Ik ben een paar weekjes geleden gestopt met mijn studie HBO toerisme 2de-jaars. Dus ik zit met een volledig leeg jaar waarin ik geen studie kan/ga volgen, om er toch een nuttig jaar van te maken wil ik tot en met Januari gaan werken en geld verdienen en me te oriënteren op een nieuwe opleiding. In Februari wil ik naar Noorwegen vertekken voor een paar maanden. Ik ben van plan om met Travel Active naar Noorwegen te gaan om daar circa 4 maanden boerderijwerk te doen om zo ervaring op te doen, beetje kennis te krijgen van het land, de mensen, de cultuur, de taal en mezelf. Ik zal daar verblijven bij een gastgezin en werken tegen kost&inwoning+100 euro zakgeld per week. Vervolgens wil ik circa 1 maand (juni) gaan rondtrekken door Noorwegen. Ik wil hierbij graag ook het Noorden met de middernachtszon ook gezien hebben. Nu komen er natuurlijk een aantal vragen bij kijken zoals:
- Misschien heb jij al rondgetrokken en heb je een tip welke route ik kan volgen? Of ken je andere routes?
- Wat móet ik volgens jouw gezien hebben?
- Is er een goed aanbod voor overnachtingen? Kun je ook zonder te boeken makkelijk terecht? Wat is het goedkoopst(want tjah Noorwegen blijft duur)?
- ik wil met het openbaar vervoer gaan reizen; waarschijnlijk met een interrailticket; heeft iemand hier ervaring mee? Kan je dan gewoon overal op de trein stappen?
Dit zijn vragen die nu bij me opkomen..ervaringe, tips, meer info; het is allemaal van harte welkom!!