me rootsreis

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:31

Hallo luitjes,
ik heb even een tijdje gewacht omdat ik het niet zeker wist, maar sinds een paar weken weet ik het helemaal zeker.
ik ga via wereldkinderen ( www.wereldkinderen.nl) een rootsreis maken.
ik ben vroeger toen ik 4 jaar was ook via wereldkinderen naar nederland gehaald, ben me ouders dankbaar dat ze me hebben geadopteerd toen.
was hartstikke ziek en zat vroeger onder bacterien.(wil even niet zeggen welke, want vind dat niet zo heel fijn om te vertellen)
(en via pb zeg ik het ook liever niet)

ik heb ook wel foto's van vroeger ( of moet ik plaatjes zeggen, ik zou het niet weten Tong uitsteken )
maar daar kan ik me niet zo veel van herinneren.

ben blij dat ik via wereldkinderen dus een rootsreis kan maken door india.
(calcutta en New Delhi zijn heel belangrijke plaatsen voor me, aangezien ik daar in tehuizen heb gezeten)
hoorde ook dat bepaalde tehuizen nou als scholen worden gebruikt en dat vind ik erg knap hoor voor een armoedig land zoals india OK dan!

ik wou het voor mezelf gewoon voor me houden, maar op een gegeven moment was ik zo blij dat ik het maar even moet vertellen, want kan het niet meer voor me houden en moet het mensen zeggen.

ik hoop dat ik nou gelukkig me hartje heb gelucht hierover, want hoef het nou niet voor me te houden Knipoog Haha!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:35

25-06-2006 - Rootsreis India in 2007

Sedert een jaar of tien organiseert Wereldkinderen rootsreizen naar India in samenwerking met Shoestring, een reisorganisatie die avontuurlijke rondreizen organiseert. De komende rootsreis zal plaatsvinden van zaterdag 17 februari t/m zondag 4 maart 2007. Voor deze periode, die valt in de voorjaarsvakantie, wordt gekozen in verband met het klimaat. Ook voor de bezoeken aan de kindertehuizen zijn dit geschikte maanden.

Het doel van de reis is om in India de kindertehuizen en eventueel andere plaatsen te bezoeken waar men gewoond heeft. Daarnaast is er alle gelegenheid om kennis te maken met het land en met de cultuur van India. Aan de reis kunnen geadopteerden met familie òf met partner deelnemen. Uit ervaring is gebleken dat het reizen met een vertrouwenspersoon noodzakelijk is voor het welslagen van de reis.

Het gaat om een reis van twee weken. De eerste week van de reis zal in het teken staan van de bezoeken aan de kindertehuizen en/of ziekenhuizen waar men gewoond heeft. In India is het niet mogelijk om familie op te sporen. Wel is er alle gelegenheid om met de mensen van de tehuizen te spreken over de omstandigheden van vrouwen die afstand hebben gedaan. Tijdens de tweede week zal met de groep een rondreis gemaakt worden door een gedeelte van India. Dan worden toeristische plaatsen bezocht, maar ook tempels, markten en het platteland, om u een beeld van het prachtige India te geven.

Aan de reis gaan twee informatiebijeenkomsten vooraf. Bij de eerste bijeenkomst, op zaterdag 30 september, zal aandacht besteed worden aan hetgeen men kan verwachten van de reis en wat men kan verwachten van de bezoeken aan de tehuizen. Tevens zal Shoestring informatie geven over de rondreis, de hotels en de kosten. Voor de mensen die besluiten daadwerkelijk deel te nemen aan de reis vindt een tweede bijeenkomst plaats. Tijdens deze bijeenkomst is er volop gelegenheid om kennis te maken met de overige reisgenoten. Verder zal aandacht besteed worden aan de praktische reisvoorbereiding.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:44

trouwens de data dat ik weg ben is dan van 21 februari tot en met 4 maart.
dus die tijd kan ik geen antwoord geven.
ik zal als het lukt, ook foto's maken

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:58

niemand??

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 00:03

Veel plezier gewenst. Ik hoop dat je er veel van leert, opsteekt en misschien wat meer van je vroegere leven te weten komt Lachen

Ga je met je ouders daarheen? Of alleen?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 00:11

ik ga via een organisatie, en daar zijn ook mensen bij die bij mij in dezelfde tehuizen zijn.
misschien dat me moeder meegaat of me vader.
dat weet ik nog niet

Anoniem

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 00:22

Wat gaaf dat je dit gaat doen Ja
Lijkt me erg spannend.......

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 00:31

ja, kan al haast niet meer wachten.

