Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:14

Icelandair is buiten het seizoen best wel goedkoop, tenminste dat waren ze altijd wel.. in het hoogseizoen maakt het idd niks uit..
Ik ga het iig de komende weken eens in de gaten houden :) heb 2x icelandair en 1x airtransat naar Canada gevlogen en die laatste vond ik ook prima :) het hoogseizoen is sowieso al duur zat allemaal... :=

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:56

IS er iemand met ervaringen met het vliegen van Air Transat naar Vancouver?

Ik kan tickets krijgen van 600 pp retour waar miss nog korting 10-50% vanaf gaat.........Maar de datums zijn wat onlogisch. We zijn nu aan het kijken naar 13-26 september, maar dat vinden we beiden een beetje lang om te gaan. Heeft iemand misschien nog tips voor ons wat we daaro zouden kunnen doen?

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:57

Vancouver vermaak je je in die tijd wel hoor. Je zou een dagtrip naar Seattle kunnen doen, poosje naar Vancouver Island... Denk echt dat je die tijd wel vol krijgt als je lekker rustig aan doet

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:09

Allienda schreef:
IS er iemand met ervaringen met het vliegen van Air Transat naar Vancouver?

Ik kan tickets krijgen van 600 pp retour waar miss nog korting 10-50% vanaf gaat.........Maar de datums zijn wat onlogisch. We zijn nu aan het kijken naar 13-26 september, maar dat vinden we beiden een beetje lang om te gaan. Heeft iemand misschien nog tips voor ons wat we daaro zouden kunnen doen?

Ik had vorig jaar een air transat vlucht van edmonton naar Vancouver. Dus een kippenstukje en ik had gewoon geboekt bij KLM, dus ik kan weinig zeggen over de lange vluchten.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:54

In Vancouver is echt véél te doen :j Downtown maar ook in de buurt. Met 2 uurtjes sta je in Whistler, op 45 minuten kan je naar Grouse Mountain of Lynn Canyon. Vancouver Island is ook helemaal niet ver.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:33

Ik ben vanaf NL naar Vancouver gevlogen met Air Transat, fijne maatschappij!

Vancouver is echt een heerlijke stad, Grouse Mountain, Suspension Bridge, gave musea (toen ik we was, was er een expositie over Picasso en zijn muzes, erg leuk), aquarium, fietstocht langs het water en langs het olypisch stadion. Vancouver Island idd ook erg mooi!

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:52

Is een internationaal rijbewijs nodig in Canada?

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:03

Het NL rijbewijs is wel geldig in Canada, maar veel verhuurbedrijven eisen bij het verhuren toch een IRB. Als je de voorwaarden goed checkt is het dus niet nodig maar aanvragen is zo gepiept en lijkt me verstandig.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:14

Emmaa_ schreef:
Het NL rijbewijs is wel geldig in Canada, maar veel verhuurbedrijven eisen bij het verhuren toch een IRB. Als je de voorwaarden goed checkt is het dus niet nodig maar aanvragen is zo gepiept en lijkt me verstandig.


Thanks! Ik vertrek zaterdag dus het wordt wel kortdag maar we gaan het maar even proberen te regelen dan :)

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:19

Bij de verhuur is er mij nog nooit om gevraagd, maar had er paar jaar geleden een keer niet een mee en toen bij verkeerscontrole uren moeten wachten omdat ik er geen bij me had en uiteindelijk moest mijn dochter verder rijden met haar Alberta licence na een paar kilometer maar weer zelf achter het stuur gegaan want verzekering van huur auto stond natuurlijk op mijn naam. Dus nu altijd wel weer een internationaal mee is in 5 minuten geregeld in de anwb winkel.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:45

Steaming schreef:
Bij de verhuur is er mij nog nooit om gevraagd, maar had er paar jaar geleden een keer niet een mee en toen bij verkeerscontrole uren moeten wachten omdat ik er geen bij me had en uiteindelijk moest mijn dochter verder rijden met haar Alberta licence na een paar kilometer maar weer zelf achter het stuur gegaan want verzekering van huur auto stond natuurlijk op mijn naam. Dus nu altijd wel weer een internationaal mee is in 5 minuten geregeld in de anwb winkel.

Had je doen al zo'n pasje? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n pasje wel internationaal Is maar toen je nog zo'n papieren boekje had dit niet internationaal gold :o

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:46

Je NL rijbewijs is inderdaad wel gewoon geldig bij controles en dergelijke. Het pasje is gewoon erkend in Canada.

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:18

Ja idd is wel geldig maar als je 4 uur moet staan wachten is dat niet grappig en internationaal is wel aanbevolen voor Canada pasje is erg slecht leesbaar letters zijn erg klein

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:02

Ik heb destijds een internationaal rijbewijs aangevraagd bij de ANWB en heb nooit problemen gehad.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:28

Allienda schreef:
Ik heb destijds een internationaal rijbewijs aangevraagd bij de ANWB en heb nooit problemen gehad.

Hier hetzelfde want ze vroegen er niet eens naar! -O- Ik vond het weggegooid geld.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:25

Ik had toen ik naar Azië ging inderdaad wel een international rijbewijs aangevraagd, maar vond het ook een beetje weggegooid geld. Nu dus geen international rijbewijs mee. Ik heb alleen nog niet auto gereden haha.

