New York... Wie, wat, waar?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissSunshine
Berichten: 346
Geregistreerd: 23-11-04

New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 18:30

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ook week of 10 dagen naar New York zijn geweest...
Heb dit jaar alleen een weekje Kreta gehad ivm te weinig vakantiedagen, dus zou graag in november ofzo nog graag week wegwillen... Nu is een ex van me al 2x in New York geweest, en aangezien mij dit ook een superstad lijkt, en ik alleen maar goede verhalen hoor, zou ik heeeeel graag daar heen willen!
Wie van jullie is er al ooit voor een week ofzo geweest? Hoe duur is retourticket?
Hoorde dat je daar heel goed kan overnachten in hostels.
Wie heeft er tips en ervaringen voor me???
Ex is nu ff niet bereikbaar, maar die ga ik iig ook nog ff contacten...
Ben heel benieuwd, zijn nog geen vaste plannen, maar ff resaerch kan geen kwaad he? Knipoog

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:23

Dit topic gaat ook deels over New York. Ik vind 10 dagen New York echt veel te lang; dan kan je beter een paar dagen NYC doen en voor de rest een beetje rondtrekken.

MissSunshine
Berichten: 346
Geregistreerd: 23-11-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 23:40

Oh super, bedankt!
Ja, vond 10 dagen ook wel erg veel... Wil meer voor 6 of 7 ofzo...
Rondtrekken is niet echt optie voor mij, wil puur voor New York gaan dan.
Heb al wel aanbiedingen gezien voor 4 dagen... Maar das misschien erg kort...
Ik ga het topic eens bestuderen!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:51

Ik ben zelf in 2004 een week naar new york geweest. (in oktober, van zaterdag tot zaterdag). Dit was een eindexamenreis, dus wij gingen met een groep van 20. Wij hebben overnacht in Chelsea International Hostel (Manhattan). als je geluk hebt, heb je een prima kamer. (wij hadden eerst een kamer met zoveel kakerlakken echt goor, maar hebben vanaf de tweede nacht een andere kamer gekregen die echt prima was) Het is wel klein en je deelt douche en toilet. maar je was toch de hele dag weg.

Wij zijn oa geweest naar: Ground zero, central park, columbia university, Empire State building, Liberty Island, Brooklynbridge, Ellis Island bezocht, wandelingen door buurten als Bronx, Harlem, Brooklyn, Staten Island, Manhattan, Queens en museums: Sony techno center, police museum, naar federal reserve bank en Bronx zoo geweest, china town, little italy etc...Om dit alles in 7 dagen te bezoeken waren het drukke dagen. Maar m.i. hoef deze dingen zeker niet allemaal te bezoeken om new york te zien(zo vond ik Bronx zoo niet boeiend). Wij waren met een groep, dus een vaste planning. 7 dagen is genoeg tijd om NY te zien.

De reis kostte ons pp incl. vliegreis/bezienswaardigheden/metrokaart/eten en al 775 euro. wij zijn gevlogen met IcelandAir. (vanuit schiphol naar Reykjavik, daar overstap gemaakt en toen gevlogen naar JFK, NY) Maar veel dingen waren natuurlijk goedkoper ivm met grote groep.

Verder vond ik het echt toppie daar!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:40

ik ga dit topic ook volgen.. wij gaan volgend jaar mei voor 5 dagen Lachen

Jinte

Berichten: 4837
Geregistreerd: 08-10-06

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:36

Ik ben 1 week geweest vorig jaar, het was super.
Er is veel verkeer, veel taxi's, zelfs midden in de nacht, en gewoon overal!
Verder is alles geweldig om te zien
Alleen Ground Zero(waar wtc heeft gestaan) is zeer triest.
China Town is ook erg leuk en empire state building, vrijheidsbeeld en ga zo maar door, het was geweldig.
Wij hadden hotel Pensylvania (of zoiets) en het was wel goed
Gewoon alle dingen die je nodig hebt enzo...
Was echt geweldig!

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:04

Ik wil ook heel graag naar NY, alleen nog ff een paar jaartjes wachten... Als ik daar ben wil ik natuurlijk wel een keer uit gaan, en aangezien dat allemaal vanaf 21 is moet ik nog 3 jaar wachten. Maar dan ga ik zeker, het lijkt me zo'n geweldige stad!

Jinte

Berichten: 4837
Geregistreerd: 08-10-06

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:11

New York is een geweldige stad, maar als je niet van drukte houd, zoals ik, ben je er met 3 tot 5 dagen uitgekeken:P

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:13

Als ik in NYC ben ga ik altijd langs BrooksBrothers (www.brooksbrothers.com).
Deze zaak is een legende voor de klassieke stijl. De klassieke rijken van NYC en the USA inclusief de presidenten die er altijd vaste klant horen te zijn naar traditie.

edit: Ik bedenk me net dat Alan FLusser ook leuk is om te bezoeken www.alanflussercustom.com
Hij heeft verschillende boeken over stijl geschreven... En hij heeft een eigen zaak in NYC altijd leuk daar.
Laatst bijgewerkt door Quatrohorses op 05-11-06 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:17

Ik vlieg 12 maart naar New York. Blijf daar zo'n 4 hele dagen en vlieg dan door naar L.A. Wil dit topic dus ook even volgen Haha!

