Canada

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:52

Ik studeer bedrijfskunde en agribusiness. Hele brede studie! Het is de bedoeling dat ik voor het bedrijf een opdracht uit ga voeren op het gebied van marketing, maar ook dat is weer heel breed :D

Ik zoek vooral een erg leuk bedrijf dat mij iets wil leren. Misschien weten jullie adressen (waar jullie evt.geweest zijn of naartoe gaan) die een staiaire zouden willen hebben :) Ik ga voor 12 weken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:07

Ga naar Vancouver! Geweldige en prachtige stad. Ik heb er 5 maanden op uitwisseling gezeten.

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:06

Heb jij misschien een aantal tips voor mij :)? Ik vind het zo ontzettend lastig om een geschikt bedrijf te vinden :o Het allerbelangrijkste voor mij is dat ik een bedrijf kan vinden dat mij ook daadwerkelijk iets wil gaan leren en niet inzet als goedkope hulpkracht (in zoverre een stage betaald wordt). En een voorkeur voor een mooie natuur is aanwezig :D

Hebben jullie in Canada iets met orka's gedaan? Zag via google een excursie 'kajakken tussen de orka's'. Dat lijkt mij echt een hele belevenis! Als ik er dan toch ben wil ik ook graag wat van het land zien!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:18

Ik was op uitwisseling in Vancouver, bij University of British Columbia, dus ik kan je helaas niet aan bedrijven helpen. Denk dat het vooral een kwestie is van zoeken naar een bedrijf (bedrijven) dat jou aanspreekt en dan heeeel veel mails te sturen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:58

Lilliputter schreef:
Ik studeer bedrijfskunde en agribusiness. Hele brede studie! Het is de bedoeling dat ik voor het bedrijf een opdracht uit ga voeren op het gebied van marketing, maar ook dat is weer heel breed :D

Ik zoek vooral een erg leuk bedrijf dat mij iets wil leren. Misschien weten jullie adressen (waar jullie evt.geweest zijn of naartoe gaan) die een staiaire zouden willen hebben :) Ik ga voor 12 weken.


Misschien hier een advertentie plaatsten: http://bc.kijiji.ca/f-pets-W0QQCatIdZ112
De Canadese "MarktPlaats". Onder pets staan ook de paardenbedrijven. Of via www.google.ca zoeken op een bedrijf wat je aanspreekt. Veel succes.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 03:55

Misschien kijken naar bijv. Olds college, of lakeland college, of een university. Zoek een school in de meer agrarische sectoren. Die zullen je waarschijnlijk ook behandelen als een echte stagiaire.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:35

Aan de mensen die naar BC zijn geweest en in de paarden gewerkt hebben: wat voor paardenspul zouden jullie meenemen/is in NL beter te betalen dan in Vancouver?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:07

Zowat alles is beter te betalen in NL. Vancouver is zoooooooo duur, voor alles. Ik ben niks tegengekomen dat goedkoper is dan thuis.

Yoshimi
Berichten: 454
Geregistreerd: 01-11-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:02

Dat ben ik niet helemaal met je eens Yasmine.. Kleding e.d. vond ik wel degelijk goedkoper. Je betaalt daar het zelfde bedrag in dollars als hier in euro's.
Paardenspul heb ik echter niet op gelet. Misschien een paar Canadese webshops opzoeken om te vergelijken?