Ik heb contact met een ranch via WorkAway, ik mag helpen ponykampen en buitenritten begeleiden vlakbij Vancouver, BC! Echt zoveel zin in ! Zou voor een maandje zijn. Ik had hier eerder gevraagd ivm visum, maar ik heb dit gevonden "There may be other types of unpaid short-term work where the work is really incidental to the main reason that the foreign student is in Canada and is not a competitive activity, even though non-monetary valuable consideration is received. For instance, if a foreign student wishes to stay on a family farm and work part time just for room and board for a short period (i.e., 1-4 weeks), this would not be considered an activity which requires a work permit." (bron: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... uired.html) dus ik ben gerustgesteld!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:37

Voor iedereen die nog wat leuks zoekt voor de zomer en zich meer wil verdiepen in het werken met de paarden (op een zeer toffe locatie in Canada):
https://youtu.be/v3c2rxReAwg

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:25

Zaterdag is het dan eiiiindelijk zo ver!
Iemand must-see's in Toronto?

Cowboy55
Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:55

PreciousViva schreef:
Zaterdag is het dan eiiiindelijk zo ver!
Iemand must-see's in Toronto?


CN Tower voor een dure rit met de lift :D
Ontbijt bij Cora's (Chezcora.com goedkoper en beter dan in de hotels);
Hockey Hall of Fame als je van die sport houdt;
Toronto Eaton Centre voor overdekt shoppen onder mooie bogengallerijen;
Distillery District voor de kunstzinningheid (maar pas op als het erg koud is, je loopt nogal wat buiten in weer en wind);

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:22

Ik vind Toronto bij uitstek een leuke stad om gewoon rond te lopen. Heel vriendelijk en simpel opgezet. Als het weer een beetje te doen is zijn de eilanden leuk, en het is natuurlijk leuk om een dagtour naar Niagara Falls te doen als je reisschema dat een beetje toelaat. De meeste hotels hebben wel een aangesloten organisatie waarbij je naar Niagara Falls en Niagara On The Lake gaat.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:30

*\o/* ik zit onder de 100 dagen grens tot vertrek!!!! *\o/*

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:08

Bedankt voor de tips! Die dingetjes stonden inderdaad al op mijn lijstje :D! Niagara watervallen gaan we sowieso heen!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 04:33

Margoooo schreef:
Ik had toen ik naar Azië ging inderdaad wel een international rijbewijs aangevraagd, maar vond het ook een beetje weggegooid geld. Nu dus geen international rijbewijs mee. Ik heb alleen nog niet auto gereden haha.

Ik heb contact met een ranch via WorkAway, ik mag helpen ponykampen en buitenritten begeleiden vlakbij Vancouver, BC! Echt zoveel zin in ! Zou voor een maandje zijn. Ik had hier eerder gevraagd ivm visum, maar ik heb dit gevonden "There may be other types of unpaid short-term work where the work is really incidental to the main reason that the foreign student is in Canada and is not a competitive activity, even though non-monetary valuable consideration is received. For instance, if a foreign student wishes to stay on a family farm and work part time just for room and board for a short period (i.e., 1-4 weeks), this would not be considered an activity which requires a work permit." (bron: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... uired.html) dus ik ben gerustgesteld!


Ik ben benieuwd waar je komt, ik woon naast Vancouver. :)

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 03:23

Ik ben ondertussen sinds zaterdag in Canada.
De vlucht ging op wat kleine details na helemaal perfect. Het vliegtuig werd 2 keer veranderd naar een kleiner vliegtuig. 80 mensen konden niet mee, wij gelukkig wel maar we zaten niet meer naast elkaar maar in het vliegtuig zelf hebben we nog kunnen ruilen dus dat was ook opgelost! Super veel eten en drinken gehad tijdens de vlucht en het entertainmentsysteem was ideaal! Door de douane heen ging ook allemaal heel soepel.

We hebben zondag dagje Toronto gedaan en 's middags de huurauto opgehaald. Ik had geen internationaal rijbewijs nodig. Er is trouwens maar 160 dollar borg vastgezet op de creditcard.. echt weinig, wel makkelijk voor mij.

Vandaag rondom de kliniek wat rondgereden met de auto en OMG het is hier zooo mooi! We hebben twee hiking trails gedaan van beide 1,5 uur lang ofzo. Mooie uitzichten en waterval gezien.

Wel wat last van een jetlag.. Ben rond half 8 's avonds echt onwijs moe en rond 4 uur 's nachts klaar wakker. Maar dat zal even wennen zijn een paar nachten.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 04:49

HippoLogic schreef:
Margoooo schreef:
Ik had toen ik naar Azië ging inderdaad wel een international rijbewijs aangevraagd, maar vond het ook een beetje weggegooid geld. Nu dus geen international rijbewijs mee. Ik heb alleen nog niet auto gereden haha.

Ik heb contact met een ranch via WorkAway, ik mag helpen ponykampen en buitenritten begeleiden vlakbij Vancouver, BC! Echt zoveel zin in ! Zou voor een maandje zijn. Ik had hier eerder gevraagd ivm visum, maar ik heb dit gevonden "There may be other types of unpaid short-term work where the work is really incidental to the main reason that the foreign student is in Canada and is not a competitive activity, even though non-monetary valuable consideration is received. For instance, if a foreign student wishes to stay on a family farm and work part time just for room and board for a short period (i.e., 1-4 weeks), this would not be considered an activity which requires a work permit." (bron: https://www.canada.ca/en/immigration-re ... uired.html) dus ik ben gerustgesteld!


Ik ben benieuwd waar je komt, ik woon naast Vancouver. :)


Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog geen idee heb haha. Het schijnt +- half uur rijden van Vancouver te zijn, maar 1/1.5 uur met ov. Ik zal wel een update geven tzt!

Klinkt goed PreciousViva! Ik had ook best wel last van een jetlag, terwijl heel veel mensen zeggen dat het de ander kant op heftiger is. I guess dat dat er ook mee te maken heeft dat je zoveel nieuwe indrukken op doet, dat kost nou eenmaal veel energie. Ik ben benieuwd naar foto's!