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:54

Moet erg indrukwekkend voor je zijn, om terug naar je geboorteland te gaan!
Vergeet je digi niet om even wat op foto vast te leggen, ook erg leuk voor je adoptie ouders Ja

Veel plezier en begin maar alvast met aftellen, haha! Zullen lange weken worden totdat het zover is Haha!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 13:51

ja_nee schreef:
Moet erg indrukwekkend voor je zijn, om terug naar je geboorteland te gaan!
Vergeet je digi niet om even wat op foto vast te leggen, ook erg leuk voor je adoptie ouders Ja

Veel plezier en begin maar alvast met aftellen, haha! Zullen lange weken worden totdat het zover is Haha!

ik probeer zobijzo een digi mee te nemen.
misschien dat 1 van me ouders dan ook meegaat.
ik kan ze idd nou al aftellen, alleen vrees ik als ik er ben, maar kort van kan "genieten"
misschien komt dat dan ook omdat het land zo armoedig is

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 12:02

niemand meer Huilen

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:29

Vind het erg moedig van je en ik hoop dat je veel aan je reis gaat hebben! Het lijkt me enorm leuk je 'roots' op te zoeken, al zal het op sommige momenten psychisch zwaar zijn (armoede, familie ? zien,...). Wens je héél veel plezier ! OK dan!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 19:56

het is een georganiseerde reis, en we blijven maar ongeveer 2 weken weg.
dus familie hoeven jullie niet meer te noemen, dat zal niet gaan

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:09

Pff lijkt mij een geweldige reis maar ook erg zwaar misschien.
Ik zie dat er geen mogelijkheid is om familie op te sporen vind je dat niet zwaar? Ik zou trouwens wel je Nl vader of moeder meenemen als ze dat kunnen. Toch wel een ervaring die je wilt delen en misschien heb je soms wat steun nodig.

Shoestring is een goede organisatie maar je moet wel in zijn voor avontuur en een goede rugzak kopen!

Ik doe binnenkort een presentatie over adoptie. Vind het dus een interessant onderwerp. Kijk eens op de site van de EO hebben een hele goede serie over adoptie heet "grenzeloos verlangen" je kunt de afleveringen online bekijken.

Laat je de foto's nog op bokt zien? India moet een geweldig land zijn.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 00:13

flowerxxx schreef:
Pff lijkt mij een geweldige reis maar ook erg zwaar misschien.
Ik zie dat er geen mogelijkheid is om familie op te sporen vind je dat niet zwaar? Ik zou trouwens wel je Nl vader of moeder meenemen als ze dat kunnen. Toch wel een ervaring die je wilt delen en misschien heb je soms wat steun nodig.

Shoestring is een goede organisatie maar je moet wel in zijn voor avontuur en een goede rugzak kopen!

Ik doe binnenkort een presentatie over adoptie. Vind het dus een interessant onderwerp. Kijk eens op de site van de EO hebben een hele goede serie over adoptie heet "grenzeloos verlangen" je kunt de afleveringen online bekijken.

Laat je de foto's nog op bokt zien? India moet een geweldig land zijn.

ik zou me eigen moeder wel willen opzoeken als het kon, me eigen vader absoluut NIET.
er is niks bekend over me vader, dus hoef ik hem gewoon niet meer te zien Boos!

en ik ga via http://www.wereldkinderen.nl
is ook een goede organisatie, want daar ben ik vroeger ook mee gekomen.

ik hoop dat ik foto;s kan maken.
en als het lukt, zal ik ze uiteraard op bokt.nl plaatsen.
maar daar moet ik dan ook genoeg energie voor hebben Knipoog
dus niet gelijk als ik thuis kom, gelijk achter bokt.nl he.

p.s. ik zal jullie allemaal missen hoor Huilen

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 23:16

Heel veel plezier en succes bij je reis!

Wereldkinderen is inderdaad een bekende en goede organistatie.
Nu ik mij heb verdiept in adoptie zie ik pas hoeveel erbij komt kijken. Je ouders moeten echt heel veel moeite doen, lang wachten en veel geld betalen voor ze een kindje kunnen ophalen. Vond het interessant om daar meer over te weten.

Goede reis en we hopen op leuke foto's

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:04

Wauw, dat lijkt me toch best emotioneel hoor. Bedoel de ouders waar je woont zijn gewoon je ouders, klaar, maar toch lijkt het me vreemd.
Een oude vriendin van mij komt ook uit India en haar broer ook. Zijn geen bloedverwanten van elkaar en zijn beide geadopteerd toen ze rond de 3 maanden waren. Stuk jonger als dat jij was.
HErinner jij je nog wat vanuit India vroeger? Of mss komt dat pas op als je dara bent, dat je opeens dingen herkent of kan plaatsen.
Die oude vriendin wil niet naar India. Haar ouders hebben daarvoor gespaard, zodat zij als zij eraan toe was ook haar rootsreis kon maken, zij komt uit Nagpur (oid??). Het einge wat zij bv zou willen weten i of zij broers en/of zussen heeft.

