Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:20

PreciousViva schreef:
Ik ben ondertussen sinds zaterdag in Canada.
De vlucht ging op wat kleine details na helemaal perfect. Het vliegtuig werd 2 keer veranderd naar een kleiner vliegtuig. 80 mensen konden niet mee, wij gelukkig wel maar we zaten niet meer naast elkaar maar in het vliegtuig zelf hebben we nog kunnen ruilen dus dat was ook opgelost! Super veel eten en drinken gehad tijdens de vlucht en het entertainmentsysteem was ideaal! Door de douane heen ging ook allemaal heel soepel.

We hebben zondag dagje Toronto gedaan en 's middags de huurauto opgehaald. Ik had geen internationaal rijbewijs nodig. Er is trouwens maar 160 dollar borg vastgezet op de creditcard.. echt weinig, wel makkelijk voor mij.

Vandaag rondom de kliniek wat rondgereden met de auto en OMG het is hier zooo mooi! We hebben twee hiking trails gedaan van beide 1,5 uur lang ofzo. Mooie uitzichten en waterval gezien.

Wel wat last van een jetlag.. Ben rond half 8 's avonds echt onwijs moe en rond 4 uur 's nachts klaar wakker. Maar dat zal even wennen zijn een paar nachten.



Met welke maatschappij vloog je?

Ik heb altijd alleen op de terugweg een jetlag. Vorig jaar kwam ik rond middernacht aan op de ranch (9 uur vliegen en nog 6 uur met de auto). Volgende ochtend wel vroeg wakker (dat zal de jetlag zijn geweest) maar daardoor direct in het ranch ritme van vroeg op staan. Ideaal!!

Dit jaar heb ik een nacht hotel tussen de vlucht en de autorit naar de ranch. Dat gaat een heeeeeeeeeele lange nacht worden in mijn eentje met de ranch als vooruitzicht! Haha!

En uiteraard: we willen wel foto’s zien hier he?!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:22

Ik had echt een mega jetlag op de heenweg, nog bijna 2 weken last van gehad omdat ik mezelf geen rust gunde en alles wilde zien zover dat kon lol.
Op de terugweg bijna geen last, maar lekker rustig aangedaan thuis en na een paar dagen was ik weer gewend aan het ritme.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:20

Ik vloog met KLM! We hadden eigenlijk ook een stoel met extra beenruimte geboekt maar die hadden we uiteindelijk niet, dus ik ga nog eventjes mijn centjes terugeisen ~~}>

Ik ga vanavond (mijn tijd) spammen met foto's!

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:29

Vraagje: ik heb op het vliegveld geld gepind met mijn normale bankpas. Toen heb ik gekozen om het te laten afschrijven in euro's, maar nu kijk ik op mijn rekening en dat bedrag dat er is afgeschreven zou meer dollar moeten zijn dan ik gepind heb. Is het beter om het te laten afschrijven in Canadese dollars?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:43

Je betaalt bovenop de afhaling ook nog een fee omdat je in het buitenland afhaalt. Afhankelijk van je bank kan die fee gaan van €5 tot €20 per afhaling. Misschien verklaart dat het verschil.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:55

PreciousViva schreef:
Vraagje: ik heb op het vliegveld geld gepind met mijn normale bankpas. Toen heb ik gekozen om het te laten afschrijven in euro's, maar nu kijk ik op mijn rekening en dat bedrag dat er is afgeschreven zou meer dollar moeten zijn dan ik gepind heb. Is het beter om het te laten afschrijven in Canadese dollars?


Ik heb me het volgende laten vertellen:
Als je Canadese dollars af laat schrijven beslist de bank je wisselkoers en als je euro’s af laat schrijven heb je te maken met een actuele wisselkoers, maar die is vaak niet heel gunstig.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:08

Het voordeligste is overal je creditcard gebruiken en geen geld opnemen.

Maar als je even googelt op "Naam bank geld opnemen buitenland kosten" dan heb je zo je antwoord voor jouw bank :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:07

Inderdaad, best geen geld afhalen. Dat is ontzettend duur. Als je toch cash wil, kan je gemakkelijk in een supermarkt bij het afrekenen om cashback vragen. Dan voegen ze een bepaald bedrag toe aan je rekening die je met credit card betaalt en krijg je dat bedrag terug. Zo kost het je niet al te veel om cash te hebben.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 02:01

Ja ik weet dat het beste is om geen cash te hebben, maar ik had even probleempje met de creditcard dus ik wilde graag wat geld achter de hand hebben! Maar dat probleem is nu opgelost als het goed is. Maar ik dacht miss is er nog een verschil in die methodes. Ik ga eens opzoeken, thanks voor de tips allemaal!

