vliegticket wanneer boeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

vliegticket wanneer boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 23:06

als je in januari naar stockholm wilt vliegen, hoelang van te voren moet je dan boeken??
we hebben namelijk nog nooit gevlogen en hebben geen flauw idee wat je wel en wat je niet moet doen.
dus ervaren luchtreizigers, advies graag.

Misja

Re: vliegticket wanneer boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:17

woofie schreef:
als je in januari naar stockholm wilt vliegen, hoelang van te voren moet je dan boeken??
we hebben namelijk nog nooit gevlogen en hebben geen flauw idee wat je wel en wat je niet moet doen.

Ik zou nu al boeken.. Why not?
Ik ga in Maart naar de USA en heb de tickets ook al geboekt.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 23:27

Misja schreef:
woofie schreef:

Ik zou nu al boeken.. Why not?
Ik ga in Maart naar de USA en heb de tickets ook al geboekt.

maar wat als er dan iets tussen komt dat niet onder de reisverzekering valt?

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:30

Sja.... Een vakantie plan je van tevoren he? Er kan altijd iets tussen komen, maar je moet toch ooit boeken. Kunt moeilijk een dag van tevoren je ticket gaan boeken. Een goede annuleringsverzekering dekt de heftigste dingen toch wel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:39

Meestal hoe vroeger hoe goedkoper, er kan altijd wat tussen komen, maarja dat kan ook als je een maand van te voren boekt, en dan betaal je wel 4x zoveel soms!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:40

Last minute is toch ook goedkoop of niet?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:45

Miemserik schreef:
Last minute is toch ook goedkoop of niet?

Die bestaan niet echt meer het is nu meer hoe vroeger hoe goedkoper. Als het kan zou ik nu boeken en een annulerings verzekering erbij. Tja uitzonderingen zijn er altijd je moet dan even kijken of het opweegt tegen de hogere kosten van later boeken.

Alleen al naar Houston scheelt het een hoop om het 2 maanden van te voren te boeken (ruim 200/300 euro). Gelukkig vlieg ik meestal met flying miles van hem Haha!.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:52

Ik zal nu maar snel boeken. Ik ga in januari naar Alicante. En dat heb ik al een maand geleden geboekt.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 07:28

Last-minute bestaat bijna niet meer nee, en zeker niet op vluchten. Mijn ticket naar NY waren zo ongeveer de laatste, en het is ongeveer nog 4 maanden!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:19

Ik ga eind dec weg en heb vorige week mijn tickets geboekt, dat vond ik al 'laat'. Zoek een goedkope maatschappij op en boek direct. Tickets naar Stockholm zijn ook niet reteduur Haha! Ofwel? Je kunt boeken via internet of via de telefoon en dan kun je ook alles vragen. Meestal krijg je een e-ticket of een gewoon ticket, alles gaat makkelijk in elkaar over. Op het vliegveld zijn zat mensen die je helpen!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:10

Ik zou gewoon op internet alvast een beetje rond kijken en dan een van de goedkoopste boeken. Als je op het laatst moment precies voor een bepaalde dag nog wil boeken betaal je de hoofdprijs.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:12

Zoek met internetsites die de goedkoopste vluchten voor je zoeken!! Evene googlen op cheap flights en zeker zo snel mogelijk boeken!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:53

ofwel goed op voorhand boeken,ofwel pas op het laatste moment boeken (dan loop je wel het risico dat er weinig plaatsen meer zijn en de prijs ipv heel laag enorm hoog ligt).
als het je niet zoveel uitmaakt op welke dag dat je vertrekt, kan je kijken voor de last-minutes, en die zijn er zeker nog (denk maar aan de dolle donderdagen van neckermann, bijvoorbeeld). je moet alleen weten waar je juist moet zoeken.
ook kan je gewoon even op internet kijken op welk tijdstip er vluchten zijn naar je gewenste bestemming, op die dag op tijd naar de luchthaven vertrekken en aan de reisbegeleidster, of lokale agent, vragen of er nog plaats is op die vlucht. is er nog plaats dan kan je mee tegen de prijs van een ticket, afhankelijk van het reisagentschap, maar gemiddeld 100-200 euro. (lastminutes kun je wel veel goedkoper hebben).
vliegen op een nacht van zaterdag op zondag is ook vaak goedkoper, maar ik denk dat je gewoon veel sites moet afgaan, als je wil kan ik je wel wat goede sites geven (mag dat hier zomaar?)

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:57

Ik heb dik een half jaar van tevoren mn ticket geboekt..
De goedkoopste tickets zijn dan (hoop ik voor je Tong uitsteken ) nog niet allemaal weg.
Als je later gaat boeken, dan blijven de duurdere tickets over.
Ik zou nu gewoon al boeken Lachen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:14

allemaal bedankt voor het meedenken.
de tickets zijn geboekt!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:49

Ik heb net ook nog even snel een ticket geboekt: binnenlandse vlucht.. Cheaptickets.com is echt een geweldige site!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:23

-> BI

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:09

Aaah kijk aan Lachen Mooi!

Misja schreef:
Ik heb net ook nog even snel een ticket geboekt: binnenlandse vlucht.. Cheaptickets.com is echt een geweldige site!

Daar heb ik ook geboekt maar vindt het eerlijk gezegd wel doodeng omdat het over internet gaat Tong uitsteken

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:49

Nee, ik heb daar geen moeite mee.. Heb e-tickets al binnen, met de vluchtnummers en al. Met creditcard betaalt, dus dat zit wel goed hoor!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 04:25

Haha, ik boek al mijn vakanties helemaal online (vliegtuig, hotel, auto, attracties, etc.) Gaat altijd goed, hoor. Lachen