Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:38

Tipje voor wie nog een vlucht moet boeken: momenteel zijn er super goedkope vluchten vanuit België naar Canada bij oa. Lufthansa.

Ik heb een vlucht Brussel-Vancouver voor €295 gevonden in mei en ik wil eigenlijk heel graag boeken :=

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:44

Yasmine schreef:
Tipje voor wie nog een vlucht moet boeken: momenteel zijn er super goedkope vluchten vanuit België naar Canada bij oa. Lufthansa.

Ik heb een vlucht Brussel-Vancouver voor €295 gevonden in mei en ik wil eigenlijk heel graag boeken :=

Wow! Dat is echt geen geld!!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:48

Ja, inderdaad! Alleen heb ik vorige week net 3 weken vakantie aangevraagd voor onze huwelijksreis, dus ik vind het een beetje moeilijk om nu weer een week te vragen :+

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:58

Jemig dat is echt voor niks haha! Enkel ticket neem ik aan, of is het voor die prijs ook nog retour? :')

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:23

Ik werd al enthousiast :+ Maar naar Calgary in die periode is zo te zien 'normaal' tarief... Zo rond de € 800,- retour.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:47

Kelly_ann schreef:
Ik werd al enthousiast :+ Maar naar Calgary in die periode is zo te zien 'normaal' tarief... Zo rond de € 800,- retour.

En via Vancouver en dan een binnenlandse vlucht?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:25

SuperAssie schreef:
Jemig dat is echt voor niks haha! Enkel ticket neem ik aan, of is het voor die prijs ook nog retour? :')

Retour :j Vriendin van me heeft zelf in juli een vlucht naar Vancouver voor €400 geboekt gisteren.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:32

Nee? :wow:
Oke misschien moet ik mijn vriend eens lief aankijken }>

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:18

Ik ben dit moment aan het kijken naar tickets voor aanstaande zomer. Ik ga dan mijn penvriendin ontmoeten waarschijnlijnk. We hebben misschien een roadtrip door Alberta op de planning staan (weten jullie misschien plekken die ik echt niet mag missen? Zit vooral te denken aan natuurgebieden en natuurparken (zoals Banff en Jasper)en wat leuke gezellige dorpjes en stadjes). Zij woont zelf in Alberta dus ze kent de omgeving wel goed! En ze heeft zelf 2 paarden, dus rijden gaan we zeker ook;)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:03

Ga even langs bij de Willow Ranch in Valemount voor een toffe rit!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:22

De icefield parkway Sowieso afrijden. En neem er twee dagen voor, dan kan je tenminste de tijd nemen om her en der te stoppen.
Neem ook de tijd om een flinke hike te maken in de bergen, Waterton National Park is wat minder toeristisch, en heeft een paar mooie hikes.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:33

Als zij paarden heeft, zou ik met de paarden in de bergen gaan kamperen (als dat een optie is). Of je huurt een paard, als haar paarden meenemen geen optie is. Bij de hummingbird, west van rocky mountain house, kun je een paard huren voor maar $30/dag, eventueel met gratis gids (geef je dan wel fooi natuurlijk). Uiteraard geen fancy paarden, maar ze kennen hun job en zijn safe van wat ik gezien en gehoord hebt. Ik kan even niet op de naam van de outfitter komen.

Bar U ranch in het zuiden schijnt ook de moeite waard te zijn als attractie.

De badlands / drumheller-dinosaurusmuseum heeft ook weer wat.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:50

Maar dat zijn dan wel paarden die goed verzorgd worden? Hoe doen ze dat voor 30 dollar?!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:53

Super bedankt allemaal! Ik houd ze in het hoofd!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:06

eilleen333 schreef:
Maar dat zijn dan wel paarden die goed verzorgd worden? Hoe doen ze dat voor 30 dollar?!


Ja hoor, van de paarden die ik zag en ook wat ik gehoord heb van anderen mensen. Mensen die er werken worden niet betaald, de fooi is wat je verdient.

Geen idee hoe ze het doen. Ze zijn al echt super lang op die plek, jaaaren geleden was het zelfs $7 per dag. Ze zullen ook wel samenwerken met de huntingoutfits in dat gebied.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:09

30 dollar per dag is wel weinig inderdaad. De man waar ik werkte die trailrides aanbod kostte als ik me goed herinner 40 dollar per uur al haha.
Vraag me dan toch af hoe ze hun geld bij elkaar krijgen, ook al draaien ze op vrijwilligers.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:53

$30 per dag en geode reputatie is ook niet normaal, en dat vind je denk ik ook nergens meer.

Geen idee hoe ze het precies doen, het is ook iets wat niet lang meer daar zal zijn denk ik (eigenaren zijn niet meer de jongste, ze zitten er al meer dan 50 jaar).

