Definitief ticket geboekt: USA..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misja

Definitief ticket geboekt: USA..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 19:48

Naar aanleiding van mijn topic een tijdje terug......
Het is zover: hebben definitief ticket geboekt na een optie te hebben genomen op ticket. We vliegen in maart van Amsterdam naar New York, alwaar we 4 dagen blijven. Van New York vliegen we naar Los Angeles alweer we dan nog 3 weken blijven. We gaan daar met een auto rond cruisen. Hoe precies is nog niet duidelijk: we gaan op eigen houtje, en de route moeten we nog precies plannen. Als iemand nog tips heeft rondom deze trip? Méér dan welkom!! Haha! Haha!

*Edit: spelfoutje

Scum

Re: Definitief ticket geboekt: USA..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:48

Tips genoeg Haha!

Vanuit LA zou ik zeker Death Valley 2 volle dagen aandoen, Yosemite (de oostkant), Grand Canyon, Bryce Canyon, dagje Las Vegas.
Zorg er vooral voor (vooral in de Nat. Parken) dat je niet teveel in een auto aan het rijden bent. Trek meer dan 1 dag uit voor zo'n park.
Op Red Rock Canyon kun je fantastisch paardrijden met een gids.

Ohja, het allermooiste wat we gezien hebben was het Death Horse State Park, vlakbij het Arches NP. Daar moet je echt naar een zonsondergang gaan kijken.

Persoonlijk vond ik LA helemaal niks. Las Vegas was wel leuk voor een halve dag. San Fransisco vond ik vreselijk. Maarja, ik ben nou eenmaal niet zo'n stadsmens.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:33

Je zou naar Sea World San Diego kunnen, San Francisco, Grand Canyon, Bryce Canyon kun je geweldig paardrijden met gids, echt super! Ook Monument Valley zou ik aanraden. San Francisco was erg leuk en mooi, echt geweldig allemaal...

Even denken, wat nog meer...
Las Vegas uiteraard
Arches National Park

Yosemite National Park
Sequoia National Park
Dit is een beetje wat wij hebben gedaan toen wij voor de 1e keer naar Amerika gingen, vlogen we ook naar LA.
Alleen wij waren 4 en een halve week weg;)

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:06

Ik ga dit topic in de gaten houden, wij willen a.s. zomer ook het westen van USA

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:09

Hoi,

Leuk dat je naar America gaat, mischien nog even een tip, zorg ervoor dat je een adres invult waar je de eerste nacht slaapt, een hotel of zo, ook als je nog niks heb wel wat invullen.
Anders laten ze je het land niet in en moet je terplekke een hotel boeken.
Heel veel plezier daar.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:21

Het enige leuke aan LA was Hollywood Boulevard, The walk of fame, en de huizen van the rich and famous bekijken.
Als je in LA bent dan de kustweg omhoog richting San Fransisco volgen word telkens ruiger, kom je ook langs het Deense dorpje Solvang, hier woont Monty Roberts, zijn ranch kun je dus bezichtgen.
Langs deze ruige kust leven ook heel veel zeeolifanten en seals , prachtig om te zien, trouwens ook het leefgebied van de witte haai die jaagt op deze dieren, gut ik kan zo bij Animal Planet werken Ha Ha.
Ook kan ik je the North Rim van the Grand Canyon aanraden veel mooier en ruiger dan de zuidkant.
Death Valley is ook een aanrader en zoals de plekken hierboven door andere besproken.
Veel plezier in the states.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:03

hey dit topic ga ik even in de gaten houden. Ga wrs volgend jaar weer terug. Ben er in 2000 en 2001 ook geweest. Toen niet echt kunnen rondreizen, dus wil nu wel wat meer dingen kunnen bekijken.
Planning is om in elk geval naar new york te gaan en misschien ook naar florida (Miami, orlando, disney world). Hele andere kant dan ik vorige keer ben geweest(san fransisco e.o.).

Van toen kan ik heel erg aanraden, om naar Lake Berryessa te gaan, leuke campings bij prachtige meer, mooie omgeving.

Six Flags Marine World is ook mooi, ligt net boven San fransisco.

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:10

*houdt ook even in de gaten.
Ga volgend jaar voor een jaar heen. Lachen

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 13:23

We hebben de reis nog wat aangepast..
Vliegen 12 maart naar New York, blijven daar 5 dagen. Dan vliegen we naar Los Angeles. Drie dagen later vliegen we naar San Fransisco. Vanuit daar gaan we met de auto naar Yosemite en nog wat dingen bekijken. Vanuit San Fran vliegen we weer terug naar Los Angeles, en daar blijven we dan nog een dikke week. Alles bij mekaar blijven we 3,5 week weg!

In New York zitten we in het Jazz on the park hostel, in Los Angeles in Backpackers Paradise en in Hostel California aan de kusr!

We moeten nu alleen nog slaapplaatsen boeken in San Fran en we blijven ook een nacht in Yosemite.

Ik heb er echt heel erg veel zin in! Haha! Vork

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:28

Heel veel plezier!
Ik ben net terug uit de USA en het was echt geweldig. Je zit er ook in een goede tijd van het jaar, nog niet te warm...

