Het mooie van een Working Holiday Visa is juist dat je niet van tevoren al bergen geld hoeft te hebben om daar te 'overleven'. Je zoekt ter plekke een baantje en verdient geld dat je daar weer kunt uitgeven.
En uit ervaring weet ik dat het na 4-6 weken reizen (leuke dingen doen en bekijken en mensen ontmoeten) heerlijk is om even ergens 'thuis' te zijn, een vaste plek te hebben met structuur, om daarna weer fris verder te kunnen reizen.
Ben meer mensen tegengekomen die op een gegeven moment gewoon 'reismoe' waren: geen zin meer hadden om nog meer indrukken op te doen, aan mensen te vertellen waar ze vandaan kwamen, wat ze al gezien en gedaan hadden, wat ze nog gingen doen, wat ze in hun land van herkomst deden etc. etc. Op zo'n moment ben je even toe aan een 'rustmoment', hoe gek het ook klinkt. Rondreizen is best vermoeiend hoor, je bent iedere dag bezig met plannen maken: wat ga ik doen, wat ga ik bekijken, waar slaap ik vannacht?
Maar als je het kunt afwisselen (paar weken rondtrekken, paar weken werken en dat gedurende een aantal maanden) is het een fantastische bezigheid.