Internet is hier vrij slecht.. ik ga straks proberen foto's erop te krijgen!

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:49

Fotooooo's:

Afbeelding
Hilton Falls, Ontario

Afbeelding
Rattlesnake conservation area

Afbeelding
Oprit van de kliniek (stageadres)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:03

Gaaf hoor! Toronto is leuk he? <3 Ik kon er niet echt een vinger op leggen maar vond het gewoon zo'n fijne stad om te zijn.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:07

Ja Toronto is gaaf! Al hadden we wel even moeite om echt de spots te vinden! Ik ben er over 1,5 week nog een halve dag/dag, dus iemand nog tips daar? Ik wil wss nog naar de Toronto Islands, een kijkje nemen :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 05:16

Iemand tips voor 2-3 weken West Canada? Ik wil sowieso natuurlijk naar Vancouver Island, Banff en Jasper. Ik denk grotendeels met de Greyhound, misschien nog 1 tour met Moose. Verblijven in hostels. Ik ga in september, iemand een idee of ik alles van tevoren vast moet leggen dan? Ik vind het namelijk wel lekker om wat spontaan te reizen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:59

Margoooo schreef:
Iemand tips voor 2-3 weken West Canada? Ik wil sowieso natuurlijk naar Vancouver Island, Banff en Jasper. Ik denk grotendeels met de Greyhound, misschien nog 1 tour met Moose. Verblijven in hostels. Ik ga in september, iemand een idee of ik alles van tevoren vast moet leggen dan? Ik vind het namelijk wel lekker om wat spontaan te reizen.


Jammer dat je in September gaat, dan ben ik net weg :P (zoals het er nu naar uit ziet vlieg ik 28 augustus naar huis, maar best kans dat ik er nog een week of 2 aanplak ;) ) . Maar je kan even langs bij de Willow Ranch in Valemount (daar stopt de Greyhound ook), dit is een uurtje van Jasper ofzo. Voor een toffe trailride op een bedrijf waar ze echt super goed zijn voor de dieren. Daarom ga ik er dit jaar weer heen, ben afgestudeerd dierenarts, dus we gaan daar komende zomer de staff even veterinair bijspijkeren, en ik ga werken aan mijn les-geef skills ;) . Ze hebben daar een onwijs goeie trainer rondlopen, waar ik weer een hoop van ga leren!
http://www.willowranchvalemount.com

Maar goed, die ranch is dus leuk :P .
Verder heb ik de vorige keer een road trip gedaan langs Athabaska Falls, over de icefields Parkway. Ik zie meer bekenden (toeristen) daar langs gaan en langs de gletsjer. Echter weet ik niet of dat met de greyhound gaat lukken. Vanaf de Icefields (kan je echter linksaf richting Lake Louise, ook leuk om te doen.
Wij waren met een auto met een local, dus wij zijn gestopt bij een random meertje, want ik had echt heel erg geen zin in de drukte van alle toeristen, haha!
Jasper is een leuk stadje, en daar kom je vrijwel altijd wel langs. Greyhound komt daar ook.

Ik moet zeggen dat ik het rijden zelf leuker vond dan de toeristische dingen afgaan, maar ik had dan ook uitzonderlijk goed gezelschap. Het was echt een 'spot the bear' ride, en we hebben er een stuk of 8 gezien. Bijna een groep geiten aangereden die voor de auto langs vlogen, en diverse Elks. Was echt zo onwijs toffe rit!!!

Heb je je greyhound rit al gepland? Ik wilde vorig jaar ook met de greyhound naar Valemount, maar de tijden van dat ding zijn echt ontzettend onhandig. Om 4 uur in de ochtend vertrekken enzo. Dus ik was dolblij dat ze met de auto van en naar Edmonton konden brengen, en dat dat dit jaar ook weer kan.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:47

Afbeelding

Afbeelding

Niagara Falls <3 <3

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:01

Wij zijn de laatste dingen aan het regelen en vliegen 20 maart naar Canada. T/m 9 april. Wat een rekening oef! haha. Plan is om in Banff, Sunpeaks en Whistler te gaan snowboarden en verder rond te reizen en van Canada te genieten :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:32

Margoooo schreef:
Iemand tips voor 2-3 weken West Canada? Ik wil sowieso natuurlijk naar Vancouver Island, Banff en Jasper. Ik denk grotendeels met de Greyhound, misschien nog 1 tour met Moose. Verblijven in hostels. Ik ga in september, iemand een idee of ik alles van tevoren vast moet leggen dan? Ik vind het namelijk wel lekker om wat spontaan te reizen.


