Zomervakantie in Spanje??Waar?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Zomervakantie in Spanje??Waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 23:30

Waar MOET je heen in Spanje?
Strand op loopafstand,
Goed hotel,
Uitgaansmogelijkheid dichtbij,
Kortom,alles voor een super vakantie!
hebben jullie tips?!

Nintu

Re: Zomervakantie in Spanje??Waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:40

Denk dat je rond de Costa wel goed zit Lachen
Ik ben dit jaar in Lloret geweest, echt onwijs gaaf, partyplace ten top. Mijn vakantie bestond vooral uit strand, uitgaan, slapen, strand, nog meer uitgaan, slapen Haha! Maar dat ligt helemaal aan jezelf. Als je wat meer van de kleinere (minder massale) plaatsjes houdt kun je denken aan Calella, Blanes, Malgrat. Barcelona is redelijk dichtbij en als je met een organisatie zoals bijv. x-travel gaat heb je ook altijd excursies naar Barcelona, Waterworld etc waar je je voor kunt inschrijven.

Vorig jaar zat ik all inclusive (en ook gratis gebruik van bijv. bananenboot), dit jaar zat ik in een appartementje en volgens mij waren we bijna net zo veel kwijt.. Gewoon goed uitzoeken hoe duur alles is en wat je daar voor krijgt! 100 euro goedkoper lijkt veel, maar als je voor 100 euro all inclusive hebt (en dat was voor mij echt toen non-stop lekker eten en drinken) zou ik echt daar voor kiezen, zie daar namelijk maar eens een week van te eten Lachen Succes!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:13

hm ik kijk ook even mee hier!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:13

Salou/Lloret de Mar Haha!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:14

kun je ook aangeven waarom je daarvoor kiest! En welk hotel je aanraad!

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:19

Lloret de Mar!
Ben ik vorig jaar geweest met vriendinnen, en ga er volgend jaar heen met mn vriendje Lachen
Is echt zó leuk daar, heel veel uitgaansgelegenheden, druk, veel Nederlanders dat wel, maar daar is de lol niet minder om Haha!.
Wij zaten vorig jaar in een appartement, weet zo even niet meer hoe die heette Bloos
Maar echt een jongerenplek Ja

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:47

Vivande schreef:
Lloret de Mar!
Ben ik vorig jaar geweest met vriendinnen, en ga er volgend jaar heen met mn vriendje Lachen
Is echt zó leuk daar, heel veel uitgaansgelegenheden, druk, veel Nederlanders dat wel, maar daar is de lol niet minder om Haha!.
Wij zaten vorig jaar in een appartement, weet zo even niet meer hoe die heette Bloos
Maar echt een jongerenplek Ja

Die richting trekt mij ook erg aan!!

Via welke organisatie kwam je daar?

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:38

Salou, Lloret, Blanes dan zit je wel goed!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:30

_Ilona schreef:

ik heb daar nooit in een hotel gezeten, als ik naar spanje ga dan zit ik op een camping! In Lloret de Mar ben ik wel een paar keer geweest en het is er gewoon heel gezellig en aantrekkelijk. In salou ben ik zelf nooit geweest, maar heb er hele goede verhalen over gehoord. Weet alleen niet welk hotel ed, sorry!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:03

Saskia9 schreef:
Waar MOET je heen in Spanje? LIoret de Mar!
Strand op loopafstand (Ja zo'n 100 tot 200 meter lopen)
Goed hotel, (Helios, half pension/vol pension
Uitgaansmogelijkheid dichtbij (je zit aan de hoofdstraat dus je zit er midden in.)
Kortom,alles voor een super vakantie! (absoluut!)
hebben jullie tips?!

Drink water uit flesjes, let op met eten. Neem slippers mee als je niet tegen dat strand kan daar. Let op dat je niet ziek wordt door die airco daar, ik ben ook 2 dagen dood ziek geweest.

Via solmar tours hebben wij toen geboekt. We zijn met een bus daar heen gegaan. Eenmaal aangekomen chekten we in bij Helios. We hadden daar een super mooie hotel kamer, hoog aan de achterkant (dus we konden naar jongens van het Gabri park zwaaien) met een enorm balkon. We hadden vol pension dus we konden ochtend middag avond er eten. Echt wat was het eten daar heerlijk! We hadden een douche met bad.

Dit alles per persoon 520 euro. We waren er 13 dagen. Maar als je half pension doet, zal je heel wat goedkoper uit zijn. Check solmar tours voor meer info. Ik geloof dat je ook per vliegtuig bij hun kunt boeken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 13:47

_Ilona schreef:

check dit~!

Waar MOET je heen in Spanje? LIoret de Mar!
Strand op loopafstand (Ja zo'n 100 tot 200 meter lopen)
Goed hotel, (Helios, half pension/vol pension
Uitgaansmogelijkheid dichtbij (je zit aan de hoofdstraat dus je zit er midden in.)
Kortom,alles voor een super vakantie! (absoluut!)
hebben jullie tips?!

