan verdien je wel op commissie, maar het is wel leuk werk.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 14:27

ik ben opzich niet opzoek naar een baan, want die heb ik zo goed als wel gevonden, en dat is in een kleding winkel van een nederlands vrouwtje..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:12

Ja dan heb je het goed gedaan. Haha! Dat had ik idd wel gelezen, sorry. Knipoog Maar voor de rest hierboven. Knipoog

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 15:41

ja ok dat dacht ik al..
maar idd ik heb eerst een baan aangeboden gekregen als excursie verkoopster, maar dan zou ik van 9 uur s'ochtends tot 12 uur snachts werken, wel met pauze er door maar dan nog is dat veel!
en nou heb ik gewoon nederlandse uren van 8 uur max. op 1 dag en verder kan ik lekker doen wat ik wil..
shoppen , uitgaan, zonnen/zwemmen enz..
ik hoef dan maar max. tot 2 uur snachts te werken dus dan begin ik om 6 uur ofzo.. dus dat is heerlijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:29

Dat is idd heel lekker!!!!! Heb je geluk mee gehad! Haha!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 18:29

ja idd dat dacht ik ook Haha!
heb er nu al zin in.. vooral met dit weer.. maarja dat zal daar wel net zo zijn,.. achja nog 5 maandjes en dan is het zover!!