Change of plans? Tunesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Change of plans? Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:09

Wegens familie omstandigheden denk ik dat het verstandig is om niet naar Turkije te gaan maar naar Tunesie.
Dit is mijn vriends vaderland. Letterlijk, zijn vader is er geboren en getogen en mijn vriend heeft er een eigen huis.
Waar we wegens dezelfde omstandigheden liever niet een hele vakantie blijven.
Waarschijnlijk gaan we op zoek naar een hotel. Maar mijn schoonmoeder, zwagers en vriend missen Tunesie erg.

Iemand daar al eens geweest, en ervaringen? (We zitten te denken aan hamamet en tunis dacht ik.. Eerste had een voorkeur. Huis ligt trouwens in hoularia. Ik weet alleen hoe je t uitspreekt niet hoe je t schrijft. Uit gemak zeg ik altijd walhalla Clown)

laulau85

Re: Change of plans? Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:00

Met Hammamet geen ervaring. Sousse ben ik wel geweest en vond dat een hele leuke gezellige mooie stad. We hadden een mooi hotel Karthago el Ksar! Verder zijn de souks heel leuk in Sousse. Echt leuk shoppen. De mensen zijn er heel vriendelijk en het is mij echt heel goed bevallen.
Verder veel excursies gedaan ook naar Tunis. Weet niet waar je wat over wil weten verder.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:15

Ik ben in feb. naar Hammamet Yasmin geweest, het was natuurlijk wat uitgestorven maar het was erg leuk!
Kon zelfs in bikini bij het zwembad liggen. Heb kameel gereden. Ik zat zelf in een 4 sterren hotel dat super de luxe was dus dat was natuurlijk al een voordeel Haha!

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:18

Wij zijn net 2 weken terug nog in Hammamet geweest en hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Wij zaten ook in een 4 sterren hotel wat erg luxe was.
Het weer was erg goed en de mensen zijn ontzettend aardig. En je kan ook makkelijk het toeristische gedeelte achter je laten en het land zelf wat meer gaan bekijken.
Wij hebben inderdaad ook een dromedaristocht gemaakt Tong uitsteken

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:46

Ik ben afgelopen zomer in Tunesie geweest heb er zelfs een rondreis gemaakt door de Sahara in het zuiden. Wij zijn een aantal dagen (voor en na de rondreis) op het eiland Djerba geweest (voor de kust in het zuiden). En daarna met een jeep de gehele woestijn doorgetrokken tot de grens met Algerije en weer terug. Echt een geweldige beleving!

Wel moet ik zeggen dat ik het toeristische gedeelte (al de badplaatsen aan de kust) minder vond dan het echte Tunesie. De hotels waren heel erg goed maar helaas wel gericht om binnen te blijven. Je zag nergens toeristen buiten de hotels. Met als reden dat mannen aan de kust voor behoorlijke overlast kunnen zorgen. In het binnenland heb ik dat totaal niet gemerkt en waren de mensen heel anders (lees vriendelijker buiten het hotel waar ik alleen was om te slapen). Mijn advies is dan ook:
- ben je zonaanbidder: blijf in het hotel
- wil je echt wat van het land zien: ga naar de binnenland

Mannen daar kunnen voor overlast zorgen en je moet overal goed afdingen. Als jij in gezelschap bent van je vriend en gewoon duidelijk bent is alles goed (dus nee zeggen, negeren en alleen afdingen als je wilt kopen). Hotels zijn net zoals in Turkye en het eten was prima.

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:49

ik ben vorig jaar in Sousse geweest erg leuk (in het hotel...) buiten het hotel liepen alleen maar mannen rond... en als je blond bent met blauwe ogen rond de 20 dan moet je die mannen daar echt niet aan kijken... (lees; ze denk dat je dan vanalles van hun wilt...)
maarja opzich kei leuk land maar om 's avonds bijv. langs het strand te lopen nee hoor...
al die mensen die daar wonen gaan 's nachts/avonds daar bij het strand zitten...
dus blijf bij/dicht bij het hotel Tong uitsteken!!
en dan heb je een super vakantie Lachen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:10

Ik ben 9 jaar terug ongeveer in Monastir geweest. Meen dat dat vlakbij Sousse ligt. Was in die tijd echt een heel mooi en goed hotel. We hebben het er echt geweldig gehad. Wat een mooie omgeving zeg Ja