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:04

Wij willen graag naar Canada deze zomer, maar we vroegen ons af of het een "duur" vakantieland is.
Dan bedoel ik niet de reis en het verblijf maar het uit eten, bezienswaardigheden, boodschapjes al dat soort dingen :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:50

Je bent nu wel vrij laat om nog vluchten te boeken voor deze zomer, dus daar zal je al aardig meer geld voor mogen neertellen. Eten en accomodatie kan je zo duur en goedkoop maken als je maar wilt :)

Het hangt er natuurlijk vanaf waar je heen gaat, want "Canada" is een groot begrip :P In de grote steden (vooral Vancouver) zal het allemaal duurder zijn dan in plekken waar niet erg veel touristen komen.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:52

Hoi Yasmine,

Dank je voor je antwoord :)
Vluchten zijn er nog, en het gaat om het zuiden van Canada :)
Ik ben er dus nog nooit geweest, en weet niet echt wat ik kan verwachten. Behalve dat je vaak lang moet reizen om iets te kunnen zien ;)

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:55

Ik zat in het zuid westen van canada, onder Calgary en daat was uiteten echt niet duur!! als je naar een gemiddeld restaurant gaat! boodschappen zijn er wel prijzig, dan kan je net zo goed uit eten gaan. Uitjes waren ook niet zo duur, museum was $10 ofzo! En je hebt de nationale parken wat erg leuk is, en je je dagen.kan vermaken als je van de natuur houd!! Ik vond het er geweldig en zeker betaalbaar!!

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:58

Thx Simoon_ !
Het is ook een land wat eigenlijk al jaren op mijn lijstje staat :D
Gaat het eindelijk gebeuren!

Simoon__
Berichten: 1187
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:32

Welke plek heb je in je hoofd in Canada, het zuiden is grooot namelijk?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:25

90% van alle Canadezen wonen minder dan 100 mijl (160 km) van de Amerikaanse grens. In het noorden woont (bijna) niemand.. Nou ja, 3 Miljoen mensen in een vreselijk groot gebied.. Het zuiden van Canada is zo'n 5000 km lang en 160 km breed ;)

Maar goed, het zuidelijkste puntje van Canada is in de buurt van Windsor. London tot Windsor zou je het Zuiden van Canada kunnen noemen. Daar wordt ook wijn verbouwd.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:54

Kingston Ontario, gaat het worden :D

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:42

De ouwe hoofdstad dus, ook bekend vanwege de gevangenis die er staat. Zeker een uitje naar 1000-islands doen, is de moeite waard!

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 00:03

Ik meld mij hier ook! Mijn uiteindelijke doel is om in Canada, BC, te gaan wonen. Ik ga er eerst in februari voor 6 maanden naar toe om stage te lopen. Als dat goed bevalt wil ik in Canada verder studeren en er blijven. Ben al met van alles bezig om te regelen en moet zeggen, het valt me niet mee. Zijn hier toevallig mensen die in de marketing branche hebben stage gelopen?

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:14

@joostvangestel , die staat ook zeker al op ons lijstje!
Spannend Sundral!!!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:35

Het is rond: wij gaan naar VAncouver emigreren! Ik heb er zin in!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:37

Wij hebben er een maand rondgetrokken (los van alle andere tripjes ;) )
Wat je moet zien:

Rocky mountains
Niagra Falls
Jasper
Toronto

Dat zijn de dingen die van van toen het meest zijn bijgebleven. Het is echt een super mooi land!!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:31

Wij hebben net een interessante fly drive naar Vancouver gezien...en nu begint het toch weer te kriebelen! En we zouden dit jaar niet gaan! Maar 1300 incl vlucht en auto, in juli, is toch niet zo gek? Per persoon dan. Als we alles los zoeken komen we duurder uit. Via welke sites zoeken jullie naar tickets? Ik weet dat je bij airtransat gratis kampeerspullen mag meenemen, dus dat heeft eigenlijk wel voorkeur..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:20

Simoon__ schreef:
Ik vond het er geweldig en zeker betaalbaar!!


Alberta is sowieso relatief goedkoper ivm ze, als enige provincie, geen provinciale verkoopsbelasting hebben (enkel de landelijke/gst).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:46

Stipje.. Heb een goedkope vlucht naar Calgary gevonden, onder de 600 euro :) Heb een Canadese vriend maar hij verblijft bij een vriend van hem.. Hij gaat kijken of ik daar een paar maandjes mag blijven, fingers crossed :D