Er zijn wel minder kosten dan wat veel andere plekken wel hebben vanwege de lokatie en hoe ze het is opgezet (back to basics); gratis water, geen stroom, en geen idee hoe het werkt met het land, maar ik verwacht geen kosten (meer) wat dat betreft. De plek zelf is niets fancy, in principe enkel wat corrals (geen faciliteiten voor gasten). Als vrijwilliger breng je je eigen camper/tent oid om in te slapen. Hoefsmid werk zullen ze zelf doen. Ik verwacht dat de paarden in winter ergens het gras op gaan, dus weinig kosten daar. En wie weet wat voor werk ze in de winter doen, verdant misschien genoeg zodat ze in de zomer dit op deze manier kunnen doen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:43

Kom even het topic binnenvallen :D Was de afgelopen dagen aan het kijken voor vakantie in komend jaar. Heb niemand die met me mee kan, dus zat te kijken voor singlereizen.
Nou viel mijn oog op een 15daagse rondreis door Canada via Singlereizen.nl :wow: , Ben meteen verliefd! Altijd al stond Canada op mijn bucketlist om eens naartoe te gaan. Maarja... het is niet goedkoop -O-
Nu heb ik eens de stoute schoenen aangetrokken en dat idee opzij gezet. Ik ga het gewoon doen!! *\o/*
Lijkt me zo gaaf! is in het zuidoosten van Canada. Had de plaatsen waar we dan heen gaan ff in een kaartje gezet, omdat het mij helemaal niets zei, qua ligging. Gaan dan met een minibus rondrijden en een keer met een ferry.

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:16

De ferry zal bij Tobermory zijn. Route ziet eruit alsof je de meest toeristische plekken wel gaat zien :D
Algonquin park is ook echt heel gaaf. Wanneer ga je?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:16

Ja klopt die ferry is bij Tobermory. Denk idd dat we wel de meest toeristische dingen gaan doen. Haha. Had nog niet alle punten erop gezet die we gaan bezoeken. Zijn nog aantal andere plaatsen waar we ook heen gaan/doorheen rijden.
Algonquin park klonk in de beschrijving ook wel gaaf ja! :D We gaan daar ook wildkamperen en in dat park mountainbiken.
De reis is van 4-19 augustus. Klinkt allemaal wel heel gaaf! Denk dat ik komende week maar gewoon ga boeken, moet bij m'n werk nog vrij vragen voor die periode. (Voordat het volgeboekt is, zijn nu al 4 boekingen en kunnen er max. 8 mee. (wel fijn, klein groepje))

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:20

Iemand hier ervaringen net reizen via jan doets? Wij willen binnenkort gaan beperken en hier interessante reizen bij gezien. Met oudjaar met vriend de route bespreken aangezien hij in Canada woont, maar de organisatie kent hij niet.

Normaal zou ik de reis prima zelf willen regelen naar aan gezien we net daarvoor trouwen wel fijn om me daar verder geen zorgen over te hoeven maken

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:32

haike schreef:
Iemand hier ervaringen net reizen via jan doets? Wij willen binnenkort gaan beperken en hier interessante reizen bij gezien. Met oudjaar met vriend de route bespreken aangezien hij in Canada woont, maar de organisatie kent hij niet.

Normaal zou ik de reis prima zelf willen regelen naar aan gezien we net daarvoor trouwen wel fijn om me daar verder geen zorgen over te hoeven maken

Ik weet niet hoe het inmiddels is maar op Wereldwijzer zijn best wel wat negatieve reacties te vinden...

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:30

Ik heb geboekt *\o/* Heb er nu al zoooveel zin in! Alleen nog iets meer dan 7 maanden wachten -O- :7
Maargoed wel beter om vroeg te boeken, anders is het vol en is het ook zonde. Was vanochtend nog een boeking erbij, dus nu 5, met mij erbij 6.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 05:18

Wij hebben geboekt om naar Nederland te gaan! :)F Yeey! Heb er zin in na 3 jaar niet geweest te zijn!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:43

Ha allemaal,

Dit jaar wil ik met mijn vriend richting Canada, vandaar dat ik het topic binnen kom vallen. Nu zijn er 195 pagina's dus is een beetje veel om terug te lezen.

Wat ik vooral wil is richting het westen, bijvoorbeeld als startplaats Vancouver, naar Vancouver island, Jasper, british Colombia etc. Ik twijfel of ik er dan echt een rondje van wil maken, of dat we vanaf bijvoorbeeld Calgary terug gaan maar dan heb je wel weer meer drop off fee.
Ik neig er trouwens naar om alles zelf te boeken en via Airbnb / booking slaapplekken te zoeken. Waarschijnlijk in juni :)