Voor je het weet is het februari, 2 weken zijn erg kort, hoop dat het genoeg is voor je.
Veel plezier, maar ook succes.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 23:45

Kimberley77 schreef:
Wauw, dat lijkt me toch best emotioneel hoor. Bedoel de ouders waar je woont zijn gewoon je ouders, klaar, maar toch lijkt het me vreemd.
Een oude vriendin van mij komt ook uit India en haar broer ook. Zijn geen bloedverwanten van elkaar en zijn beide geadopteerd toen ze rond de 3 maanden waren. Stuk jonger als dat jij was.
HErinner jij je nog wat vanuit India vroeger? Of mss komt dat pas op als je dara bent, dat je opeens dingen herkent of kan plaatsen.
Die oude vriendin wil niet naar India. Haar ouders hebben daarvoor gespaard, zodat zij als zij eraan toe was ook haar rootsreis kon maken, zij komt uit Nagpur (oid??). Het einge wat zij bv zou willen weten i of zij broers en/of zussen heeft.

Voor je het weet is het februari, 2 weken zijn erg kort, hoop dat het genoeg is voor je.
Veel plezier, maar ook succes.


ik kan me er eerlijk gezegd niet zo heel erg veel van herinneren eigenlijk Bloos

maar dat komt ook omdat het al bijna 17 jaar is geleden
(probeer er dan dus maar precies uit te komen Knipoog )

heb 30 september eerst een bijeenkomst, van welke spuiten we moeten krijgen ( dan zie ik me angst onder ogen, ben daar heel bang voor)
en hoe duur het is wat er allemaal bij komt kijken en dat soort dingen.

maar ik wil dus heel graag, dus kan best zijn dat me ouders dan geen keuze hebben Haha!
wil echt supergraag ook iets van het land zien, ben heel nieuwschierig.
en het hoort bij mij, omdat ik er ben geboren Knipoog


nogmaals, als ik foto's heb zal ik ze erop zetten als ik een beetje ben bijgetankt Knipoog

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 00:12

flowerxxx schreef:
Heel veel plezier en succes bij je reis!

Wereldkinderen is inderdaad een bekende en goede organistatie.
Nu ik mij heb verdiept in adoptie zie ik pas hoeveel erbij komt kijken. Je ouders moeten echt heel veel moeite doen, lang wachten en veel geld betalen voor ze een kindje kunnen ophalen. Vond het interessant om daar meer over te weten.

Goede reis en we hopen op leuke foto's


bij adoptie komt zoveel meer bij kijken dan de meeste mensen eerst denken.
pas als ze dat willen doen, beseffen ze eigenlijk wat het nou puur is.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 00:16

heel knap dat je dit gaat doen en wens je ook veel plezier. Hopelijk vallen er puzzelstukjes voor jezelf op hun plaats en kun je je (onbekende?) moeder een plekje geven. En het is natuurlijk ontzettend leuk om dingen over je "roots" te leren Ja
Vind het trouwens een ontzettend goed initiatief van wereldkinderen. Wat een geweldige organisatie is dat Ja

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 00:18

Silviabol schreef:
heel knap dat je dit gaat doen en wens je ook veel plezier. Hopelijk vallen er puzzelstukjes voor jezelf op hun plaats en kun je je (onbekende?) moeder een plekje geven. En het is natuurlijk ontzettend leuk om dingen over je "roots" te leren Ja
Vind het trouwens een ontzettend goed initiatief van wereldkinderen. Wat een geweldige organisatie is dat Ja

misschien wel ja, heb wel wat oude foto;s, maar daar word ik nou eerlijk gezegd niet echt veel wijzer van.
dus idd misschien leer ik daar nog eens wat.
enne heb jij ook goede ervaringen wereldkinderen.

was vroeger geabonneerd, maar helaas niet meer Boos!

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 01:44

Ketaki schreef:
flowerxxx schreef:
Heel veel plezier en succes bij je reis!

Wereldkinderen is inderdaad een bekende en goede organistatie.
Nu ik mij heb verdiept in adoptie zie ik pas hoeveel erbij komt kijken. Je ouders moeten echt heel veel moeite doen, lang wachten en veel geld betalen voor ze een kindje kunnen ophalen. Vond het interessant om daar meer over te weten.