Quatrohorses

Berichten: 251
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Nederland, een klein boeren gat

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:18

De dames moeten voor goed shoppen op Fifth Avenue eens bij Saks binnen stappen. Een groot paradijs voor de dames Haha!

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:07

Ik meld me ook! Ben net bij het reisbureau geweest voor meer informatie over NY! Het lijkt mij zo leuk! Waarschijnlijk ga ik alleen of met een vriend. Dat is nog een beetje onduidelijk. Aangezien familie van mij in LA woont, ga ik misschien net als Misja ook door voor nog 2 á 3 dagen. Er is zóveel te zien en te doen daar, dat ik niet kan kiezen? Wat is bijvoorbeeld een leuk/goed hotel met een goede ligging? Uit de boekjes word ik niet veel wijzer namelijk Clown

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:01

Oh dit topic wil ik wel even volgen. Wij willen ook van NY door naar LA... Ja
Van internet word ik ook niet veel wijzer idd...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:09

Cer schreef:
Oh dit topic wil ik wel even volgen. Wij willen ook van NY door naar LA... Ja
Van internet word ik ook niet veel wijzer idd...


Wij hebben gewoon een vliegticket geboekt en hostels geboekt via internet.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:17

Jaaa, NY is leuk

Afbeelding

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 03:55

Elzepelze schreef:
Er is zóveel te zien en te doen daar, dat ik niet kan kiezen? Wat is bijvoorbeeld een leuk/goed hotel met een goede ligging?
Ik vind de New Yorker van Ramada een fijn hotel. Het is niet duur, dus je moet er niet te veel van verwachten, maar het is vlakbij het theater district (ben musical fan) en de metro stopt vlakbij dus je bent overal zo. Ze hebben ook een hele fijn sky lounge op de 39e verdieping, waar je kan ontbijten en van het uitzicht kan genieten.

Het empire state building vind ik echt de moeite niet waard. Je staat zo ongelovelijk lang in de rij! En binnen is het loei heet, zelfs in de winter. En ja, daar sta je dan .. het is wel mooi hoor, zeker op een heldere dag, maar veel beter dan het uitzicht van de sky lounge van het hotel was het niet. Chinatown is wel leuk, maar niet zo mooi als in San Francisco. Little Italy vond ik een teleurstelling; een grote verzameling van goedkope pizza restaurantjes met voorspelbare namen. Yellow cabs zijn typisch New Yorks, maar erg duur en het verkeer staat altijd vast.

Wat je echt niet mag missen:
- Het vrijheidsbeeld. Je kan een gratis rondleiding doen, maar daarvoor zijn maar een beperkt aantal tickets elke dag, dus die kan je het beste vanuit Nederland bestellen wanneer je de tickets voor de ferry koopt. De rij voor de ferry is altijd heel erg lang, dus als je slim bent ga je 's ochtends vroeg als het net open is dan hoef je niet zo lang te wachten (en als je in de zomer gaat hoef je niet zo lang in de hitte te staan). De ferry stopt ook bij Ellis Island, dat is ook de moeite waard als je tijd hebt.
- Een musical. New York is natuurlijk musical stad bij uitstek! Wel prijzig, maar als je een beetje flexibel bent kan je vaak discount tickets krijgen. Let wel op dat sommige musicals moeilijk te volgen zijn als je niet zo goed Engels spreekt, omdat het erg snel gaat en je van het decor niet veel kan afleiden. Phantom is bijv. heel makkelijk te volgen, Rent is vrij moeilijk.
- Verder als je van kunst houdt zijn er natuurlijk een aantal hele goede museums.
- Als je de keuze hebt ga dan rond Kerst. Hotels zijn wel flink duurder, maar de Kerst decoraties zijn geweldig. Je kan schaatsen bij Rockefeller Center en daar staat ook een gigantische Kerstboom. Ook leuk versierd is Macy's (soort van grote Bijenkorf) en Wall Street en als je geluk hebt ligt er sneeuw! Zomers is het soms een graad of 35 en dan stinkt het echt verschrikkelijk, bah. Wij gaan alleen nog maar in de winter. Tong uitsteken
- Als je voor lange tijd gaat (raad ik overigens niet aan! Meer dan 3 dagen zou ik nooit doen) is Central Park erg fijn. Eventjes een beetje groen tussen alle wolkenkrabbers.

