Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Ik vind het altijd zonde om dezelfde weg terug te rijden, dus als ik dingen doe die ver uit elkaar liggen boek ik vliegtickets met een ander vertrek- en aankomstluchthaven, maar misschien dat dat voor jou erg duur zou zijn (bij binnenlandse vluchten maakt het niet veel uit). Maar goed, ik koop dus pas vliegtickets als ik ongeveer weet waar ik eerst naar toe wil.
)

Ook schijnen de digitale camera's er erg goedkoop te zijn... Het Empire State Building is inderdaad niet super indrukwekkend, maar toch wel de moeite waard naar mijn mening!
Direct naast het uitgaansdistrict gelegen. Tja, genoeg te zien en doen. Tips: CN tower is een must, je staat lang in de rij, maar het uitzicht is prima en er is een cafe waar je relaxed kunt zitten (dat miste ik in de Empire State, geen enkele plek waar je fatsoenlijk kon zitten of eten of dergelijke). Ook de Toronto Islands mag je niet overslaan. Daar kun je een hele dag doorbrengen! April mei is helaas een beetje te koud voor strand, maar in de zomer trekken zo'n beetje alle stadsbewoners naar het eiland om in het park of op het strand door te brengen, of om een festival mee te pikken. Er zijn daar veel (gratis) festivals. Heel leuk! Sla ook Chinatown en Kensington Market niet over. Daar in de buurt zit ook Little Italy en Little Portugal waar je lekker kunt eten. Toronto wordt wel de meest multiculturele stad ter wereld genoemd, maakt daar ook veel promotie over en doet er alles aan dit uit te stralen. Iedere culturele wijk krijgt dan ook een benaming inclusief straatbordjes. Bloor street is ook mooi om door te lopen. Van de kleine winkeltjes naar het sjieke Yorkville. Dit is mijn hoek van de stad, ik woonde er namelijk om de hoek!
Oh ja, Yonge Street moet je ook doorheen lopen, dit is de langste straat in de wereld (ze houden er in Noord Amerika erg van om alles de grootste, kleinste, langste, kortste, breedste, smalste etc ter wereld te noemen, erg komisch!).

Wat locatie betreft vond ik die super! PEr nacht kostte ie ongeveer 28 dollar, met de huidige dollarkoers is dat helemaal weinig
Ik zat wel in een kamer met 8 andere backpackers maar dat was juist gezellig...! Verder kan ik je de boetiekjes in Soho aanraden, 5th ave moet je natuurlijk gewoon gedaan hebben (Barney's, Bloomies, Macy's..) In Bryant Park hebben ze gratis voorstellingen en een gratis wifi. Zorg dat je een Time Out New York te pakken krijgt met de nieuwste winkeltjes en avctiviteiten. Een show op Broadway is fantastisch, en als je van designer discount houdt moet je naar Century 21, naast Ground Zero. Ik zal eens even brainstormen of ik nog meer weet te verzinnen

liannes schreef:we hebben beide het rijbewijs alweer 15 jaar, dus dat moet lukken, bedankt voor de info kimble
Citaat:Alleen erg jammer dat ik verplicht wordt om helemaal rond te rijden