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:46

hoi hoi, ik ben pas terug uit Tunesie, en ik vond het vreselijk. Heb wel superleuke dingen gedaan, maar kon er niet samen met mijn vriend over straat, zo opdringerig zijn de mensen, overal wordt je aangesproken dat je moet komen kijken in de winkels, op den duur zijn we maar gewoon aan iedereen voorbij gelopen zonder te groeten....en ze roepen allemaal "kijken, kijken niet kopen" maar hebben geen idee wat ze bedoelen......
zo voor 1 keer was het best een leuke vakantie, dankzij de fantastische groep waar wij mee waren, die hebben ons goed beschermd tegen alle enge mannen, hahaha (ja ik ben ook blond, blauwe ogen en 23) , maar ik zal het niemand aanraden om naar Tunesie te gaan.......

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:42

@Mariekje, sorry maar dat is in heel veel landen zo hoor..
In turkije was dit nóg erger dan in tunesië, en in kroatië doen ze het ook. En ga zo maar door..

Toen wij er zijn geweest was de bevolking echt heel aardig, idd overal kijken kijken niet kopen. Maar ag laat ze maar praten, als jij daar niet wil kijken moet je gewoon doorlopen.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:37

Mariekje mijn ervaring is dat het in Tunesie net zo is als in veel andere zuidelijke landen. Daarbij weet je dit soort dingen als je naar zo'n land gaat. Verdiep je vooraf in het land en de cultuur dan overkomt je dit ook niet.

Ik heb er weinig last van gehad (vrouw, blond, 22) maar dat ligt ook aan je eigen opstelling. Gewoon duidelijk zijn en niet overal op in willen gaan. Alleen onderhandelen als je echt wilt kopen. En ga je niet lopen ergeren aan verkopers die je aandacht willen trekken. Ik liep gewoon weg of keek een andere kant op, nergens meer last van gehad! Daarbij viel het mij op dat je in meer bedekte kleding (geen blote buik, heupbroek, kort rokje etc) en met een vriend naast je ook minder last had van mannen. Het is gewoon een heel andere cultuur daar en je bent daar op bezoek.

Daarbij heb je in Tunesie ook winkels met vaste prijzen. Dan heb je geen last van verkopers en kan je rustig rondkijken. Verder heb ik op bijna iedere markt in zuid-europa wel eens opdringerige mannen meegemaakt.

De mensen die ik ken met slechte ervaringen vergelijken Tunesie met Spanje. Tja je bent wel in Afrika, een moslimland en dan ook nog ergens waar nog geen massa's toeristen komen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:28

Idd Tunesie is geen Europa.

Ik heb altijd zoiets die mensen zitten daar met 100 dezelfde winkeltjes en ze moeten iets doen om te verkopen.
En ja ik ben ook blond en was 19 toen ik erheen ging samen met mijn vriend. Hebben er een super tijd gehad. Maarja ben dan ook niet bang voor een praatje en spreek redelijk vlot engels dus kon alles goed duidelijk maken....

Top vakantie gehad.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 01:05

Ik ben in Hammamet geweest. Het was echt een super vakantie. In het begin op straat enzo wel even wennen ( stoppen, nafluiten e.d.) Er is best veel bewaking. Maar buiten dat om...ik zou er wel eens terug gaan Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:56

Sinds vandaag is bekend dat we dit jaar in februari weer naar tunesie gaan maar nu naar sousse

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:13

Haagsemeid ik weet nog een paar hele leuke winkeltjes in Sousse waar je niet af hoeft te dingen en die heel goedkoop zijn...
Heb er bijvoorbeeld 6 paar oorbellen voor 2 1/2 euro gekocht... En dan nog echt mooie ook. Kan de namen wel voor je opzoeken mocht je interesse hebben. Ze hebben daar echt alles niet alleen siraden ofzo...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:32

Ooh vertel!! Ben gek op sieraden haha.
heb vorig jaar paar puma's gekocht voor 15,- heb er nog steeds plezier van desondanks de zool een stuk dunner is dan de echte puma's maarja logisch.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:38

Ik ga ze voor je zoeken...
Verder kan ik je misschien er nog wel een paar foto's van laten zien moet ik even zoeken haha....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:53

Het winkeltje ligt in de Souk el Kaid (soms Caid haha) en heet Arabesque. De andere heet La Grotte en ligt aan de Souk Erebaa. Deze straat is de verlengde van de vorige. In Arabesque hadden ze al die sieraden.
Als je er heen wil is het heel makkelijk. Als je voor de ingang van de grote moskee staat met je rug er naartoe ga je links langs de moskee en voorbij de moskee ga je links. Mochtie er nog zijn dan staat daar een kraampje met heeeeeerlijke noga....
Daarna zie je aan het eind een smal winkelstraatje. Dat is de als ik het goed heb de Rue de Paris. Bij een kruising ga je dan rechtsaf die andere straat in de Souk el Kaid in. In de Rue de Paris zitten ook al een heleboel winkeltjes maar die is minder leuk...

