Dinsdag: Om 01.00u vertrokken van huis, half 3 aangekomen op Schiphol, ingecheckt en om half 4 nog wat gegeten bij de Burger King. Om 5 uur mochten we het vliegtuig in, we zaten precies op de vleugel maar goed het was toch donker. Kwart voor 6 vertrokken. Ik had op het begin enorme last van m'n hoofd, duizelig enzo, nou de landing was verschrikkelijk, turbulentie.. Er zat onweer boven het Taurus gebergte (gebergte bij Antalya), nou eenmaal op de grond was het keihard aan het regenen. (leuk denk je naar Turkije te gaan).
Op Antalya airport koffers gepakt en naar de bus. De bus zat aardig vol dus moesten we ook naar andere resorts. Wat wel heel leuk is is dat er 1 grote straat is van een paar KM met alleen maar 5***** resorts.
Toen we in het hotel waren was het denk ik 11.00u ofzo, mochten we de kamer pas in om 14.00u, dus alvast wat verkennen. Door de regen was er overal lekkage, overstroming, en stroomuitval... Gelijk maar wezen lunchen, gelijk ontdekt hoe super en uitgebreid het eten daar was! Kan ik niks anders over zeggen, was gewoon heerlijk.
Nou toen de kamer in, eigenlijk vrij weinig gedaan, gelijk maar naar het binnen zwembad, was ik na een half uur beu. Voor de rest was er weinig te doen vanwege het weer, internet kon niet omdat de computer het begeven had enzo. Dus was het 's avonds al even goed beu, had ook geen honger dus heb op de kamer gezeten. Was ook goed moe en sjago van de reis, had goed de pest erin. Maar gaan leren voor examen recht & logistiek. (die heb ik morgen (woensdag)). Heb ook nog een rondje in de tuin gelopen, nou plassen met 10CM water, niet echt motiverend..
Woensdag: Ook weer met regen opgestaan, 1e keer ontbijt. Ook super, tosti's, croissantjes, zoete broodjes, wit brood, bruin brood, geroosterd, cornflakes, eitjes (hard gekookt, zacht gekookt, gebakken, omelet & roerei), pannenkoeken.. En dan natuurlijk nog verschillend zoet en hartig beleg, echt teveel gewoon..
Nou daarna kwam die Hostes van Oad, het een en ander besproken voor excursie enzo. 's Middags geluncht, geloof in het Italiaanse restaurant, lekker pizza op enzo. Eind van de middag met m'n broertje naar de Hamam!
Toen gingen we eerst in de sauna, daarna de stoomkabine. Toen in het turkse bad (scrub & zeepmassage), en tot slot nog een oliemassage.
Terug in het hotel gedouched enzo, gedineert en wat gedronken in de bar. Toen wezen kijken bij de Mini disco & naar de show van Animatieteam, ze deden een quiz.
Donderdag: Opgestaan met (jaja) ZON!!! Dus uiteraard na het ontbijt lekker buiten gaan zitten, gelijk verbrand natuurlijk omdat ik gescrubt ben, zat net een half uurtje in de zon.. Ook nog getafeltennist met iemand van het animatieteam (Musti/Mustafa) & m'n broertje gaan tafeltennissen, met batjes waar geen rubber zat, geweldig, daardoor won ik namelijk van mijn broertje (hij heeft super dure goede rubbers hier in NL), dus toen was ik kampioen van de dag ofzoiets. 's Middags gingen we naar Hotel Titanic voor een OAD Kookcursus. Nou leek super slecht voorbereid, ze kwamen bij titanic ook niet super representatief over, beetje jammer, viel helaas tegen. De buitenkant van dit hotel is wel erg leuk, in de vorm van een cruiseschip. Uiteraard weer zelfde liedje daarna: diner blablabla. 's avonds weer naar de mini disco en weer animatie, echt geen idee meer wat haha, weet niet precies meer wat op welke dag was. Daarna weer in de bar wat drinken.
Vrijdag: Weer een bewolkte dag, geloof zelfs nog wat regen maar weet niet meer zeker of dat nou Vrijdag of Zaterdag was. 's Middags weer getafeltennist, deze keer moest ik genoegen nemen met een 2e plaats, mijn vader werd 1e, mijn broertje 3e en de andere mensen 4e en verder.. Toen nog naar de bazaar in de straat geweest, een vestje gekregen van m'n ouders, ondertussen weer regenachtig. 's avonds zijn we gaan eten in het Turkse à la carte restaurant van het Hotel. Toen naar de animatie, Bingo! Helaas geen prijs maar het was wel een leuke avond. Daarna weer in de bar wat drinken, leren, tv kijken & slapen.
