Enerverend Slovenie!! Foto's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Enerverend Slovenie!! Foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 23:19

Afgelopen week ben ik naar Slovenie geweest! Wij hebben daar kennissen en we hebben dus bij hun gelogeerd. Echt 0,0 Nederlanders daar gezien Haha! Met deze prive-gidsen zijn we tot vele prachtige plekken gekomen.

Op zondagavond waren we aangekomen en op maandag zijn we met 4-en in de buurt gaan mountainbiken. Lekker ontspannen zou je zeggen, ware het niet dat er een hele steile klim van 4 km in zat Tong uitsteken
Afbeelding
Hierna ben ik met Nina (16) naar een winkelcentrum geweest in Nova Goricia maar het leek net alsof ik in Nederland liep Haha!

Op de dinsdag gingen we wandelen op de Mangrt, een berg dus. Wat bleek, we gingen er met de auto naartoe tot aan 2000 meter en daarna gingen we tot aan de top (2679 meter) "wandelen". Dat wandelen was dus echt berggeit spelen en het ging echt steil omhoog zonder ook maar enig pad, wel een route maar die liep zo langs de afgrond Clown
Het "makkelijke" deel zo langs de sneeuw!
Afbeelding
Al iets moeilijker Haha!
Afbeelding
Maar hier doe je het toch voor he Lachen Wat een uitzicht!
Afbeelding
En even je aankomst op de top vereeuwigen Haha!
Afbeelding
De berg Haha!
Afbeelding
Soms ook even rusten op de terugweg:
Afbeelding

Hierna lekker pizza gegeten en optijd naar bed. Op de woensdag had ik spierpijn Haha! Toen zijn mijn vader en ik wat gaan mountainbiken. Onverwacht toch een helling tegen gekomen maar vooral rustig gefietst langs een heel vlak stuk wat soms helemaal onder water kan komen te staan!
Afbeelding

Op donderdag zijn we naar de kust geweest, eerst met een boot naar de zoutwingebieden tegen kroatie aan en daarna door Piran gelopen (hele smalle straatjes) en toen nog even gezwommen in de zee maar toen werd het helaas al minder weer.
Afbeelding

Op vrijdag zijn we naar een grot geweest! Met zijn4en en de gids zijn we naar binnen gegaan gehuld in overal, laarzen, zwemvest en helm plus lamp! Eert een stuk lopen en daarna in een bootje ongeveer 2 km varen. Hierna naar het mooiste deel door een hele klim! Het was echt mooi maar echt die klim was spannend!
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk vies naderhand Haha!
Afbeelding

Deze avond zijn we ook nog uit eten geweest en op de zaterdag zijn we alweer naar huis gereden. Wel via een erg mooie route en ook over de Gross Glockner in Oostenrijk waar het 1 graad boven nul was, vol met mist en sneeuw Haha!
Onderweg alleen maar regen, hier in Italie:
Afbeelding
En de Gross Glockner:
Afbeelding
Afbeelding

Op zondag zijn we weer aangekomen in Nederland waar ons een dag met regen te wachten stond Haha!
Het was echt super om even weg te zijn en heb weer heel wat beleefd!

Dreamybol

Re: Enerverend Slovenie!! Foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:20

Wauw Fleury, ziet er prachtig uit!! Ontspanning door inspanning? Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:37

Wauw. Slovenië kan mooi zijn zo te zien. Ja

De Gross Glochner is en om te rijden.
Teveel afgronden. Maar wel een hele mooie route. Ja

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:41

Waahauw Fleur, wat een supergave foto's! Ik krijg wel een beetje kriebeltenen van die berg zeg, wat steil Nagelbijten / Gniffelen Jullie hebben duidelijk een mooie vakantie gehad OK dan!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:23

Gave foto's Fleur, die berg is echt mega Haha! En in grotten, brrr Haha!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:23

mooie foto's fleur! ziet er echt supergaaf uit

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:27

Mooi foto's Fleur, ziet eruit alsof je een fantastische vakantie hebt gehad.
Maare, zondag regen? Wij hebben gelukkig de hele middag buiten kunnen zitten Bloos

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:06

Prachtige foto's Fleur! Vooral die boven op die berg, WAUW! Ja
Flinkt als een geslaagde vakantie. Echt mazzel als je daar kennissen hebt zitten, menig toerist komt zover niet als jullie!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:31

Leuke foto's Ja
Ik ben daar een tijdje geleden ook geweest, alleen zaten we toen in Oostenrijk en zijn we een dagje naar Slovenië en ook naar Italië gegaan, erg mooi allemaal Ja Toen waren ze nog aan het skiën op de Grossclockner Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 00:09

Zeker erg gave foto's! Moet echt indrukwekkend zijn, alles zo te beleven en te zien, wauw!