Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:03

Ik heb afgelopen februari de Nijlcruise gedaan.
De Sfinxenlaan die je hier op de foto hebt staan ligt in de tempel van Karnak, maar die staat weer in verbinding met Luxor.. Daar zijn ze nu ook weer mee bezig om die hele laan weer op te graven!

Het paard waar je op zit valt nog meer qua magerheid, zoals Sappos al zei.. De paarden in Luxor waren een stuk magerder, met heel wat meer gebreken.. (kapotte knieën, slechte hoeven, wonden van het rij-tuig enz)

Verder heb ik ook echt genoten, idd ook de Memnoskolossen gezien, tempel van Karnak en Luxor, Vallei der Koningen en Koningen, Vallei van de doden, graf van Toetanchamon enz.
Ik ben zelfs op een avond "Down town Aswan" ingeweest met mijn gids en reisbegeleider om waterpijp te roken hihi.
Ik heb mij dus prima vermaakt en ga ook zeker weer een keer terug!
Ik wil inderdaad ook nog heel graag Caïro zien en de piramides van Gizeh.

Nog een tip voor de mensen die nog willen gaan: Als je blond bent, draag een pet! En loop níet alleen over straat, ik ben prongeluk afgedwaalt van de groep (zo'n 20 meter) en dat heb ik geweten.. sindsdien had ik non-stop de gids en reisleider aan mijn zijde hihi

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:10

erg mooie foto's wauw!

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 23:04

Idd Lavandula, ik heb ook erg slechte paarden gezien. In Luxor kwamen we langs een standpunt van het Brooke Hopital, die paarden zagen er prima uit. Aswan, daar heb ik zoveel kreupele en magere paarden gezien... In Cairo daarentegen zagen ze er goed uit, zag ze ook regelmatig pauzeren zonder tuig met water en voer Lachen

Verder heel mooi land Haha! En de piramides zijn zeer zeker aan te raden! Erg indrukwekkend!

Thnx RZDLover Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:55

mooie foto;s zeg. Ben zelf 4 keer naar egypte geweest. En mijn ouders hebben ook zo'n nijlcruise gedaan.

toevallig wij sliepen ook in dat hotel in El gouna en ik heb daar ook paard gereden

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 23:03

Haha dat is zeker toevallig Lachen

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:14

Wat ik me afvraag: Is El Gouna nou leuke dan Hurghada ofzo? Heb wel met iemand van het animatieteam gesproken die in El Gouna gewerkt had en dat 100 x beter vond.

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 22:20

Ik ben 2x in Hurghada geweest en dus een week El Gouna.
El Gouna is iig een stuk rustiger. Het is volgens mij ook veel nieuwer dus dat zie je wel aan de gebouwen. Verder is Hurghada veel drukker met verkeer etc ook.
Wat me wel opviel is dat de winkeliers in El Gouna minder aandrongen dan in Hurghada.

Maar of El Gouna nou beter/leuker is zou ik zo niet kunnen zeggen, want zo lang was ik dus niet in Hurghada.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:38

Heb gehoord dat als de winkeliers in El Gouna aan gaan lopen dringen en je een winkel in trekken ze de stad moeten verlaten dus dat klopt wel. Ik ben jammergenoeg niet buiten het hotel geweest behalve dan 2 x naar een disco maar verder niet overdag.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:02

Mmmm als ik jouw foto's zo zie krijg ik helemaal de kriebels Hyper! Nog maar 4 dagen werken en dan naar:.......jawel, Egypte Haha!

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 22:09

Leuk Haha! Heel veel plezier vast en geniet er van Knipoog

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:01

Zie je nou veel vissen etc tijdens het snorkelen? Ik ben de caribische zee gewend, en daar zag je altijd zo veel, ik vroeg me af of het vergelijkbaar is!! Het ziet er namelijk super uit, wil het toch een keertje proberen!! En hoe was het eten?

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:28

Prachtig daar, mooie foto's ook.
*LOL*

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Egypte- Nijl, Cairo, Piramides, Rode zee impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:23

@ Tulandro ;
Ja je ziet heel veel vissen tijdens het snorkelen. Vanalles en nog wat zwemt je voorbij Lachen Ik heb geen idee wat er in het caribisch gebied rond zwemt, dus of het te vergelijken is weet ik niet Lachen Ik vond dit iig wel heel mooi! Haha! Zo helder water ook, 8 meter diep en je kijkt zo naar de bodem! Dit was echt zo'n 'ik-heb-zin-om-er-in-te-duiken- zee zo mooi Haha! Knipoog

Wij hadden all inclusive (maar dat is daar veel geloof ik) en dat eten was allemaal goed Lachen Op de boot hadden we steeds een buffet met een bepaald thema. In het hotel was er gewoon van alles wat. Het Egyptische eten op zich vond ik niet zo lekker, maar dat is persoonlijk natuurlijk Knipoog