(jaja ondertussen gingen de barmensen me al een beetje 'kennen', had zelfs al een e-mail adres uitgedeeld..)
Zaterdag: Vroeg eruit, Antalya-tour! kwart voor 9 werden we opgehaald in het hotel, het weer was wel redelijk.. Eerst gingen we naar de 'oude stad' van Antalya, gewandeld, wat uitleg gekregen en foto's gemaakt, toen langs de haven, hetzelfde liedje. Toen door naar de Bazaar, waar ik heel snel weer weg wilde! Echt niks voor mij, ja die kleding wel, hardstikke leuk, maar de manier waarop die mensen het proberen te verkopen, was het na 5 minuten al beu..
Toen naar een goud-atelier, waar 1 of andere mafkees die Nederlands sprak me een ring van 800!! euro wou aansmeren. Hij vroeg welke ik mooi vond wees er gewoon 1 aan, kreeg ik 'm gelijk om, was er eentje met geel en wit goud, 3 kleine diamantjes en 1 grote. Volgens mij wou die 'm erg graag kwijt ik mocht 'm uiteindelijk meenemen voor 300 euro, toch maar niet gedaan . Toen later gaan lunchen in Lara zelf, wel lekker gegeten maar heb er nog steeds kramp van heb ik het idee.. Toen nog naar een waterval geweest, die ontzettend vies was vanwege het slechte weer, gelukkig was het wel helemaal open getrokken dus het weer was wel goed. Toen weer naar het hotel, nog even gezwommen in het binnenbad, lekker gedouched, wat gedronken en toen weer diner. Daarna weer wat drinken, naar de mini disco en weer animatie. Toen weer wat drinken. (all-inn hotels zijn )
Zondag: pff wat heb ik toen ook alweer gedaan... Gedart volgens mij (met een steeds aanhankelijkere Misha van het animatieteam), darten ging me niet zo goed af haha, moet toch meer oefenen. Mijn ouders waren niet zo lekker en gingen na het eten naar boven, Broerlief en k zijn naar de minidisco geweest en daarna animatie. Miss Sherwood contest! (hotel heet Sherwood Breezes Resort ) Moesten 4 dames het podium opkomen, nou iemand van animatie vroeg of ik ook wou..
Opdracht 1: Playbacken. Ik moest playbacken op J-Lo, naja mensen gingen meeklappen en doen dus zal wel goed wezen. Opdracht erna, de stoel... Zo sexy mogelijk over het podium lopen en toen met behulp van de stoel 5 sexy poses aannemen.. Dat moet er dus echt niet uitgezien hebben . Opdracht 3: Zingen.. Ik heel tactisch Boten Anna van gebroeders Ko genomen, de Nederlanders en Belgen deden fanatiek klappen en zingen, erg leuk. (helaas is het hotel met minstens 50% bezet met Duitsers...) Opdracht 4: liedje gorgelen.. Ik snapte de opdracht niet, werd me in het Engels uitgelegd. Ik dacht ik moet zo lang mogelijk achter elkaar gorgelen ofzo, bleek dus dat ik boten anna moest gorgelen. Ach het ging zowieso al niet omat ik steeds te veel water nam en dus alles uitspoog, gevolg, wet t-shirt .Opdracht 5: Hoolahoop. Kan ik dus ook absoluut niet dus deed ik het maar met m'n knieën ipv mijn heupen. Legde de hoepel wel tactisch op de grond, ik had nog 5 seconden en wou nog snel wat doen, maar door de snelle beweging vloog de hoepel weer over me heen zo op de grond, precies toen er bij 0 afgeteld was.
Opdracht 6: kledingstukken verzamelen. Eerst schoenen, ik achter Misha aanrennen maar dat lukte niet, had best wat verzameld. Toen shirts & vesten, was beetje door de zaal aan het lopen, hoor ik opeens gegil van wat Nederlanders 'Hier zit ie, hier zit ie', zat Misha verstopt onder de tafel en moest ie z'n shirt wel uitdoen . Als laatste broeken verzamelen, maar dat ging niet zo goed, ik had wel 2 of 3 broeken, van een paar Nederlandse en Belgische kindjes.
