Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 21:18

Hallo,

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het vinden van een zo goedkoop mogelijk vliegticket van Brazilie naar Nederland en terug?
Als het goed is komt een vriend binnenkort vakantie houden bij mij en ik ben alvast aan het rondkijken voor een zo goedkoop mogelijk ticket.
Mischien dat er hier op Bokt mensen zijn met familie of vrienden in Brazilie, die wat tips voor mij hebben?

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:24

Ligt eraan naar welke luchthaven je wilt vliegen? TAP Air vliegt op Brazilie en Martinair, die is vaak het goedkoopste en ook fijn rechtstreeks.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 14:38

Het vliegtuig moet vertrekken vanuit Belo Horizonte en aankomen in Nederland, welk vliegveld maakt niet zo heel veel uit.
Rechtstreeks zou wel fijn zijn, ik zie veel niet-rechtstreekse vluchten zoals Belo Horizonte-Rio de Janeiro-Madrid-Amsterdam, dat is een behoorlijke reis...
Maar rechtstreeks is mischien ook weer duurder?

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:29

Ik zou je vraag neerleggen bij een reisburo. Laat hun het uitzoeken Knipoog

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:30

Goed idee!
Bedankt voor het meedenken in ieder geval Lachen

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:41


Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 21:42

Thanks Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:37

Pas op voor Varig, daar zouden wij mee deze zomervakantie. Dag van te voren is de vlucht geannuleerd.....

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:13

Varig is nu helemaal failliet. Doen nog wel wat vrachtvluchten enzo, en andere vluchtvaartmaatschappijen huren ze wel eens in voor passasiersvluchten. (geen aanrader trouwens!)

Binnenlandse vluchten zijn vaak goedkoop. Misschien zou het schelen als je lokaal een binnenlandse vlucht neemt naar een goedkoop braziliaans vliegveld, en dan een internationaal ticket naar Nederland.
Misschien dat Gol een nationale vlucht aanbied? (www.voegol.com.br)

Je kunt vragen welke vluchthavens er zijn op Belo Horizonte. Misschien hebben ze een nationaal en internationaal vliegveld. Dan zou je van nationaal BH naar een nationaal/internationaal braziliaans vliegveld kunnen vliegen. (Scheelt in luchthaven belasting) Maar wordt dan wel een heel gezoek om dat allemaal uit te vinden.
Pas wel op, want veel grote steden (Sau Paulo, Rio, etc) hebben dus inderdaad een nationaal en een internationaal vliegveld. Maar soms kom je aan op het nationale vliegveld, maar vertrekt je internationale vlucht van het andere vliegveld. Als de luchtvaartmaatschappij niet voor transfers zorgt, komen er nog taxi kosten bij.

Je zou ook nog kunnen kijken naar vluchten naar Frankfurt of Brussel, en dan de treinkosten erbij rekenen.

Voor het zware uitzoekwerk en prijsvergelijkers kun je hier kijken voor sites:
http://vliegtickets.startpagina.nl/
http://vliegtickets-aanbieders.startpagina.nl/

En wat soms ook is... als je een vlucht boekt MET hotel, is dat soms goedkoper dan alleen een vliegticket. (dan ga je gewoon dat hotel niet in)

Maar 'alleen vluchten' van en naar brazilie zijn best duur.. Helaas.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:16

oja, wat je ook nog zou kunnen doen is pakket-reis-organisaties vragen wat het zou kosten om alleen te vliegen.
Die kopen vaak grootn, misschien kun je meeliften op de korting.

In de krant staan meestal wel hun acties met hotel. Dus wie weet heb je geluk en kun je er een los ticket kopen.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:09

Bedankt voor al je tips, Rivano!!
Ik heb nog wel even de tijd om het een en ander uit te zoeken, aangezien ik het papierwerk nog moet regelen waarin ik verklaar dat ik garant sta voor het verblijf van mijn vriend.
Wat dat betreft is het gemakkelijker om zelf op vakantie te gaan dan dat je iemand hier heen haalt.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:06

Vind dat de tickets afgrijselijk duur zijn naar plaatsen als Rio en Sao Paulo.
Vlieg je naar Natal, dan heb je meteen een week hotel erbij voor 400 euro. Vlieg je naar Rio, dan ben je zo 1100 euro kwijt!! Zonder iets....

Ben zelf ook opzoek naar de goedkoopste tickets, en vooralsnog hou ik het op een pakketreis naar Natal, daar een dagje of 2 vakantie houden, daarna uitchecken, en dan een binnenlandse vlucht naar de plek waar ik moet zijn.

Maar voor een enkele reis (neem ik aan?) is het misschien weer anders.
Tot nu ben ik steeds voor mijn werk naar Brazilie gegaan, dus dan betaalt het werk het, en zit ik in een luxe positie. Knipoog
Wens hem heel veel plezier in Nederland! En kan me voorstellen wat voor een cultuurshock het zou zijn.
In Brazilie "moest" ik elke dag mijn collega's hallo zoenen, terwijl uit een recent onderzoek in Nederland gebleken is dat collega-zoenen hier zelfs niet gewenst is als nieuwjaarsgroet.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 01:15

Hahaha grappig om te lezen, over dat zoenen Haha!
Als ik naar Brazilie zou gaan dan is het veel goedkoper, want dan boek ik inderdaad gewoon een vakantie in de buurt waar ik moet zijn, dat is inderdaad veel goedkoper dan een los ticket.
Ik heb hem ook al gezegt dat hij moet rondkijken wat "een vakantie" naar Nederland vanuit daar kost, maar ik betwijfel of dat op dezelfde manier kan.
En die cultuurshock verwacht ik wel bij hem Haha!
Het zou het leukst zijn als er sneeuw en ijs ligt als hij komt, hij verheugt zich vooral op het koude weer.
Maar dan kunnen we nog wel maanden wachten, als het uberhaubt ooit nog gaat vriezen hier Scheve mond

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:35

Anita_D schreef:
Ik heb hem ook al gezegt dat hij moet rondkijken wat "een vakantie" naar Nederland vanuit daar kost, maar ik betwijfel of dat op dezelfde manier kan.


Als die er niet zijn, dan misschien naar Londen, Duitsland of Belgie. En dan een treinticket erbij nemen. Van Brazilie naar Nederland zou ik het ook zo niet weten wat handig is. (behalve dan veel geld hebben... Clown )

>>En die cultuurshock verwacht ik wel bij hem Haha!

Hihi. Ja. Hollanders kunnen ook al niet dansen...

>>Het zou het leukst zijn als er sneeuw en ijs ligt als hij komt, hij verheugt zich vooral op het koude weer.

Kun je je nog herinneren dat vorig jaar rond deze tijd die vreselijke sneeuwstormen waren en iedereen urenlang in het verkeer vaststond?
Maar zou inderdaad wel leuk zijn, dan kunnen jullie samen op natuurijs gaan schaatsen. (achja, en anders maar een overdekte)

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 23:52

Rivano schreef:
Hihi. Ja. Hollanders kunnen ook al niet dansen...


Ik zie hem ook niet zo snel dansen Haha!

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:38


daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waar goedkoopste retour vliegticket Brazilie-Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 03:03

Vaaak is het wel goedkoper om niet rechstreeks te vliegen.
Zo ga ik eind dit jaar naar Zuid afrika, Johannesburg en vlieg waarschijnlijk via frankfurt!