Zoals de titel al zegt; wie is er ooit al eens op uitwisseling geweest in Belgie? Hoe heb je dat ervaren enzo? Ik vroeg me dat namelijk af omdat ik over 2 of 3 weken op uitwisseling ga naar..... Belgie Ik was wel benieuwd hoe jullie het vonden.
jawel..., ze hebben allemaal thema's wat we gaan doen... Sporten, museum ( heelp) , stadten en nog veel meer dingen. Ben het alleen niet zo eens met de regels: *na 6uur savonds mag je het gebouw niet uit *10 uur naar bed, half 11 stil *7uur opstaat 7.15 eten.. ( waat hoe ga je dat doen dan ? )
En zo nog een paar Weet jij al wat jullie gaan doen ?
6 uur al niet meer !! Hallo, dan is je hele avond bijna verknalt Ja, okee, je kan binnen zitten . maar wij komen dan bij mensen in huis , dat is in louvain de neuvre ofzoiets Maar we gaan ook naar museums en zo.. Ook niet zo heel boeiend dus. Maar ben wel benieuwd hoe moeilijk of makkelijk andere mensen de taal vonden, in praktijk dan.
Je zit dus in het Franstalige deel?? Ik ben nooit naar Belgie op uitwisseling geweest, wel naar Frankrijk (bij mensen thuis) en Engeland (op een kostschool) Ik vond het heel leuk, en die taal dat overleef je ook wel. Mijn uitwisseling met Frankrijk was toen ik in groep 8 zat, dus ik sprak nog geen woord Frans maar heb me daar wel gered met gebarentaal enzo
In groep 8 al hihi, dat lijkt me inderdaad wel moeilijk! Maar, het meisje waar ik bij kom ( het is waarschijnlijk een meisje) heeft ook 3 jaar nederlands gehad op school. net als ik Frans dus Wij hebben nou ook 2 tsjechen in huis, voor mijn zus. Dus ik kan er al een beetje aan wennen hoe het is met uitwisseling
hehe ik vind het grappig hoe jullie over belgen spreken brugge is nog wel een leuke stad, al is gent beter vragen over belgie zijn altijd welkom (ben dus ook een belg)
Haha! Ik heb geen ervaring met uitwisseling in belgie, maar er komt volgende week zaterdag wel een meisje hier uit Perugia (Italië) en dan ga ik daar in april ook een week heen ! heb er al veel zin in, maar vind het ook wel een beetje spannend
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 28-09-06 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Ik ben 24-09-06 (vorge week zondag dus) op uitwisseling geweest naar Belgie (poperingen) . Bij mij viel het heel erg tegen. Ik zat op een boerderij. Ik heb de dode varkens door de lucht zien vliegen. Het huis stonk naar boerderij en de dekens waar ik onder moest slapen ook. De eerste nacht heb ik op haar kamer moeten slapen samen met haar. Alleen haar kamer was langs de varkensstal. Die nacht heb ik maar 1 uur geslapen omdat die k*t varkens alleen maar lawaai aan het maken waren. Ik heb mijn mp3 aangezet redelijk hard maar ik kon ze nog horen. De mensen daar hebben ook niet echt veel met mij gepraat. Ik was zo blij dat ik Dinsdagavond weer naar huis mocht. Dinsdag is zij ook met ons mee naar huis gegaan. Hier ging het allemaal wel redenlijk. Zij is tot gister (vrijdag) gebleven. En ik was weer heel blij dat ze weg was. Ons thema was de 1e en de 2e wereldoorlog dus wij gingen allemaal museums en begraafplaatsen bekijken.
Ik hoop dat jij wel een leuke uitwisseling krijgt !!
Ik ben nu in belgie, en heb het hier heel erg naar mijn zin. Iederen is heel aardig enzo. Dat meisje probeert heeltijd nederlands te praten en is heel leergierig @ perdjes ; jammer dat je uitwisseling niet zo leuk was! Lijkt me vooral niet fijn dat je meteen 2 weken aan elkaar ´vast zit´! @ ikbenmarije : waar woon je? ik woon ook in de achterhoek, en mijn school heeft ook uitwisseling met perugia. Het staat namelijk niet in je profiel