Toen de uitslag, 4e: Slovenië, 3e: Duitsland, 2e: Moi!! 1e: Rusland.
Die Russin vond ik trouwens maar niks, klinkt misschien als jaloezie maar ze was zo arrogant als de pleures en deed het echt om het winnen, maar het gaat toch om de lol met dit soort dingen, ik bedoel iedereen heeft zich rotgelachen om mijn onhandige acties. Ben wel blij met mijn 2e plaats als Miss Sherwood. Daarna naar de bar geweest en toen naar de disco. In de disco iets teveel gedronken (en kan al zo slecht tegen alcohol). Toen heb ik allemaal maffe dingen gezegd dat ik wil slapen en dit en dat... Toen moest m'n broertje me naar kamer brengen *schaam*, recht lopen ging gewoon niet meer en zelfs in bed tolde m'n hoofd nog.
Maandag: De laatste volle dag, mooi weer! Ouders waren al eerder opgestaan en wezen ontbijten, nou Jason en ik ook ontbijten. Jason ging terug naar de kamer weer verder slapen, en ik ging bij mijn ouders in de zon zitten. We zaten op een lekker stukje waar geen wind was, daar was het toch wel bijna 25 Graden, in de wind was het fris hoor! Ook nog getafeltennist die middag, geluncht natuurlijk en ook nog gedart. Paar keer goed op mijn donder gehad van Misha dat ik niet meer mag drinken en dat ik klapjes kreeg als hij me zou betrappen met een cocktail o.i.d.
Toen Diner, Turkse avond, veel lamsvlees, erg lekker maar veel vet gegeten.. Toen naar de minidisco, er waren maar 2 begeleiders ipv 3 en 1 ervan moest ook nog weg, was wel grappig stond ik gewoon tussen de kids te dansen terwijl ik er geen heb, meisje van het animatieteam vond het geloof ik wel leuk . Daarna Hitparade in de bar, werden er 10 nummers gedraait en het was de bedoeling dat er gedanst werd, en het nummer waar de meeste mensen op de dansvloer waren was Hit van de week. Zaten wel paar leuke nummertjes bij, was erg gezellig. Ben die avond bij 2 Nederlandse vrouwen gaan zitten, er was geen plek voor de rest en bij hun was het best gezellig. Het waren moeder en dochter, de ene was 26 en de moeder weet ik niet, dan hadden ze nog een kleine meid bij van 1.5 maar die lag natuurlijk al op bed. Toen nog gezellig zitten kletsen dus met hun, met Jason & met Misha. Dansen als een gek, met andere animatieteamleden enzo. Nou muziek was afgelopen enzo, toen naar de disco. Toch nog 2 cocktails gedronken (had toestemming hoor haha) en rond een uur of 01.00u naar bed. Nou nacht verliep niet zo super, vette eten werd me toch iets teveel blijkbaar..
Dinsdag: 06.20u opgestaan, aangekleed, laatste spullen gepakt, uitgecheckt, ontbeten en nog even in de bar gezeten. 07.55u naar Antalya Airport. Daar aangekomen ingecheckt. In plaats van 10.00 konden we al om 09.30u de gate in, we zijn ook 10 minuten eerder vertrokken. Om 13.20u Nederlandse tijd (in Turkije is het natuurlijk 1 uur later) landen we weer op Schiphol. Goede reis gehad deze keer, haast geen turbulentie, was ook niet duizelig. Echt een prachtig uitzicht gehad over de gehele rivier de Donau & de alpen, die al goed besneeuwt waren. Echt super leuk we hadden de koffers, lopen langs de douane naar de aankomsthal, staat mijn oma daar! Is ze dus met de trein naar Schiphol gegaan, super lief van d'r. Nog even wat gedronken op Schiphol en weer de auto gaan halen op P3. Helaas verliep de terugreis met de auto iets minder goed, 5x in de file gestaan ofzo, 18.15u waren we thuis.
Dan heb ik ergens midden in de week nog een nachtje bij mama geslapen ipv in mijn eigen bed, maar dat kwam omdat wij (jason en ik) in onze kamer nogal last hadden van tochtende kieren enzo en aangezien er asociaal veel wind stond kon ik gewoon niet slapen van het gefluit..
Ben ik nog iets vergeten? Vast wel... Maar goed daar kom ik later wel weer op.