Ook is er nog ergens als je daar loopt nog in het overdekte stuk een stukje voorbij La Grotte aan de linkerkant een heel leuk cafe'tje. Deze is op de begane grond helemaal open en achterin zit een barretje. Voorin staat een kraampje waar je blikjes kan kopen. Als je dit cafe'tje binnen gaat en je loopt met de trap naar boven kom je bij een prachtig dakterrras uit. Daar is het zo mooi. Vol met planten en een uitzicht over de hele stad. Ook lopen er schildpadjes rond die je zo kan voeren... Echt super leuk. Jammer genoeg weet ik de naam er niet van.
Ik hoop dat je het een beetje kan volgen haha...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:54

Heel erg bedankt, ik zal er allemaal gaan kijken. Dakterras zal voor ons moeilijk worden aangezien mijn schoonvader in een rolstoel zit.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:59

Ja dat wordt idd moeilijk want de trappetjes zijn heel smal.
Dan is de tour el khalef ook moeilijk om te gaan beklimmen. Die ligt aan de rand van het oude centrum en is de vroegere vuurtoren geweest in een fort. Deze mag je beklimmen waarna je een prachtig uitzicht over de stad hebt. Misschien iets om een keer met zn tweeen te doen ofzo als de rest liever aan het strand ligt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8FQQ3RGX
Hier zie je een foto van mijn vriend genomen vanaf de Ribat waarbij je op de achtergrond de Tour el Khalef ziet.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:29

Ziet er gaaf uit zeg daar. Hammamet vond ik iets minder (als ik dit nu zo vergelijk met sousse)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:57

Ik zal wel eens meer foto's uploaden. Ze komen dan wel van de week!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:52

Sorry dat ik zo laat ben met de foto's van Sousse-centrum maar heb een week lang ziek op bed gelegen....

Zie en geniet
http://i88.photobucket.com/albums/k161/laulau85/Tunesie050.jpg
Zon heerlijk gekleurd kruidenwinkeltje!
http://i88.photobucket.com/albums/k161/laulau85/Tunesie052.jpg
Het nogakraampje waarover ik het had.. Krijg er alweer honger van...
http://i88.photobucket.com/albums/k161/laulau85/Tunesie077.jpg
Winkelstraatje vlak bij Tour Khalef met uitzicht op de zee.
http://http://i88.photobucket.com/albums/k161/laulau85/Tunesie078.jpg
Een van de souks weet zogauw niet meer welke

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:44

Super om de foto's in dit Topic te zien.
Heb in 2002 in Sousse mijn huidige man leren kennen en heb daar in 2 jaar tijd 11 maanden gezeten.Hij woont sinds juli 2004 bij mij in Nederland en we zijn in maart 3 jaar getrouwd. Het gaat super en erg gelukkig.
Ook hebben we sinds kort in Sousse een eigen appartement vlak bij het strand en niet ver van het centrum.
Sousse is een leuke stad, waaruit je leuke dingen kunt doen.
Auto huren en naar Tunis rijden, van daaruit naar Sidi bou said. Dat is een echte aanrader.
Ook is het leuk om in de avond met de tuktuk (jazeker ook in Sousse hebben ze die) of met de taxi naar Port el Kantoui te gaan. Lekker in de haven op een terrasje zitten of eten in de vele restaurantjes.
Of gewoon op stap gaan in de vele nieuwe discotheken!

Nog wat kultuur opsnuiven?? Naar El Jem, colloseum of een paar dagen naar de Sahara.
Of gezellig met de trein naar Monastir voor een dagje.

Ik ga zelf weer in Mei en heb er ontzettend veel zin in!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:45

Haha Tyron dan hebben wij toch de juiste plekker bezocht! Alles wat je beschrijft zijn we geweest behalve monastir!!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:34

Ik zal zelf niet zo snel een auto daar huren als ik het verkeer daarzo zag haha.