Turkije?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 11:49

Wie heeft dé tip voor een bestemming in Turkije?
Liefst all-in, leuke omgeving, leuke bezigheden etc. Echt een vakantie voor een jong stel.

Ik wilde naar Kadikale gaan, daar heb ik goede herinneringen aan, maar helaas ook ándere herinneringen waardoor t toch een wrang gevoel geeft als k daar met mn vriend heen ga Clown

Marloes0508

Re: Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:55

Ik ben in mei naar Kemer geweest. Het is een leuke plaats, niet zo'n net-uit-de-grond-gestampt winkelcentrum Tong uitsteken.

Je kon daar in de buurt van alles doen, ik heb bijvoorbeeld een quadsafari gedaan (écht een aanrader) maar je kon er bijvoorbeeld ook gaan raften of excursies doen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:17

Ik ben vorig jaar in Halici Holiday Village geweest in Marmaris. Heb er een super vakantie gedaan en van daaruit ben je zo met zo'n 'busje' in het centrum en je kunt een dag naar Ismeler voor de markt. En vanuit de organisatie zijn mijn vader en broer naar de Haman gegaan en we zijn een keer met zn allen naar Dalyan geweest. Ik ehb er een super vakantie gehad! Tot ik daar weer hopeloos verliefd weg moest Bloos Het is even klimmen (ligt op een berg) maar de berg af, weg oversteken en je ligt op het strand. En je hebt er super uitzicht!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:19

Wij zijn vorig jaar naar Side geweest naar Turan Prince
All-in echt een heel gaaf/mooi hotel met veel glijbanen enzo grote zwembaden enz

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:39

We zijn een paar keer in Marmaris geweest. Er is tamelijk veel te doen, leuke boottochtjes en een mooie omgeving. Ook qua uitgaan is er zat te kiezen. Is denk ik wel een aanrader voor jullie.
Verder ben ik ook in Alanya, Istanbul en een aantal dorpen rondom Bodrum geweest.

Dit jaar hebben we het eens helemaal anders gedaan. We zijn geland op Dalaman en hebben daar onze huurauto in ontvangst genomen. In 2 weken hebben we bijna 3000km rondgereden. We zijn het binnenland in geweest in het gebied Cappadocië.
Het is daar zo onverstelbaar mooi en de mensen zijn zo vriendelijk dat dit toch wel onze mooiste vakantie geweest is. We hebben daar veel gelopen, geklommen, bijzondere dingen gezien en heerlijk paardgereden.
Overnachten is heel makkelijk er zijn zat nette en goedkope pensionnetjes te vinden.

Ieder z'n vakantie natuurlijk, maar voor mij geen all-in meer. Dan liever een huurauto en lekker wat van het land zien.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:43

Pam schreef:
Wie heeft dé tip voor een bestemming in Turkije?
Liefst all-in, leuke omgeving, leuke bezigheden etc. Echt een vakantie voor een jong stel.

Waarom wil je all-inclusive gaan? Dan maakt het niet uit waar je zit, als het maar warm is. Kies dan een iets minder luxe resort en ga eens de stad in en bekijk de omgeving. Het is een mooi land, mijns inziens zonde om alleen maar in het hotelparadijs te verblijven en achteraf te zeggen "ik ben in Turkije geweest" Clown

Aanraders voor toeristen zijn Kemer, Side, Bodrum, Marmaris etc. Bij het reisbureau kunnen ze je genoeg tips geven.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 17:46

omdat ik verwend ben Clown

All inclusive is voor mij echt vakantie. We zijn wel eens op logies, of logies-ontbijt geweest, maar dan waren we achteraf handen vol geld aab eten en drinken kwijt.
En wie zegt dat wij bij een all inclusive hotel niet meer van het land zullen zien?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:46

Hotel Orient palace ***** all-inn, in alanya.
Kijk anders eens op vakantiewijzer.nl volgens mij Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:47

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:25

Ik zou zaterdag voor de 2e x vertrekken naar Marmaris (Pineta Hotel) maar wegens een operatie van me moeder hebben we deze reis afgelast. Marmaris is erg leuk, zeker voor de jongeren. Nathalie woont daar met haar Turkse vriend Knipoog
Afgelopen zomer ben ik in Side geweest, dat viel erg tegen, maar was desondanks erg mooi. Vorig jaar oktober was ik in Kusadasi (ja was Costa in 2004 opgenomen) was ook erg mooi,maar je moet goed opletten waar je zit. Wij zaten ruim 7 km buiten het centrum, wat erg jammer was, maar toch is er net besloten dat ik er in juni weer heen ga ivm vrienden die daar dan in het animatie team zitten

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:17

All inclusive 5 sterren hotel: Bodrum, World Of Wonders hotel. www.wowhotels.com. Ben er geweest, echt een supervakantie met alles erop en eraan. Het eten was ook heerlijk, turks en italiaans restaurant erbij en beetje westers aangelegd. Verder veel faciliteiten, kortom, ik vond het een geweldige vakantie, heerlijk weer, overvriendelijk personeel, lekker eten, niks te kort gekomen. Ik ga er iig nog eens terug naartoe! Misschien een idee voor je?

