Egypte: zwemmen met dolfijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Egypte: zwemmen met dolfijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:37

Ik zit erover te denken om naar Egypte op vakantie te gaan (Sharm el Sheikh).

Nu weet ik dat je in Egypte de mogelijkheid hebt om te zwemmen met dolfijnen. Zowel in de zee als in een bassin.

Weet iemand waar? Is dit te doen vanuit Sharm el Sheikh? Wat kost het?

Alvast bedankt! Lachen

Roadracer

Re: Egypte: zwemmen met dolfijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:41

Ik kan je niet helpen Knipoog
Maar wilde je even zeggen dat wij dit in Nieuw-Zeeland gedaan hebben, gewoon in zee, en dat dat absoluut de moeite waard was! Het kost wel wat, maar dan heb je ook echt iets gaafs!!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:43

Wij wilde het toen gaan doen, maar voor we aankwamen in Sharm el Sheikh was het al volgeboekt. Dus helaas wij gingen niet. Een vriendin die ik daar heb leren kennen is wel gegaan. Je betaald 85 euro voor een half uurtje zwemmen. Ze zwemmen niet meer in een baai ze hebben tegenwoordig een zwembad tot hun beschikking. Afgeschermd van de zee.

Je zwemt in een groep van 6 personen, je mag allemaal een keer met de bal met ze spelen, en je moet veel zwemmen want ze gooien de ballen erg ver het zwembad in. Ze vond het wel een hele belevenis en de fotos (van 15 euro per stuk waren ook erg mooi). De dvd kon je ook kopen maar die was 45 euro.

Welk hotel in Sharm ga je heen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:46

Oh geen idee nog, ben überhaupt eerst Egypte aan het overdenken Haha! Maar het lijkt me wel gaaf.

In welke periode ben jij toen gegaan?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:50

Mayo schreef:
Oh geen idee nog, ben überhaupt eerst Egypte aan het overdenken Haha! Maar het lijkt me wel gaaf.

In welke periode ben jij toen gegaan?

Ik zou eerst vorig jaar al met mijn vriend gaan. We hadden 1 dag voor de aanslag onze vakantie geboekt en daarna dufde we eigenlijk niet meer. Al ons geld vergoed gekregen dus we zijn ergens anders heen gegaan. Toen zou ik gaan in augustus maar dat zou ik nu niet meer doen. Het is daar echt minimaal 50 graden.

Nu ben ik samen met mijn moeder naar hetzelfde hotel gegaan in begin april. Ik zat in het hotel Prima Rehana (kan je boeken via www.skytours.nl). Echt dit is een fantastisch hotel. De tempratuur lag toen al boven de 30 graden. Prima uit te houden. Begin oktober wil ik nog een keer gaan. Het was gewoon echt super!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:56

Ik wil eind september of begin oktober gaan met m'n vriend.

Oh dat hotel had ik ook in gedachten en ook Hotel Tropicana Garden Palms. Maar moet het eerst nog even overleggen met m'n vriend ook. Die is maandag weer terug van een weekje Portugal (verwend Tong uitsteken)

Olavje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:23

wij zijn net 3 weken terug uit sharm el sheikh (helaas niet met de dolfijnen gezwommen) en ik kan je Iberotel Lido Sharm van harte aanbevelen! Dat is te boeken via Isropa reizen.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:45

LZP --> BI

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:29

op WSPA.NL staat een stukje over zwemmen met dolfijnen
(nooit geweten dat dit zo dieronvriendelijk is)
na dit vorige week gelezen te hebben zou ik het dan ook niet doen

hier de link http://www.wspa.nl/dolfijnen.asp

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:13

ik ben vorige week in sharm-el-sheikh geweest, en wij kregen een blaadje met de vermelding van zwemmen met dolfijnen in onze hand gedrukt. Dus wij informeren bij de reisleider, maar dat is dus iets van 125,- euro.... beetje duur vonden wij...

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:22

memerel schreef:
ik ben vorige week in sharm-el-sheikh geweest, en wij kregen een blaadje met de vermelding van zwemmen met dolfijnen in onze hand gedrukt. Dus wij informeren bij de reisleider, maar dat is dus iets van 125,- euro.... beetje duur vonden wij...

Zal wel komen door de zomervakantie. Knipoog Toen wij gingen was het begin april.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:21

Ik ben net terug van El Gouna/Hurghada. Geen dolfijnen gezien daar en dus niet mee gezwommen.

Toen we met de bus vanuit Cairo naar Hurghada reden langs het Suez kanaal zag ik wel een groepje dolfijnen ademhalen Lachen
Er schijnt een bepaalde plek te zijn waar ze wel heel veel zitten, maar vraag me niet waar...

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:26

Ik ben net een dikke week terug uit Sharm. We hebben niet met dolfijnen gezwommen omdat we gehoord en gelezen hadden dat het niet erg diervriendelijk was daar en het is ook nog eens erg duur. Er zwommen wel veel dolfijnen voor en naast onze boot op een avond en we hebben vanaf het strand ook nog een dolfijn gezien.
Wij zaten in Iberotel club Fanara, een super hotel.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:35

en?? al vakantie gepland?? Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:20

Ik heb in El Gouna met dolfijnen gezwommen. We kwamen ze tegen op zee met de boot. dus het waren wilde dolfijnen. We kwamen ook nog de Grampus dolfijn tegen Dat is met een bolle snuit. alleen die wouden niet met je zwemmen.

Dei zwommen weg als je in het water was. als je weer p de boot zag kwamen ze weer

dit is een grampus
Afbeelding

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:54

zo apart beest!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:57

Een oud stalgenootje is naar Egypte geweest, en heeft met dolfijnen gezwommen!
Afbeelding
Je hebt een PB met haar emailadres, wellicht kan ze je meer vertellen Lachen

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:14

miekelover schreef:
Ik heb in El Gouna met dolfijnen gezwommen. We kwamen ze tegen op zee met de boot. dus het waren wilde dolfijnen. We kwamen ook nog de Grampus dolfijn tegen Dat is met een bolle snuit. alleen die wouden niet met je zwemmen.

oooh dus de kans was er wel! Wat jammer dat ze er niet waren toen wij op zee waren...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:55

we hebben ze 3 keer gezien en 1 keer mochten we er mee zwemmen de andere keren moest de boot verder

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:23

aha, gaaf hoor Lachen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:10

samantha5 schreef:
Nu ben ik samen met mijn moeder naar hetzelfde hotel gegaan in begin april. Ik zat in het hotel Prima Rehana (kan je boeken via www.skytours.nl). Echt dit is een fantastisch hotel.

Vertel, vertel!! Haha! Ben heel erg benieuwd, wij gaan namelijk naar dit hotel en ik heb veel verschillende recensies gelezen....... Ben erg benieuwd naar hoe jij het ervaren hebt Ja

Ik heb vorig jaar op de Dominicaanse republiek in een zeebassin gezwommen met Dolfijnen, echt een wereld ervaring. Ik wilde dit al vanaf kinds af aan en heb ontzettend genoten, het maakte in ieder geval heel veel emoties bij me los.

Ik hoop aankomende vakantie wilde dolfijnen te kunnen zien in de rode zee, ermee zwemmen blijft natuurlijk onvergetelijk maar ik zou ze graag een keer naast de boot willen zien tuimelen Ja