Ik check altijd in via de balie. Toch wat prettiger dan via internet. Heb nog nooit lang in de rij gestaan. Je ouders en familie kunnen ook nog in dat gedeelte van het vliegveld komen. Je kunt dus prima alvast inchecken en je zware bagage afgeven en vervolgens nog even wat drinken en afscheid nemen. Pas als je door de poortjes gaat ben je alleen.
Voor in het vliegtuig
- Neem zelf oortjes mee (zelfde als bij de mp3) dan kan je naar de radio luisteren of de film volgen. In het vliegtuig moet je ze anders duur kopen!
- Als je lang moet vliegen vraag bij je huisarts om een slaappil voor reizen. Een stuk prettiger omdat je beter slaapt en dat scheelt uren.
- Neem zelf een klein (opblaas) kussentje mee. Toch prettiger dan zo'n ding waar iedereen op ligt.
- Doe een vestje aan. Geen dikke jas! dan kom je aardig klem te zitten en is veel te warm. In een vliegtuig kan het best kil zijn vanwege de arico (korte broek is dus ook af raden). Als het op de plaats van bestemming warm is knoop je het vestje om en heb je daaronder een t-shirt of topje.
- Verder zijn herriestoppers aan te bevelen. Je kunt er beter door slapen en ze helpen goed tegen de druk bij het landen. Verder zijn ze in het buitenland vaak niet te koop.
- Stop geen kostbare dingen in je grote bagage (laptop,camera, video). Ze gooien vaak heel hard met koffers en in het ruim is de temperatuur soms onder 0.
- En wat betreft veiligheid sluit je koffer goed af en doe er een bagageband om heen. Bij een vriendin is haar koffer opengeklapt bij een val! Alles was smerig sinds dat verhaal reis ik altijd met een stevige band. En je koffer is beter vast te pakken door de mensen van het vliegveld.
Reis je met aan rugzak dan heb je speciale reishoezen. Die beschermen je dure tas en je hoeft niet 10 risten af te sluiten.
Verder zijn er aparte mapjes te koop voor al je reispapieren. Dan heb je alles snel bij elkaar zeker handig als je haast hebt met overstappen etc. Zorg er altijd voor dat je papieren op een veilige plaats bewaard. Dus niet in het voorvak van je eastpak (kennis is op die manier bestolen op een druk vliegveld). Ik heb op mijn vorige vakantie een apart vakje aan de binnenkant van mijn rugzak gezet. Viel niet op en ik kon snel bij de papieren.