Cursus snowboardleraar in Tsjechie! vraagjes:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jipkip

Cursus snowboardleraar in Tsjechie! vraagjes:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 20:35

hoi allemaal,

ik ga misshien naar tsjechie voor een cursus om snowboardinstructeur te worden. Maar ik moet daar dan 1 december al zijn. Ik kan niets vinden via internet en had dus het reisbureau gebeld. Zij zegt dus dat alle bussen pas in januari die kant op gaan. Niet echt handig dus.
Dus dan ga ik met de trein naar PRaag.. maar hoe kom ik dan in Spindleruv Mlyn? iemand een idee wat een taxi daar kost of hoe ik hier achter kan komen? ik heb gister de hele middag op inet gezeten maar niet veel wiijzer geworden. (en nee ik ga niet dat pokke eind Tong uitsteken in mijn eendje met de auto)

En voor de rest? ik ben nog nooit in Tsjechie op wintersport geweest, wel in oostenrijk en vooral Frankrijk! Iemand ervaring hiermee? Apres ski en de gebieden?

wat betaal je ongeveer voor een drankje?

alvast bedankt!

ik moet nog het een en ander uitzoeken deze week maar anders ben ik daar deze winter te vinden voor een paar weken!

Kyno

Re: Cursus snowboardleraar in Tsjechie! vraagjes:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:22

Ik ben nog nooit in Tsjechië op wintersport geweest. [ik ga meestal naar Duitsland]
MAAR ben wel in Tsjechië 'gewoon' geweest. [Praag]

Volgens mij kun je makkelijk met de metro naar Spindleruv Mlyn? Metro verbindingen zijn daar best goed. Je betaald daar trouwens 50 cent omgerekend voor een metrokaartje [ongeveer] en daar kun je dan de hele dag overal naar toe reizen! Dus zo duur wordt dat niet.

Drankjes zijn al helemaal niet duur. Waar ik was had je een halve liter bier voor omgerekent 75 eurocent!

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:43

Ben heel vaak in Tsjechie op vakantie geweest winter + zomer, dus weet wel het een en ander over het land;

Tsjechie is een erg goedkoop land, dus taxi, drakjes, eten, hotel enz. is allemaal erg goed betaalbaar! En ook de huur van ski spullen en de skipas is een stuk goedkoper als in andere wintersport gebieden.

In Tsjechie heb je erg mooie wintersport gebieden, vaak zijn de gebieden wat rusiger als bijv. in Oostenrijk. Dus meestal wat minder lange wachtrijen bij de liften! De apres-ski is in Tsjechie wel duidelijk wat minder, het is wel in opkomst maar nog lang niet zo als bijvoorbeeld in Oostenrijk. Maar het zal er ook aan liggen naar welk gebied in Tsjechie je precies gaat.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 19:29

oke nou bedankt voor de reacties! ik ben zelf ook met de middelbareschool ooit in tsjechie geweest wat ook erg goedkoop was. nou goed ik zoek nog lekker verder.. ik zal eens zoeken naar de metro dan! Haha! maar ik geloof dat het nog zo'n 140 km van praag ligt.. 50 cent mmm.. lijkt me sterk maar zou leuk zijn natuurlijk Haha!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:54

Ja met zo'n afstand moet je denk ik wel iets meer betalen. Tong uitsteken
Alhoewel ik dat niet zeker weet.
Ik heb in Opatov een kaartje gekocht voor 50 cent en daarmee kon ik de hele dag overal heen waar ik maar wilde.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:57

Nou ik heb het gevonden! het is wel bijna 5 euro! om 2 en half uur in de bus te zitten Tong uitsteken.. zouden ze in nederland ook eens mogen doen Haha! dus das mooi!
ik heb het allemaal even uitgerekent = het kost allemaal niks, maar verdienen doe je ook niet Tong uitsteken.. maar goed even papa lief aankijken of hij wat voor wil schieten, zo ja dan zit ik over 3 weken met mijn kont in de sneeuw Haha!:D:D:D

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:05

Even een vraagje, wat doe jij in de tussentijd met je paard dan?

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 17:31

nou ik wou dit al heel lang, maar vaak moet je dan van half december tot april.. en dat kan natuurlijk niet..
nu zou ik dan 1e week december weg zijn voor die cursus en 2 weken kerstvakantie en 2 weken krokusvakantie.. en die tijd neemt een vriendin van de zorg voor mijn paardje over.. en heeft ze even vakantie.. soms ook wel eens lekker voor een paard.. ze staat op een stal waar veel te regelen is. als die vriendin niet kan vraag ik of ze gewoon een paar uurtjes naar buiten kan.. en uitmesten doen ze dan ook voor me,, wel bijbetalen maar ik heb het er welg graag voor over. Ik ben gestopt met studie dus misschien dat dit mijn enige kans is (voordat ik er te oud voor ben) dus vandaar..
als je meeer vragen hebt dan hoor ik het wel..