Verre bestemmingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

harlekijn

Verre bestemmingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:28

We willen graag naar mexico of de domicaanse republiek,maar nu hoor ik zeggen dat de maand oktober de maand van de orkaanen is.Wie heeft er ervaring mee,of wie weet er nog meer leuke bestemming om naar toe te gaan deze maand.

MDWStables

Re: Verre bestemmingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:09

Het klopt dat er een orkaan seizoen is maar het kan ook buiten de periode vallen (mijn zus zat er namelijk in augustus in) Het ligt er ook aan naar welke plek je zou gaan.
Bali of Thailand is ook erg leuk.

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:42

De Malle Diven het eiland Reti Rah is erg leuk! Mooiste blauwe zee die ik in mijn leven gezien heb. En het is er heerlijk rustig.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:30

Ben vorig jaar in maart naar Mexico geweest, dan zit je volgens mij net na het regenseizoen. Maleisië het jaar in 2005 en 2004 ook in maart. Dat is eigenlijk de beste periode voor de verre bestemmingen...
Volgend jaar naar Costa Rica, ook weer in maart.
November is volgens mij inderdaad regenseizoen in die gebieden...

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:32

Ben in ver verleden ook naar Costa Rica geweest. Moet je nu niet doen....tenzij je van NL weer houdt (regen)
Puerto Rico is moooooooooooooooi Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:35

Malta is ook erg lekker! Eilandje ligt onder Italië, in de middelandse zee. Ik weet niet wat voor weer het is, maar als het goed is zou ik zeker daar heen gaan. Of Griekenland, ook een bezoekje waard... Lachen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:39

Mijn vriend is fan van Mexico.

Het regenseizoen is van half juni tot half oktober en de orkanen zijn met september oktober.

Er is natuurlijk altijd kans dat het net iets anders is. Maar dit is echt de meest gebruikelijke tijd. Als je dus half/eind november zou gaan zal het prima weer zijn.
In die tijd begint de lente in Mexico. In december staat alles zeker mooi in bloei!! Ik ga eind december begin januari naar Mexico!!!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:03

Met Mexico hangt het er ook heel veel van af waar je precies zit. Wij kwamen (in Maart) aan in Mexico City en daar hebben we met een dikke trui aan buiten gelopen. Pas toen we via Oaxaca (waar het ook niet echt heel warm was) naar de westkust gingen werd het lekker warm. Eén voordeel: je krijgt zo wel een beetje de tijd om aan de hitte te wennen (zeker als het in Nederland al/nog wel koud is!). In maart was het aan de kust echt bloedjeheet en er stond ook niet altijd een lekker zeebriesje dus soms moesten we 's middags echt net als de Mexicanen aan de siesta... Haha!

Heb je al een beetje een plan waar je precies naar toe gaat in Mexico (rondtrekken of op een vaste plek)?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:52

voor het verre oosten ( dus indonesie, sri lanka of thailand etc) kun je het beste rond december gaan,dan is het daar namelijk zomer.
rond de zomervakantie is het daar juist het regenseizoen Lachen ( maar ook de moeite waard natuurlijk)

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:33

Klopt dat het orkaanseizoen is in die periode... Maar dat wil niet zeggen dat er een orkaan moet voorbijkomen die periode natuurlijk.

Wij zijn vorig jaar ook naar de Dominicaanse Republiek geweest en hebben nergens last van gehad... Alleen 1 keertje per dag een hoosbui van een minuutje of 5 waarin de regen met bakken uit de hemel viel (temperatuur blijft lekker hoor dan) om na die 5 minuutjes terug stralend weer te zijn...

Voordeel wat je hebt al je in deze maanden richting ginder gaat is dat het daar geen hoogseizoen meer is en het wat rustiger is in de hotels (nog genoeg te done hoor, alleen geen mensenmassa's).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:59

met het regenseizoen heb je elke dag gewoon ineens een ontzettende plensbui, en is het wat koeler.
orkanen heb ik in de tropen nog nooit meegemaakt, en ben er al zeer vaak geweest. ( altijd in het regenseizoen)
dus stel je wilt geen orkanen, gewoon naar het oosten ( maar daar heb je weer Tsunami's Clown )

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:01

Ik ben vorig jaar in oktober naar de Dominicaanse republiek geweest,het was toen heerlijk weer, alleen de allerlaatste dag was er een storm. Het is wel orkaanseizoen, maar er hoeft er natuurlijk geen te komen. Ik heb het erg leuk gehad in ieder geval ( droomt weer weg bij het beeld van wuivende palmen en witte stranden Dromen )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:40

Sri Lanka is een geweldig land voor een vakantie. Niet zo duur, veel cultuur en prachtige natuur.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:51

Wij hebben ook aan de Dominicaanse republiek en Mexico gedacht voor onze vakantie. Toch zijn we naar een andere bestemming gegaan: Thailand. Spijt heb ik er niet van! Bangkok is een smerige stinkstad, maar oh zo fasinerend. Een reisbureau dat ik je daar kan aanraden is http://www.greenwoodtravel.nl/
Hier zit een Nederlander op en en trips die je wilt maken zijn goed geregeld. Als je gaat moet je eens vragen naar de klong tour en de fietstocht. Dan zie je wat van het echte thailand. Met de klongtour stap je uit je bootje zo het restaurant binnen, heel idyllisch.

Ik zou geen hele vakantie in Bangkok door willen brengen maar voor een aantal dagen is het absoluut de moeite waard.

Wij zijn na 4 dagen doorgereisd naar Koh Chang. Een eilandje waar het toerisme nog maar matig in opkomst is. Ze hebben er alles wat je wilt maar zonder het massale wat je op veel andere vakantiebestemmingen vaak wel hebt. PM maar even als je nog meer wilt weten.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:54

curacao is ook echt geweldig!! Alleen begint eind deze maand het regen seizoen volgens mij....

Lekker nederlands praten mensen zijn heel aardig lekker eten...en geweldige stranden en natuur en cultuur(ben niet echt cultuur friek maar wat je daar ziet is wel intressant)

toppie!