Drink water uit flesjes, let op met eten. Neem slippers mee als je niet tegen dat strand kan daar. Let op dat je niet ziek wordt door die airco daar, ik ben ook 2 dagen dood ziek geweest.

Via solmar tours hebben wij toen geboekt. We zijn met een bus daar heen gegaan. Eenmaal aangekomen chekten we in bij Helios. We hadden daar een super mooie hotel kamer, hoog aan de achterkant (dus we konden naar jongens van het Gabri park zwaaien) met een enorm balkon. We hadden vol pension dus we konden ochtend middag avond er eten. Echt wat was het eten daar heerlijk! We hadden een douche met bad.

Dit alles per persoon 520 euro. We waren er 13 dagen. Maar als je half pension doet, zal je heel wat goedkoper uit zijn. Check solmar tours voor meer info. Ik geloof dat je ook per vliegtuig bij hun kunt boeken.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:50

ik zag het sas!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 14:51

haha beter toch Haha!
klinkt goed in ider geval!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:15

ga naar Lloret als je ook van MASSAMASSA-toerisme houdt! Ik ben er afgelopen jaar geweest, heb het absoluut naar mijn zin gehad maar ik vond Renesse 1000 keer leuker; mede dankzij een camping (campinggevoel; je hebt meer contact met je buren etc). Maarja in Spanje op een camping zitten in een overhit tentje is ook niet alles, daarnaast heb ik geen idee of er echt jongerencampings zijn.
Maargoed; Lloret was voor mij: één keer NOOIT meer. Vond het zó massal; je ligt al bijna op de boulevard als je rond 12 uur naar het strand gaat, je moet een flink sprintje trekken naar de zee (door de mierenhoop heen) want anders heb je je voeten verbrand en verder veel veel toerisme. Je hebt ook ontzettend veel uitgaansgelegenheden daaraan kom je niet tekort. Maar je moet naar Lloret gaan als je puur wilt gaan voor een zon, zee, strand en uitgaansvakantie én de massa.
Het jaar voor Lloret ben ik in Blanes geweest; een stuk kleiner en met minder discotheken maar zeker niet minder gezellig. De stranden en alles was er gewoon minder massaal...ik heb daar alleen maar leuke herinneringen aan! Blanes was super en vaak ook minder duur dan Lloret. Dus ik zou eerder voor blanes kiezen als ik jouw was...
Verder vraag ik me bijna af hoe schoon het in Lloret wel is, ofwel hoe vies. Wij waren met een groep van 11 meiden; hiervan zijn er minstens 3 ziek geweest. Een andere groep jongens uit ons dorp hadden óók al een aantal zieken...en zo hoorden we dat vaker..voorgaande jaren in Nederland nóóit zieken gehad.
Ojaah onthoud wel dat je dan naar de Costa Brava gaat; een stukje Nederland in het zuiden. We waren met drie vriendengroepen uit mijn dorp(je) toevallig precies dezelfde week in Lloret...en de andere weken zaten er wel weer anderen. Dus je moet er ook van houden...ik vindt het juist leuker om als ik dan verder weg ga niet constant tussen bekenden of nederlanders omgeven te zijn....
Maarja dat is mijn mening, maar dat wil niet zeggen dat jij het er niet leuk zult krijgen; dat vast wel (mij ook geluk =P)..maar ik weet zeker dat er nog genoeg leukere plaatsen zijn.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:20

ojaaah nog wat; als je met een jongerenorganisatie gaat; zoals wij met GOGOtours; boek dan alleen het appartement/hotel via hun en misschien een trip naar Barcelona. Maar ga vooral niet mee met hun beachparty's etc; je betaalt 40 euro om naar een privéstrandje te gaan voor een dag. ja een privéstrandje waar je bijna moet gaan stapelen omdat iedereen van gogotours van blanes, malgrat etc daar ook heen gaat. Je kunt er wel gratis op zo'n banaan, speedboot etc dat was wel leuk. Maar de hele dag was geen 40 euro waard; de hamburgers waren geeneens lekker. En de kroegentochten; tis voor een keer leuk maarja als je dat hele programma neemt heb je dadelijk al je hele vakantie volgeboekt terwijl je nog moet gaan. Ik vind ht veel fijner als ik op mijn eigen houtje me kan gaan klaarmaken en wat indrinken. En niet al om 9 uur te moeten beginnen bij de eerste kroeg...dat breekt je meteen op en je moet je haasten met klaarmaken als je niet op tijd gegeten hebt. (haha nou nou wat een klagen he...maar echt over gogotours ben ik ook niet héél erg positief over te spreken...daar ga ik ook nooit meer met mee)

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:32

Palma NOva op Mallorca. Geweldig plaatsje!

