Jillaroo in Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Setje

Jillaroo in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 09:37

Ik zit met het idee te spelen om een maand cowboy(/girl) te gaan spelen in Australie. Samen met mijn vriend heb ik zowiezo een maand vakantie geboekt in australie, we gaan backpacken langs de oostkust. Maar als het een beetje uitkomt met mijn werk dan zou ik heel graag een maand extra blijven en op een schapen/koeien-ranch te paard allerlei werkzaamheden willen verrichten.

Nu vroeg ik me dus af of er mensen zijn die dit ook gedaan hebben, wat jullie ervaringen waren en wat leuke adressen zijn om naartoe te gaan. Het lijkt me best handig om een 5-daagse cursus te doen, omdat ik geen idee heb hoe je handig hekken repareert en bijvoorbeeld schapen scheert, en omdat je daar ook adressen kan krijgen om naartoe gestuurd te worden.
Zou een maand misschien te kort zijn? Het liefst zou ik wel langer willen blijven, maar dat gaat vrees ik niet...

Kom dus maar op met alle tips, info en ervaringen!

Goof

Re: Jillaroo in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:26

Zo'n cursus kun je doen bij bijvoorbeeld Leconfield (in de buurt van Tamworth). Info kun je vinden op www.leconfield.com

Erg gaaf om te doen, maar wel enorm toeristisch. Wel leer je wat je moet kunnen en kennen en je krijgt een bewijs van deelname. Zij hebben heel veel contacten met bedrijven en farms, via hen kun je echt wel aan een baantje komen.

Ik heb hier een 5 daagse cursus gedaan. Was enorm leuk. Schapen scheren, schapen en cattle drijven, kalveren vangen (en castreren) en idd ook het onderhoud van bijvoorbeeld hekken.

Heel veel plezier!

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:36

In oct van het afgelopen jaar ben ik voor 4 maanden naar NZ en Australië(OZ) geweest... in mn 2e week OZ ben ik 5 dagen bij Tim geweest.. Echt n ontzettende overweldigende geweldige ervaring!! Ik heb me 5 dagen helemaal op mn gemak gevoeld. Je leert veel over parelli (interessant), rijdt veel paard ( altijd leuk) schapen en koeien bijeendrijven (mustering) schapen scheren en bent lekker buiten bezig.Het zijn wel vermoeiende dagen Tom (werkte toen daar, weet niet of ie er nog is) stond om 5.15 al ontbijt te maken.. tja en aangezien alles in dezelfde ruimte is, wordt je daar dus wakker van. Tegen 20uur vraag je je echt af of het raar is als je al naar bed gaat Bloos Aan het einde krijg je n brief en adresjes waar je eventueel kan gaan werken.
Ooh ik ben benieuwd of "mijn" paardje dr nog is.. Flash heette ie. Superbeest! Kan er nog wel 4 A4tjes over typen.. heb je nog vragen hoor ik t wel! Ooh mijn tip is dan ook zeker doen!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:37

Oh wat leuk dat jij daar ook bent geweest!!! Haha!
Was 7up er nog dat je weet? en little john en bluey?

Tim had toentertijd een vriendin of vrouw die er ook bij was. Ik begrijp dat zij er al een tijd niet meer is?

Ik was trouwens in Tamworth tijdens het jaarlijkse country festival (grootste van Australie). Ik geef er niets om, maar was toch erg leuk om mee te maken. Veel drukte, groot feest. Hartstikke gezellig.

Setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 21:27

Klinkt erg leuk en gezellig allemaal. Hebben jullie ook in australie te paard gewerkt of dat niet meer?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:32

Ik heb dat niet meer gedaan nee. Was met een vriendin die het leuk vond om 5 dagen mee te maken, maar verder niet.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook geen behoefte aan had. Al reizend is je leven zo anders, ik heb dan weinig tot geen behoefte aan paarden.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:41

@ Goof: Little john kan ik me nog herinneren. Maar die andere 2 kan ik me zo niet herinneren.. Ik heb volgens mij nog n foto van little john.. Nler in mijn groep reed erop vandaar. Was toch n groot donkerbruin paard met zwarte manen??
Tim had toen ik er was ook n vriendin ik weet zo ff niet meer hoe ze heette.. mooie meid, lang blond haar.. was heel goed in whipcracking!
Ik denk trouwens dat wel in dezelfde periode geweest zijn alleen dan n paar jaar later zeg maar.. bij ons was n week later ook dat festival.
@Setje: ik ben op n toeristenvisum gereisd en ik was niet van plan te gaan werken en heb dat dan ook niet gedaan.. Haha! wilde na de school eigenlijk wel n paar weken ofzo gaan werken op n ranch of zo maar tis er niet van gekomen jammer genoeg!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:10

[quote="femmigje"]
@ Goof: Little john kan ik me nog herinneren. Maar die andere 2 kan ik me zo niet herinneren.. Ik heb volgens mij nog n foto van little john.. Nler in mijn groep reed erop vandaar. Was toch n groot donkerbruin paard met zwarte manen??
Tim had toen ik er was ook n vriendin ik weet zo ff niet meer hoe ze heette.. mooie meid, lang blond haar.. was heel goed in whipcracking!
Ik denk trouwens dat wel in dezelfde periode geweest zijn alleen dan n paar jaar later zeg maar.. bij ons was n week later ook dat festival.[quote]

Haha, grappig. Dat was dan een andere vriendin dan toen ik er was, zij heette trouwens Julia schoot me te binnen. Klein vrouwtje, Nederlands.
Little John was idd een bruine, maar had wel een blesje en witte voetjes.
Die 7up kwam van de renbaan, was helemaal donkerbruin en superslank. Ik reed daar op toen.
In welk jaar was je er?

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:07

@Goof: ik was er in oktober 2005.
Ik denk dat Tim heel wat vriendinnetjes heeft versleten de afgelopen jaren Haha!

@ Setje: wordt je al wat wijzer van ons geklets? Als je wat wil vragen doen he..

Setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 16:37

femmigje schreef:
@ Setje: wordt je al wat wijzer van ons geklets? Als je wat wil vragen doen he..

Nou,ik ben in ieder geval gewaarschuwd voor Tim! Haha!

Hebben jullie toevallig voor deze ranch gekozen, en waarom bijvoorbeeld niet naar the Dag of een andere?

Ja, ik had natuurlijk gehoopt op wat leuke adresjes, waar ik misschien gelijk contact mee kon opnemen...maar dat zit er geloof ik niet in Verdrietig

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:27

Haha, ja kijk maar uit!
Ik zal even kijken of ik die lijst nog kan vinden die je van Tim krijgt mss kan je daar iets mee.. moet wel ff zoeken hoor! Daar staan iig adressen in van bedrijven daar in de buurt.. je zoekt vooral naar adressen met paarden neem ik aan..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:48

Ik heb misschien nog een adres voor je in Cairns trouwens, maar daar zal ik ook even heel goed naar moeten zoeken!

Setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 22:06

Ja graag! Sorry als ik jullie heel erg aan het zoeken zet, maar dat zou ik heel fijn vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:11

Nou, heb mijn best gedaan, maar ik heb het helaas niet meer.
He als je echt nu al iets wilt zoeken kun je natuurlijk ook via internet zoeken. Eerst verzinnen in welke omgeving je zou willen werken en vervolgens zoeken op horseriding. Krijg je vast heel veel adressen en dan kun je gewoon eens rondmailen.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:53

Ik ga morgen voor je op zoek! Ik heb nu weinig tijd.. ik weet zeker dat ik t nog heb weet alleen niet waar! Lachen

Setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:18

En, al iets gevonden?

Ik ben er nog steeds niet uit of ik wel nog een maand kan blijven, hangt nog van zoveel dingen af, maar het lijkt me echt gaaf om dit toch eens te doen.