@ Cer: Wat wil je weten? Lachen

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:37

Oké dank je! Veel info, super! Ik heb ook gewoon een goedkoper hotel geboekt. Best Western hotel president, is een keten en ligt ook vlakbij Broadway! Mijn Engels is goed, dus daar maak ik me verder geen zorgen over.

Ik ga 4 dagen in januari, dus met een beetje geluk kun je inderdaad nog schaatsen en hebben ze eventueel nog kerstversiering. De magie is er wel een beetje af natuurlijk, maar dat maakt niets uit!

Ik ga ook inderdaad naar The phantem, heb ik hier al besteld, Empire state Building heb ik hier ook al kaartjes voor. Ellis Island wilde ik naartoe met de boot, maar dat kon niet in de winter. Dat is waar het vrijheidsbeeld staat, heb ik alleen in één keer Knipoog Dus hoe zou je daar kunnen komen? En de Ferry? Wat is dat precies? En waar zou je hier in nederland al kaartjes kunnen bestellen? Ook doe ik een rondvlucht met een helikopter, lijkt me ook wel super Haha! Ook had ik inderdaad al een paar musea's in gedachten.

Maar let wel; ik ben er maar 4 dagen dus misschien kom ik er wel helemaal niet meer aan toe!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:49

Wij zijn tussen kerst en oud en nieuw geweest. Veel kerstsfeer, alles in het groot, echt heel erg gaaf was dat ! Schaatsen in Central Park etc etc
Er lag iets sneeuw, veel zon, prachtig weer, prachtige foto's gemaakt (zie dus boven van Vrijheidsbeeld). We waren er een jaar na de aanslagen op de Twin Towers en hebben ook Ground Zero bezocht ! Inderdaad, té lang in NY is niet wat.... want dan heb je het best gauw gezien Bloos
Vrijheidsbeeld is gewoon een MUST !! Wij mochten er niet in (ivm die aanslagen), maar dat is nu weer veranderd volgens mij....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:39

Best Western is een fijne keten. Ik ken die in NY niet, maar ze zijn allemaal toch een beetje hetzelfde.

Het vrijheidsbeeld staat niet op Ellis Island, maar op Liberty Island. Ellis Island was waar vroeger iedereen het land binnenkwam. Best interessant om een keer te kijken, maar als je niet zo veel tijd hebt (of het erg koud is) misschien beter om voor een volgend bezoek te bewaren. De ferry (=boot) gaat het hele jaar door en stopt bij Liberty & Ellis Island (je kan dus op de dag zelf beslissen of je ook naar Ellis Island wil, omdat hij er toch stopt).

Kaartjes voor het vrijheidsbeeld en de ferry kan je gewoon vanuit Nederland bestellen. Dat is beter, anders loop je kans dat de tour al vol zit en je niet in het vrijheidsbeeld kan gaan (en de tour is gratis, dus dat is echt zonde om niet te doen). De website is: Circle Line. Oh ja, je kan het beste aan de *denkt hard na* rechterkant van de boot zitten op weg naar het vrijheidsbeeld. Als hij dichterbij komt kan je dan hele mooie foto's maken. Ja

Maar in 4 dagen kan je veel doen hoor. Gaaf trouwens die rondvlucht, lijkt me heel leuk om een keertje te doen. Wie organiseert dat?

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:15

Nee dat klopt ook, haha! Raakte er een beetje van in de war. Dat wordt nog wat straks Clown Neem een fijne map mee, zoadat ik niet gedesorienteerd kan raken Knipoog Ben echt onwijs benieuwd!

Maar toch echt, vanuit Nederland kan ik de ferry niet bestellen. De boot vaart niet in de winter wordt nog steeds gezegd. Ook via Circle Line Cruise. Maar ik ga het even onderzoeken, want het is een must see!

De rondvlucht wordt georagniseerd door New York Helicopter Flights. De site weet ik zo even niet. Top of the rock ga ik trouwens ook heen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:29

Elzepelze schreef:
Maar toch echt, vanuit Nederland kan ik de ferry niet bestellen. De boot vaart niet in de winter wordt nog steeds gezegd.


Verward wij waren er tussen kerst en oud en nieuw en dat is toch echt in de winter Haha! Dus hij vaart wel hoor !! Succes ...

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:10

Ja dat hoor ik inderdaad van meer mensen. Nouja, ik zoek gestaag door Ja

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:19

Als je van plan bent om veel dingen te bezoeken zou ik de NYpas nemen. Bij sommige dingen kan je de rij overslaan en je bent goedkoper uit. Je kan het beste de eerste ferry naar het vrijheids beeld nemen anders sta je uren in de rij. En kijk uit voor de taxi's die zijn levensgevaarlijk Tong uitsteken

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: New York... Wie, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:07

Daar had ik inderdaad ook al over nagedacht, het scheelde uiteindelijk €2,- dus dat heb ik niet gedaan.. Wel heb ik voor de meeste dingen hier in NL al een kaartje geregeld hoor!