Bokkers die in het buitenland wonen ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Bokkers die in het buitenland wonen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:01

Ik zocht buitenlandse bokkers, (waarschijnlijk) ga ik ook emmigreren naar het zonnige
Bonaire... Haha!
Graag ook ervaringen gezocht, wat jullie geweldig/ en ook minder vonden... Knipoog

Nathalie

Re: Bokkers die in het buitenland wonen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:09

Ik ben geemigreert naar Turkije. Weet zo alleen niet te vertellen wat ik geweldig vond en wat ik minder vond aan het emigreren.
Ik heb gewoon alles op me af laten komen, en zo heb ik eigenlijk nergens problemen mee gehad.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:19

Bonaire, dat klinkt goed.
Ik ben twee keer geemigreerd.
De eerste keer was ik 18 en dat beviel me erg goed, ik heb toen met veel plezier in spanje gewoond kon me makkelijk aanpassen en ik had nergens last van.
De tweede keer (wederom spanje), had ik het veel moeilijker. Met name het aanpassen de mensen in deze streek zijn zo anders.
Nu na drie jaar heb ik wel mijn plaatsje gevonden maar het heeft heel lang geduurt en heb best een moeilijke tijd gehad in het begin.
Belangrijk is denk ik dat je zo snel mogelijk een plekje vind. Ik denk als je jonger bent dat dat makkelijker gaat.
Ga zo snel mogelijk op zoek naar vrienden en een leuke baan. En als je verder geen heimwee hebt dan sla je je er wel doorheen.
Verder weet ik niet of je voor een relatie gaat. Als dit het geval is moet je oppassen dat je niet heel afhankelijk word, want zo verlies je je persoonlijke contacten die juist erg belangrijk zijn om jezelf snel thuis te voelen.
Persoonlijk denk ik dat emmigreren iedereen anders ervaart. Maar ik denk dat leeftijd, relatie en persoonlijkheid de belangrijkste zijn om je goed te voelen. Tevens is het handig om niet meteen (als dat mogelijk is) alle schepen te verbranden in Nederland zodat je altijd makkelijker terug kunt.
Als je besluit doorgaat ik wens je erg veel plezier en geluk.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 08:39

Oei, spanje lijkt me idd ook leuk Lachen
Op dit moment geen relatie
Mag ook neit van me moeder, haha!
Anders ga ik straks niet mee Tong uitsteken

Maar was jij in je eentje gegaan ??
Mijn oom, tante, neef en nichtje wonen eral
en me stiefvader, moeder, en de hond
gaan mee...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:52

Ik woon in Portugal en wil echt nooit meer terug naar Nederland. Het zit vooral in jezelf. Als je veel verwachtingen hebt, zul je veel teleurstellingen moeten verwerken. Gewoon de dingen nemen zoals ze komen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 23:20

Lusitana schreef:
Ik woon in Portugal en wil echt nooit meer terug naar Nederland. Het zit vooral in jezelf. Als je veel verwachtingen hebt, zul je veel teleurstellingen moeten verwerken. Gewoon de dingen nemen zoals ze komen.

Ik wil ook niet meer terug naar Nederland, en misschien is het wel zo als je veel verwachtingen hebt dat je teleurstellingen moet verwachten maar dat is met alles zo. Zelfs als binnen Nederland verhuist of als je van baan verandert.

Hackie, ik kon in je profiel niet zien hoe oud je was, daarom zei ik misschien een relatie. Het is denk ik voor jou iets makkelijker omdat er al familie woont, en je met je moeder en stiefvader gaat.
De eerste keer ging ik alleen en de tweede keer met mijn zoon van toen 13.
Mijn zoon ging juist enorm goed in het begin en na anderhalf jaar wat minder, meer omdat ze hier baskish op school krijgen waar hij niet zo goed mee overweg kon.
Fijn dat de hond ook mee kan, wij hebben ook onze kat mee genomen.
Tegenwoordig kan je makkelijk contact houden via computers met vrienden en familie in Nederland.