Het vakantie/kampeer seizoen loopt van Victoria Day (21 mei) tot Labour Day (3 september)

In het zomerseizoen is het echt verstandig te boeken, vooral Labour weekend want dat is het laatste weekend voor school begint en 'iedereen' nog even weg wil.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:33

Na Labour day is alles goedkoper (en leger) en sommige campings zijn dan zelfs gratis.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:33

Bedankt! Eilleen, ik ga al op een andere ranch werken, 1.5 uur van Vancouver! Daar ben ik in augustus. En dan daarna rondtrekken. Goed dat je het zegt HippoLogic, ik ga kijken of ik dan na Labour Day kan vertrekken van de ranch. Scheelt waarschijnlijk aardig in prijs.

Mijn voorkeur gaat uit naar hostels en niet campings, omdat ik alleen zal reizen. Daarom ga ik ook geen auto huren, want ik ben nog maar 24 dus dan zit je ook met de underage fee enzo.

Ik ben wel nog in dubio of ik met de Greyhound ga of toch via Moose boek. Zij bieden een flexibele bus ticket aan. Wat me erg aanspreekt is dat zij onderweg ook stoppen op plekken met mooi uitzicht enzo. Maar zit wel flink prijs kaartje aan, en ik vind het een beetje 'suf' als alles wordt geregeld voor je met zo'n tour...

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:55

eilleen333 schreef:
. Maar je kan even langs bij de Willow Ranch in Valemount (daar stopt de Greyhound ook), dit is een uurtje van Jasper ofzo. Voor een toffe trailride op een bedrijf waar ze echt super goed zijn voor de dieren. Daarom ga ik er dit jaar weer heen, ben afgestudeerd dierenarts, dus we gaan daar komende zomer de staff even veterinair bijspijkeren, en ik ga werken aan mijn les-geef skills ;) . Ze hebben daar een onwijs goeie trainer rondlopen, waar ik weer een hoop van ga leren!
http://www.willowranchvalemount.com


Ik heb 2 ritjes geboekt hoor! 1 van 1,5 waar Hubbie ook mee gaat en de lange van 4 uur samen met de dochter van de vrienden waar we mee zijn. En dan savonds Ranchnight!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:14

Talida schreef:
eilleen333 schreef:
. Maar je kan even langs bij de Willow Ranch in Valemount (daar stopt de Greyhound ook), dit is een uurtje van Jasper ofzo. Voor een toffe trailride op een bedrijf waar ze echt super goed zijn voor de dieren. Daarom ga ik er dit jaar weer heen, ben afgestudeerd dierenarts, dus we gaan daar komende zomer de staff even veterinair bijspijkeren, en ik ga werken aan mijn les-geef skills ;) . Ze hebben daar een onwijs goeie trainer rondlopen, waar ik weer een hoop van ga leren!
http://www.willowranchvalemount.com


Ik heb 2 ritjes geboekt hoor! 1 van 1,5 waar Hubbie ook mee gaat en de lange van 4 uur samen met de dochter van de vrienden waar we mee zijn. En dan savonds Ranchnight!


Oh leuk!! Wanneer zijn jullie daar?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:15

27 en 28 juli. Nog 4 maanden pffff *\%/*

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:36

Talida schreef:
27 en 28 juli. Nog 4 maanden pffff *\%/*

Gezellig!! Dan ben ik er ook!!!

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:42

Margoooo schreef:
Iemand tips voor 2-3 weken West Canada? Ik wil sowieso natuurlijk naar Vancouver Island, Banff en Jasper. Ik denk grotendeels met de Greyhound, misschien nog 1 tour met Moose. Verblijven in hostels. Ik ga in september, iemand een idee of ik alles van tevoren vast moet leggen dan? Ik vind het namelijk wel lekker om wat spontaan te reizen.


Wij zijn in 2016 3 weken geweest. Rondreizen met camper in west Canada. Alle grote bezienswaardigheden hebben we gezien. Persoonlijk vonden we Vancouver island het minste. Toffino was leuk.maar voor als de route er heen was niet prettig. Wel mooi. Maar heel veel bochten en berg op en af. Ze waren toen met de weg bezig. Wij hadden een grote camper en het was soms best even spannend.

Banff is echt geweldig! Daar hebben wij gereden in de bergen. Echt prachtig. Lake Louise is ook erg mooi
Vooral op Vancouver island zou ik reserveren. Verder kom je genoeg tegen onderweg.

Ga je ook naar ICE field parkway? Als je daar van Daan komt krijg je echt prachtige campgrounds
Veel plezier

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:43

Afbeelding
Afbeelding

Lake Louise