Tips gevraagd voor Parijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linde90

Tips gevraagd voor Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 18:58

Hallo!!

Weet niet of dit topic nou hier moet, of bij het jeugdhonk.. plaats het toch maar even hier.

Komende herfstvakantie ga ik met mijn vriendin en haar ouders 2 nachtjes naar Parijs. Heeft iemand tips waar we leuk op een terassje kunnen zitten, of weet je een leuke discotheek (wel 16+ Knipoog )? Ook musea's en andere bezienswaardigheden zijn ook welkom, ik kom er niet alleen maar om te feesten hoor Haha!

Alvast bedankt!

Linde90

Re: Tips gevraagd voor Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 11:07

Niemand?

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:27

Ik ga ook weer in de herfstvakantie, voor de vierde keer alweer, ben echt Parijs-verslaafd! Cool

Welke dagen ga je, en welk hotel zit je?

Ik heb een tip om NIET op een terrasje te gaan zitten, mits je 53,- euro wilt betalen voor 3 koffie met 3 gebakjes! Dit is op het dakterras van Centre Pompidou. Clown

Waar je gezellig kunt eten oid. is bij Montmartre of als je bij de notre dame de brug over steekt heb je een erg leuk winkelstraatje, met in de straates daarachter erg leuke restaurantjes. Vingers aflikken

Als je naar Parijs gaat moet je natuurlijk alle toeristische trekpleisters zien! Waar ik helemaal weg van ben is Versailles, ligt net buiten Parijs, is een paleis met hele mooie tuinen, erg de moeite waard om een keer heen te gaan, maar denk dat je er wel minstens een halve dag bent.

Nouja, verder schiet me nu niets meer te binnen, maar anders hoor je het nog, haha! Knipoog

Fijne vakantie alvast!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:32

ilsjuh schreef:
Ik heb een tip om NIET op een terrasje te gaan zitten, mits je 53,- euro wilt betalen voor 3 koffie met 3 gebakjes! Dit is op het dakterras van Centre Pompidou. Clown

Maar daar is het wel zó mooi!!!! Dat was me het geld wel driedubbel waard!

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:37

Jaa, het is zeker mooi, ookal heb je hoogtevrees, en opa betaalde, dus het was gewoon grappig eigenlijk! Maar of ik het nou nog een keer zou doen... Vork

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:39

dit ga ik volgen
ik studeer frans (1e jaar)
en in de 3e periode moeten we zelf een excursie naar Parijs organiseren!
Dus kan wel wat tips gebruiken!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:40

Nou hier advies van een parijs-lover-kenner enzo... Lovers Afgod

Wat je echt moet zien, is natuurlijk de Champs-Elysées. Als museum is het Louvre heel erg mooi en het musée d'Orsay vind ik persoonlijk ook mooi (allebei hebben een website).
Leuk uit eten kun je inderdaad als je bij de Notre Dame bent geweest in het Quartier-Latin oftewel Saint Michel. Volgens mij moet je dan metrohalte Saint-Michel hebben. Het is trouwens een aanrader om alles per metro te doen. Je verplaatst je heel snel en je kijkt echt je ogen uit! De metro is heel goedkoop en komt echt overal. Haha!
Wat ook echt heel leuk is is de Boulevard Haussman, een winkelstraat vol grote winkels. Je moet dan echt even het gebouw van de Galéries Lafayette binnenlopen. Het is er schreeuwend duur, maar alleen al het gebouw is mooi om te zien Ja .
Inderdaad is het Chateau de Versailles heel mooi, maar dan ben je echt wel een dagje kwijt. Je kunt altijd hele leuke cafeetjes en terrasjes vinden overal in Parijs. Wat je wel in de gaten moet houden is dat je bijvoorbeeld op de Champs-Elysées misschien wel € 7 kwijt bent voor een cola, terwijl als je een straatje erachter gaat zitten je maar € 5 betaalt bij wijze van spreken Geld, geld! .

Zow nu ist wel ff genoeg ik kan echt daaaaaaaaaaaaaagen doorgaan over Parijs, maar dat wordt weer zoveel.... Weet je nu een beetje wat? Cool

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:48

Om te shoppen kan je naar Les Halles. Daar heb je veel leuke winkels. Wat ik zelf heel mooi vind zijn de tuinen van Palais Luxembourg, makkelijk te bereiken want ligt gewoon in de stad en niet buiten Parijs zoals Versailles. De Sacre Coeur is ook leuk, daar heb je een prachtig uitzicht. Als je bovenaan staat met je rug naar de Coeur toe heb je aan de linkerkant een trap naar beneden, halverwege zit een super gezellig en betaalbaar restaurantje. Lachen om de hoek van de SC heb je trouwens ook place du tertre, het pleintje waar allemaal schilders zitten te werken. Leuk om te bezoeken of om op een terrasje te hangen om ze wat langer aan het werk te zien. Drankjes zijn daar wel egr duur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:48

Parc de la Vilette (weet niet of ik het zo goed schrijf, moet je even opzoeken anders) is heel gaaf. Als het mooi weer is, is het heerlijk om daar lekker doorheen te slenteren, een beetje in het zonnetje te zitten/liggen etc. In het weekend zoeken de inwoners van Parijs ook vaak de parken op, dus dan is er meer dan genoeg te zien Lachen Heel leuk!

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 16:21

@ Ilsjuh: Welk hotel weet ik zo niet, maar ik ga van vrijdag 20 oktober t/m donderdag 26 oktober. Die tuinen ga ik zeker onthouden!

Van de anderen heb ik ook al wel wat fijne tips gekregen, bedankt iedereen Lachen

Heb gelukkig wel genoeg gespaard om een keer op een duurder terras te gaan zitten!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:02

Ik volg dit even want ik ga er 27 oktober heen Tong uitsteken

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:00

Mooie stad Parijs. Bezoek de Bhuda bar vooral! Echt een gaaf lounge sfeertje hangt daar.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:16

Ik hou dit topic ook even in de gaten, want ik wil in Februari naar Parijs, 3 dagen met de trein Knipoog

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:16

Citaat:
Waar je gezellig kunt eten oid. is bij Montmartre of als je bij de notre dame de brug over steekt heb je een erg leuk winkelstraatje, met in de straates daarachter erg leuke restaurantjes

Helemaal mee eens dit wilde ik ook zeggen! Ook is idd Place du tertre bij de Sacre Coeur een aanrader, als je graag een mooie tekening van jezelf wilt moet je daar zijn, de beginprijs is duur maar je moet gewoon onderhandelen. Geen karikatuur dat is zonde van je geld Tong uitsteken Het hotel waar ik heb gezeten was middenin Montmartre bij Place du Clichy, daar zit een restaurantje(Hippo) Waar je voor een hele redelijke prijs kunt eten en t is echt goed! in dezelfde straat zitten een Mac en KFC naast elkaar voor de snelle hap! Als je vragen hebt verder moet je me maar even PB'en! Knipoog