Oplichting op Kreta?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre_Nova

Oplichting op Kreta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:12

Mijn moeder zit nu op kreta en die was naar de supermarkt (De spar)geweest. Hier kregen ze na het afrekenen een kraskaart en die was van een nieuw geopend hotel aldaar.

Mijn moeder kraste er 1 open en haar man ook. Mijn moeder had een fles wijn en haar man kraste 3 palmboompjes open!

HIj won een reis: voor 4 personen en bestemming naar keus. Ze moeten binnen 2 jaar vertrekken naar de bestemming. Ze moesten dan wel 48 pond over maken en de vlucht. Tenzij je via Engeland vliegt. Boeken zou moeten na thuis komst.

Ik vond het al zo vreemd maar nu nog vreemder.

Ze belde vrienden om het 'grootte' nieuws te vertellen. En ja, hoor ook die vrienden hadden dezelfde reis gewonnen. Even later ook 2 andere die dezelfde reis wonnen.

Iemand op Kreta geweest deze zomer? En zo iets hebben mee gemaakt? Wordt hiervoor door de reisorganisatie gewaarschuwd? (mijn moeder is op eigen gelegenheid)

Ik heb wel namen van de Hotelketen (wereldwijd) en een onbekende reisorganisatie.

Mijn vermoedde is dat ze in de zeik worden genomen.

Liezel1

Re: Oplichting op Kreta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:13

als er zoveel mensen hebben gewonnen klopt er in mijn ogen iets niet....

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:33

lijkt mij dus ook!!!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:07

Dit heet time sharing iets waar je dus niet in moet trappen het is puur oplichterij wij werden er ook voor gewaarschuwd op Rhodos.
Ze staan op elke hoek van de straat tegen over staat er al een taxi te wachten op de mensen die er in trappen. Het kost je een dag van de vakantie en veel geld. Zo snel mogelijk afkappen dus...

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:09

Idd, klinkt niet echt fair.
Het is heel verleidelijk om er op in te gaan, maar het is te mooi om waar te zijn. Niet op in laten gaan, want niets is waar van wat ze zeggen!

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 11:46

Zou het echt: time sharing, zijn? Dat is toch verkopen van een huis/apartement? Ze nemen je mee, palmen je in en jij tekend een papiertje.

Dit is een heel andere situatie. Zijn er dan meer vormen van time sharing ?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:30

Blijkbaar wel, heb er gelukkig nooit iets mee te maken gehad maar wij werden tijdens de bustransfer nadrukkelijk gewaarschuwd voor hetgene wat jij hierboven beschrijft. Het kwam mij direct bekend voor zeker de palmpjes krassen precies zoals uitgelegd door de hostess.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 12:46

Nou, dan bel ik vanmiddag wel ff moet me ma! Dat ze er niet in moet trappen als ze thuis komt!! Thanks!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:30

het is idd oplichting!
wij werden daar vorig jaar ook voor gewaarschuwd in gran canaria

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:07

Ja, ik heb het op GG ook zien gebeuren. Heb trouwens op de site van radar een Forum gevonden over Club Creese

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:49

time sharing is al heel oud. Toen ik nog een klein meisje was gebeurde het regelmatig op de Canarische Eilanden. Was wel grappig om te zien hoe die ventjes te werk gingen en hoe vaak ze het toch nog voor elkaar kregen..