In November kom ik een lang weekend terug naar Nederland samen met een vriendin (Engelse). Het leek mij leuk om haar, naast Amsterdam (waar ik vandaan kom), eens een andere stad in Nederland te laten zien. Maar welke?
Haarlem of 's Hertogenbosch leken mij wel wat, maar misschien hebben jullie nog andere ideeen voor een dagtrip?
mestreeeeech [oftewel maastricht ] heel gezellige stad waar je lekker kunt shoppen en daarna eten of misschien nog wel uitgaan
den bosch is ook erg leuk, qua shoppen vind ik het wat tegenvallen maar je hebt daar wel het carnavalsmuseum etc. en wel leuke aparte winkeltjes [winkeltje met zeep, en natuurlijk de bakker met Bosche Bollen!!] ook kun je daar zo'n tochtje over de rivier maken, maar rivieren zal ze in engeland dan wel genoeg zien
In Alkmaar heb je misschien ook wel van die traditionele kaasmarkten?
De kaasmarkt is alleen tijdens de zomermaanden en dan alleen op vrijdagochtend. Verder is Alkmaar best de moeite waard voor een dagtripje en niet zo ver van Amsterdam. Leuke winkels ook.
Ik vind Groningen een hele leuke stad, maar ben er eigenlijk alleen maar uit geweest (aanrader!). Maastricht vond ik ook heel erg gezellig, daar ben ik de hele dag zoet geweest met winkelen, wandelen en op terrasjes zitten, ik ben daar niet uitgeweest.