Op zondagavond waren we aangekomen en op maandag zijn we met 4-en in de buurt gaan mountainbiken. Lekker ontspannen zou je zeggen, ware het niet dat er een hele steile klim van 4 km in zat

Hierna ben ik met Nina (16) naar een winkelcentrum geweest in Nova Goricia maar het leek net alsof ik in Nederland liep

Op de dinsdag gingen we wandelen op de Mangrt, een berg dus. Wat bleek, we gingen er met de auto naartoe tot aan 2000 meter en daarna gingen we tot aan de top (2679 meter) "wandelen". Dat wandelen was dus echt berggeit spelen en het ging echt steil omhoog zonder ook maar enig pad, wel een route maar die liep zo langs de afgrond

Het "makkelijke" deel zo langs de sneeuw!
Al iets moeilijker

Maar hier doe je het toch voor he

En even je aankomst op de top vereeuwigen

De berg

Soms ook even rusten op de terugweg:
Hierna lekker pizza gegeten en optijd naar bed. Op de woensdag had ik spierpijn

Op donderdag zijn we naar de kust geweest, eerst met een boot naar de zoutwingebieden tegen kroatie aan en daarna door Piran gelopen (hele smalle straatjes) en toen nog even gezwommen in de zee maar toen werd het helaas al minder weer.
Op vrijdag zijn we naar een grot geweest! Met zijn4en en de gids zijn we naar binnen gegaan gehuld in overal, laarzen, zwemvest en helm plus lamp! Eert een stuk lopen en daarna in een bootje ongeveer 2 km varen. Hierna naar het mooiste deel door een hele klim! Het was echt mooi maar echt die klim was spannend!

Heerlijk vies naderhand

Deze avond zijn we ook nog uit eten geweest en op de zaterdag zijn we alweer naar huis gereden. Wel via een erg mooie route en ook over de Gross Glockner in Oostenrijk waar het 1 graad boven nul was, vol met mist en sneeuw

Onderweg alleen maar regen, hier in Italie:
En de Gross Glockner:
Op zondag zijn we weer aangekomen in Nederland waar ons een dag met regen te wachten stond

Het was echt super om even weg te zijn en heb weer heel wat beleefd!