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:40

Yosemite is idd erg leuk!
Wij hebben daar beren gezien, dus goed opletten:P

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:08

Wat leuk!!!
Ik heb met mn beste vriendin afelopen mei - juni het volgende gedaan :
D1 Los Angeles
D2 - 3 Las Vegas : Hoover Dam, Las Vegas Outlet center, de hotels bezocht,..
D4 - 5 Grand Canyon : is wel lang rijden. Dus eigenlijk maar 1 volle dag GC. Maar dat is echt de moeite !! We zijn dan 's avonds eten gaan kopen en hebben met de rugzak een volle dag rondgetrokken door het park.
D 6 -7 : Monument Valley : is wel heel erg leuk!! Je voelt je n echte cowgirl ( zie profiel) paardrijden door het park is echt n superaanrader, was het mooiste moment van de reis. Maar 2 dagen zijn wel wat veel...
D8 - 9 : Bryce Canyon ( onderweg nog Zion bezocht). : Is ook echt de moeite om in rond te trekken. Ook door de afstand zijn we hier pas 's avonds op dag 8 aangekomen , we hebben dan nog gegeten en een rodeo bijgewoond. Op D9 zijn we gaan rondtrekken in het park. We zijn ook naar de zonsondergang gaan kijken! Prachtig!!
D 10 : Las Vegas : eigenlijk als een stop onderweg omwille van de afstanden.
D11 : Death Valley : het was daar 50°C dus zijn we gewoon binnengebleven tot 's avonds en dan n beetje rondgereden door het park. Vond ik wel wat tegenvallen.
D 12 -13 : Yosemite National Park : dit was echt ¨SUPER!! Een van de mooiste parken die ik ooit gezien heb!! Ook weer rondgetrokken met de rugzak.
D14-15-16 : San Francisco : leuke stad alleen 's avonds vond ik ze wat gevaarlijjk met heel wat daklozen enzo. We hebben Alcatraz ook bezocht, dat is ook echt de moeite!
D 17-18-19 : Monterey : aan de kust. Heel gezellig! Jammer dat het slecht weer was. We hebben daar de 17 mile drive gedaan, Carmel,...
D 20 San Simeon : Hearst Castle is eigenlijk het enige wat hier te doen is! Maar het is wel eens leuk om de decadentie van die tijd te bezien!
D 21 : Santa Barbara : viel ook n beetje tegen omwille van het slechte weer
D 22 -23-24 : Disneyland : ( onderweg nog Newport Beach) : ook echt de moeite! Wij hadden hiervoor gekozen ipv Universal studios of zo , omdat we beiden echt fan zijn van de films.

Het is echt de mooiste reis geweest die ik ooit gemaakt had!
En het is er helemaal niet duur!! Voor een reis van 26 dagen hebben we met hotels, vliegtuig, wagen, maaltijden, bezoeken niet meer dan 2500€ opgedaan.

De route is uitgestippeld door een collega reisagente die ondertussen al 20 keer in de states geweest is en ik denk dat we de hoogtepunten wel gezien hebben!
Als je nog praktische vraagjes hebt mijn PB box staat open!!
Ook foto's heb ik hier in overvloed!!

In san Francisco hebben wij de BW pepper tree Inn gehad : was echt een SUPEr hotel met een gratis shuttle bus, want het verkeer in SFO is echt hectisch!

Veel plezier!! Je gaat er geen spijt van hebben!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:10

Ooh super zeg! Heel veel plezier Haha! (maar dat gaat vast wel lukken).

Ben in de zomer van 2005 voor 3 weken naar de USA geweest, heb daar LA, SF, LV, Grand Canyon enz. enz. bezocht. Super! Haha!
In de zomer van 2008 gaan we weer. Haha!

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:33

@ FlashyFreddy

Hoe was newport beach?
*verliefd op dat stadje.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:41

Tja, ik woon er ... Wat wil je weten?

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:49

Antistar schreef:
@ FlashyFreddy

Hoe was newport beach?
*verliefd op dat stadje.

Kijk je misschien ook graag the OC dan? Want ik & mn vriendin zijn er aan verslaafd Knipoog En Newport lag toch op onze weg vandaar dat we graag n omweg maakten!!
We zijn daar over 1 van de welbekende pieren uit het programma gelopen, hebben n beetje op het strand rondgehangen,...
Ik vond het heel erg leuk! Een klein Amerikaans kuststadje. hoewel het in de serie toch nog net iets anders is dan in werkelijkheid maar dat heb je altijd natuurlijk!

Ben jij er ook al geweest?

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:53

Leuk, wat gaan jullie allemaal doen in New York?? Ik ga in Januari ook 4 dagen!

Wat tinka_maris zegt, SW San Diego is erg leuk om aan te doen. Als je dan toch in San Diego bent, kun je ook wel naar San Diego Zoo! En het Yosemite National Park is ook een echte aanrader!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 13:43

In New York zelf gaan we gewoon de 'hot-spots' opzoeken, en een vriendin van ons bezoeken die er een jaar verblijft. Verder beetje rondflowen en niet veel geks, aangezien we daarna nog hele trip voor de boeg hebben naar L.A en SF. Maar ik heb er wel énorm veel zin in Vork

Vanuit SF gaan we inderdaad naar Yosemite, en vanuit Los Angeles heb ik inmiddels een 3 daagse minivan reis geboekt naar Las Vegas - Grand Canyon - London Bridge - Los Angeles!