Goede reis en we hopen op leuke foto's


bij adoptie komt zoveel meer bij kijken dan de meeste mensen eerst denken.
pas als ze dat willen doen, beseffen ze eigenlijk wat het nou puur is.

Ja adoptie komt heeeeel veeeel bij kijken.
Mijn ouders zaten ook in de procedure.

Mijn moeder was al 7 jaar bezig om zwanger te worden en het wou niet lukken.
Toen ze wilden gaan adopteren en goed in de procedure zaten werd ze ineens zwanger en 9 maand later was ik er.
Ze heeft toen de adoptie eigenlijk gecancelt.

Tja, een baby van je zelf plus een ander kindje wat waarsschijnlijk niet z'n fijne ondergrond heeft kost veel aandacht en energy.

Ze hebben weer opnieuw aan adopteren gedacht toen mijn moeder weer zwanger wilde worden en het weer niet lukte.
Ze wilden bijna weer een bureau inschakelen, maar toen was ze weer zwanger.
(bijna 8 jaar geduurd)

Persoonlijk denk ik dat mijn moeder veelste veel bezig was met zwanger worden en dat het daardoor niet lukte.
Toen ze aan adopteren begon te denken zette ze zwanger worden op een laag vuurtje en toen werd ze zwanger.

Aan de ene kant had mij het geweldig geleken om nog een broer/zus te hebben.
En helemaal met een andere achtergrond.

Ik vind het trouwens heel dapper dat je gaat kijken naar je roots.
Het zal vast wel zwaar worden.
Maar ook reuze interessant, ik weet zeker dat je na de reis jezelf beter hebt leren kennen.
Ik wens je dan ook veel plezier en geluk toe!

P.S., je hoeft je niet te schamen ergens voor hoor.
Jij kan er tenslotte weinig aan doen.
Je mag trots zijn dat je bent wie je bent.
En op wat je bereikt hebt!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:20

Citaat:

Ja adoptie komt heeeeel veeeel bij kijken.
Mijn ouders zaten ook in de procedure.

Mijn moeder was al 7 jaar bezig om zwanger te worden en het wou niet lukken.
Toen ze wilden gaan adopteren en goed in de procedure zaten werd ze ineens zwanger en 9 maand later was ik er.
Ze heeft toen de adoptie eigenlijk gecancelt.

Tja, een baby van je zelf plus een ander kindje wat waarsschijnlijk niet z'n fijne ondergrond heeft kost veel aandacht en energy.

Ze hebben weer opnieuw aan adopteren gedacht toen mijn moeder weer zwanger wilde worden en het weer niet lukte.
Ze wilden bijna weer een bureau inschakelen, maar toen was ze weer zwanger.
(bijna 8 jaar geduurd)

Persoonlijk denk ik dat mijn moeder veelste veel bezig was met zwanger worden en dat het daardoor niet lukte.
Toen ze aan adopteren begon te denken zette ze zwanger worden op een laag vuurtje en toen werd ze zwanger.

Aan de ene kant had mij het geweldig geleken om nog een broer/zus te hebben.
En helemaal met een andere achtergrond.

Ik vind het trouwens heel dapper dat je gaat kijken naar je roots.
Het zal vast wel zwaar worden.
Maar ook reuze interessant, ik weet zeker dat je na de reis jezelf beter hebt leren kennen.
Ik wens je dan ook veel plezier en geluk toe!

P.S., je hoeft je niet te schamen ergens voor hoor.
Jij kan er tenslotte weinig aan doen.
Je mag trots zijn dat je bent wie je bent.
En op wat je bereikt hebt!


dat is vaak met "bekende sterren"
ze zijn druk bezig om geld te verdienen en kunnen geen kinderen krijgen omdat ze alleen aan het werk zijn.
en dan puur alleen kunnen adopteren.
kijk maar naar JLO.

maar ja, je kunt ook denken " ik help wel een kind uit de armoede, om die een goed tehuis te geven Haha! "

zal er dan zeker meer van snappen.
maar laat jullie wel op de hoogte ervan

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 23:13

volgende week zaterdag gaan we naar denhaag dan voor die bijeenkomst.

we gaan daarna nog even lekker over het strand wandelen met de hond.

maar euh, het loopt een beetje stil hier

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: me rootsreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:44

meid wat super ! ik wens je heel veel plezier maar ook sterkte voor wat gaat komen... emotioneel zal het zeker zijn... of niet dat kan natuurlijk ook.. dat je er eigenlijk weinig van voelt... maar toch super leuk dat dit soort dingen worden georganiseerd ! en schamen ? kom nou...nergens voor nodig meid... je bent wie je bent en er is er maar 1 van jou... uniek dus Knipoog