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:20

Bitez, echt, romantischer kan het niet gewoon.
Als je wat meer de drukte op wil zoeken wou ik zeggen Bodrum.
In ieder geval niet Gümbet, dat heeft geen charme.

Hier een site waar mensen reacties kunnen plaatsen, alleen maar lof over Bitez!! Mensen blijven er ook maar terugkeren.
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/reactie_plaats/326/bitez/

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:23

KUSADASI !!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:35

Ik ga zaterdag naar Side toe! Hoop dat het een beetje mooi weer is daar. Gaan naar Palmalo beach ofzo... ik heb er in ieder geval zin in!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:56

Ik heb goede ervaringen met Marmaris. Heerlijk weer (half mei).

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:51

Mm mn vriend was totaal tegen turkije

Vandaag kwam ie ermee dat ie al info had opgevraagd: bodrum!

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:57

FrankavdT schreef:
All inclusive 5 sterren hotel: Bodrum, World Of Wonders hotel. www.wowhotels.com. Ben er geweest, echt een supervakantie met alles erop en eraan. Het eten was ook heerlijk, turks en italiaans restaurant erbij en beetje westers aangelegd. Verder veel faciliteiten, kortom, ik vond het een geweldige vakantie, heerlijk weer, overvriendelijk personeel, lekker eten, niks te kort gekomen. Ik ga er iig nog eens terug naartoe! Misschien een idee voor je?

Ben ik al twee jaar op rij geweest....ECHT SUPER !!

volgend jaar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:57

Misschien moet je eerst eens bedenken wat je zou willen zien/doen en dan bekijken naar welk deel van Turkije je wilt gaan. Als je naar Cappadocie gaat krijg je een heel ander soort vakantie dan wanneer je in Alanya in je resort blijft zitten nl Knipoog

En all-inclusive, tja... daar zou ik ook niet snel voor kiezen Al was het maar omdat je dan de hele tijd dat je daar zit aan datzelfde resort en dus ook dezelfde plaatsen gebonden bent.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:54

Zep schreef:
En all-inclusive, tja... daar zou ik ook niet snel voor kiezen Al was het maar omdat je dan de hele tijd dat je daar zit aan datzelfde resort en dus ook dezelfde plaatsen gebonden bent.

Dat ben je niet, dat is je eigen keuze. Wij zijn ook vaak als we All inclusief gingen nog ergens anders wat gaan eten. Dat is dus puur je eigen keuze.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:01

Wij gaan ook altijd overal heen,ondanks dat we all in zitten..
Heb heerlijk gegeten in Alanya en zijn met kennissen met de auto veel weggeweest..

I Lovers alanya Haha! Vind het daar zo tof Haha!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:26

Marmaris en omstreken! Ja

Zeeeeeer mooi!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:10

Wij zaten vorig jaar ook all inclusive en zijn ook buiten de deur gaan eten. Mn vriend vond t zelfs zonde om all in te nemen omdat we amper in het hotel verbleven.

Maar mocht je op een plek komen waar de restaurants duur zijn, of de excursies, of je kan gewoon niet koken in t buitenland (neem afgelopen zomer, ik wilde spaghetti maken en de winkels verkochten niet eens een pak rauw gehakt) Is all inclusive een mooie oplossing,

Maar ik twijfel wel. t plan is turkije maar mn vriend gaat omdat IK zo graag wil. Misschien kom ik hem wel tegemoet

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:58

Ik ben ook naar Marmaris geweest dit jaar met me vriend, heel erg naar ons zin gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:04

Pam schreef:
Wij zaten vorig jaar ook all inclusive en zijn ook buiten de deur gaan eten. Mn vriend vond t zelfs zonde om all in te nemen omdat we amper in het hotel verbleven.

Maar mocht je op een plek komen waar de restaurants duur zijn, of de excursies, of je kan gewoon niet koken in t buitenland (neem afgelopen zomer, ik wilde spaghetti maken en de winkels verkochten niet eens een pak rauw gehakt) Is all inclusive een mooie oplossing,

Maar ik twijfel wel. t plan is turkije maar mn vriend gaat omdat IK zo graag wil. Misschien kom ik hem wel tegemoet

Als je nu érgens low-budget kunt reizen en ook eten is het Turkije wel Verward Dus om alleen om die reden nu all-inclusive te gaan....??

Maar vertel eens wat je nu eigenlijk wilt gaan doen op vakantie? Je hebt het over excursies: wat voor dingen vind je leuk dan?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:55

Of ik nou wel of niet all inclusive wil gaan is aan mij lijkt mij.

En wat wil ik gaan doen? Leuke dorpjes bezoeken, een tour door verschillende plaatsen waar overal wat te doen valt. Naar de hamam, een boottocht, een jeepsafari, dat soort dingen.