combi paardrijden en skieen is dat mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aafje87

combi paardrijden en skieen is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 12:33

Aangezien mijn vent wil gaan skieen(nou ja in zijn geval dan snowboarden) en ik dat helemaal niet meer mag was mijn vraag, zijn er wintersport gebieden waar een combinatie van skieen en paardrijden mogelijk is?
Heeft iemand dit ooit gedaan of weet iemand toevallig dat het in een wintersport gebied mogelijk is?
Het gaat wel om een wintersport gebied binnen europa(de VS ofzo wordt een beetje te prijzig Haha! )
Wie wat weet of denkt te weten roept u maar............!

Thirsa_

Re: combi paardrijden en skieen is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:47

Hier ben ik ook wel héél benieuwd naar!
Mijn vriend wil ook graag skieen en ik absoluut niet Knipoog

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:51

Ik weet een adresje in Oostenrijk waar je achter een paard kunt skien. Ga t adres even opzoeken voor je! (Het heeft ook een bepaalde naam, ben het alleen even vergeten)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:53

hey hallo, denk dat he even moet googlen op skigebieden en dan moet kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Ik weet wel dat er vaak maneges etc in of nabij skigebieden zitten. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt, 2x in de week een ritje of wil je een paard huren?
Succes

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:47

Ik heb het al gevonden. Het heet in het Duits Pferdeschijoring. Je kunt dit doen in Steiermark bij de familie Jessner en je kunt daar ook gewone buitenritten maken. Ik vind het daar in ieder geval echt super, heel aardige mensen en erg leuke paarden. De website is: http://www.greim.at/jessner/ Niet zo heel uitgebreid, maar je kunt altijd even bellen natuurlijk!
En verder kun je in ieder geval in Oostenrijk ook op genoeg plaatsen buitenritten maken. Bij het appartement waar wij in de winter altijd heengaan (Tirol) hebben ze een eigen haflingerstal. Is ook heel leuk!
Succes!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:21

Ik ben ondertussen een stuk verder gekomen, er is een site waar alle hotels staan vermeld die paardrij mogelijkheiden bieden in Oostenrijk.
http://www.reitarena.at/ (misschien handig voor iemand die het zelfde idee heeft)

Maar andere mogelijkheiden in andere landen dan Oostenrijk zijn nog steeds meer als welkom!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 16:47

guccio schreef:
hey hallo, denk dat he even moet googlen op skigebieden en dan moet kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Ik weet wel dat er vaak maneges etc in of nabij skigebieden zitten. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt, 2x in de week een ritje of wil je een paard huren?
Succes

Het gaat mij erom dat ik als mijn vent aan het skieen is, ik kan paard rijden, huren kan ook maar gewoon telkens een losse buitenrit(evt. onder begeleiding) is ook geen probleem