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:31

Quatrohorses schreef:
Palma NOva op Mallorca. Geweldig plaatsje!

Vorige zomer ben ik in Paguera geweest, In het all-in hotel Mar Y pins
geweldig vond ik dat, zat aan het strand, boulevard achter het hotel,
Aan die boulevard veel discotheken en café's, niet te druk, een paar
Nederlanders maar niet te veel, nouja zeker aan te raden dat sowieso! Ja

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:37

Ik ben nog nooit in Spanje geweest, lijkt me zo warm enzo...
Ik ga al jaren naar Terschelling, zijn voor mij de beste zomervakanties tot nu toe geweest...

me_meisiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:39

ik zou willen dat ik al 16/17 jaar was. lekker zelf bepalen waar ik heen ga met vriendinnen.
hoe oud waren jullie toen jullie alleen op vakantie gingen?

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:42

wij gaan naar Cambrils/Salou van de zomer ben benieuwd..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:43

Wij gaan naar Lloret de Mar / Salou van de zomer.. binnenkort maar eens kijken hoe en wat.. Haha!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:54

Ik ben vorig jaar naar Blanes geweest.. maar vond het uitgaan daar een beetje tegenvallen.. er is niet zoveel en het is er erg rustig. Dit jaar naar Lloret geweest, that's the place to be Haha! Heb echt een supertijd daar gehad! Super uitgaan, veel strand, winkeltjes, leuke eettentjes, alles! Ik houd wel van drukte en nederlanders Clown Wij waren met het vliegtuig gegaan, en dat is zeker voor herhaling vatbaar Bloos Wij waren met x-travel, maar hier ga ik niet meer mee. Dit omdat wij een hotel midden in de stad hadden geboekt, maar toen we daar aankwamen (s'nachts!) hoorden we dat ons hotel overboekt was en dat we naar een ander hotel moesten (ver buiten de stad!) En we moesten er ook nog eens zelf heen lopen met al onze koffers!! Echt gevaarlijk met al je spullen over straat. We hebben nog geprobeerd geld terug te krijgen maar dat lukt niet omdat zij er niks aan kunnen doen.. Maargoed, Lloret is voor de rest echt super!! Ik zou nu eerder voor een appartement gaan, want daar kan je mensen mee naar toe nemen om wat te drinken of voor andere dingen Knipoog en nu zat ik in een hotel en daar gaat dat niet. Maargoed suc6 met je keuze Knipoog

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:18

Wij zijn vorig jaar in Lloret geweest, super leuk maar net iets te vroeg, er was nog niet zoveel te doen in de kroegen, wij zijn toen met x-travel gereisd en hebben in royal inn gezeten, dichtbij het strand en de kroegen Haha! Ik vond het voor herhaling vatbaar alleen dan wel een weekje later dat je net voor de bouwvak zit

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:03

Ik ben een keer op Mallorca geweest. Een heel mooi eiland. We zaten aan de kust, echt heel mooi voor mensen die alleen van zon zee strand uitgaan en lekker eten houden. Ik zelf hou meer van iets rustigere gebieden dan de Costa's etc.
In april dit jaar ben ik met school naar de stad Murcia geweest, meer in het binnenland. Je land met het vliegtuig dan in Alicante (Alicante en omgeving zijn ook mooi Ja)
Ik vond die stad echt helemaal geweldig, lang niet zo toeristisch, maar hele vriendelijke mensen, je kon er echt gaaf winkelen (en veel goedkoper dan in NL). Omgeving heb ik wel wat van gezien, veel stad vond ik. Maar de mooie gebieden in de omgeving zijn er wel, weet ik.
Ik zou om de stad zo nog eens terug willen, zo gezellig 's avonds daar ook Ja

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:26

ik was afgelopen zomer in lloret,
1 bonk jongeren, alleen maar feest, en nadat we terugkwamen uit lloret heb ik eerst een week me moeten ziek melden op me werk, voordat ik weer was bijgekomen.
het was echt 24 u/pd feest, gekkenhuis van hier tot tokio, strand was wel dichtbij ja, winkeltjes ook naja als je er allemaal van houd, raad ik je ook Lloret aan Tong uitsteken

Wij hadden gebeokt bij beachmasters, was helemaal top geregeld en de kroegentocht was echt waanzinnig leuk Haha!
wij betaalde 380 eu, voor 1 week lloret, in appartement jorsant, incl vliegreis en transfer.
en idd zoals appolo zei, barcelona trip is leuk, maar ik raad de beachparty's ook af.

en o ja Haha!, je kom idd gewoon bekende tegen echt ziek eigenlijk. Ik woon echt in een iniminiedorp, en ik ben in die week Lloret gewoon 6 mensen uit warmenhuizen tegen gekomen. echt niet te geloven!