Ben net terug na vier fantastische weken in Spanje te hebben vertoefd. Heb daar gewoond en gewerkt op een ranch. Een kleine week voor mijn vertrek heb ik die ranch nog ff gegoogled en toen kwam ik op jullie forum uit... en ik had meteen geen zin meer om te gaan. Maar ja, tickets waren al betaald. Dus ff checken of ik er wel bereik had en zorgen voor cash geld zodat ik iig altijd terug naar huis zou kunnen...
Ik vraag me af of we wel op dezelfde plaats zijn geweest. Ik ben op ranch Cercos geweest bij een Vivian en een Patrick in de buurt van Vilafranca del Penedes. Op zich genoeg overeenkomsten tussen wat ik hier gelezen heb en waar ik geweest ben. Zij hadden er ook een paint-ball gebeuren bij en een restaurantje waar gasten kwamen eten. Denk dus dat we toch op dezelfde plaats zijn geweest.
Alleen... mijn vakantie is helemaal super geweest. Ik wil er ook zeker nog een keertje heen!!!
Mijn verhaal.... (korte variant natuurlijk want een beschrijving van 4 weken wordt erg lang)
Ik kwam aan in Barca, toen de trein gepakt naar Sants. Daar was het ff puzzelen welke trein ik daarna moest nemen. Maar met mijn ANWB vertaalboekje heb ik het toch voor elkaar gekregen om uiteindelijk in Vilafranca aan te komen waar Vivivan en Charlotte (Patrick zijn dochter) al op me stonden te wachten.
Aangekomen op de ranch kreeg ik mijn kamer toegewezen die er verzorgd uit zag (voor Spaanse begrippen). Ik kon even wat eten en als ik wilde kon ik mee de paarden voeren. Natuurlijk wilde ik dat!
De volgende ochtend weer paarden voeren en water geven, zodag ik het na 1 dag al helemaal zelf kon.
Dus het enige wat echt MOEST was voeren, water geven en stro geven. Vivian en Patrick wilden dat ik het de eerste dagen rustig aan deed. Dus heb ik wat in het zwembad gehangen en wat Nederlandse romannetjes van Vivian uitgelezen.
De 2e dag kreeg ik al te horen dat ze zeer tevreden over me waren. We hadden afgesproken dat ik alleen voor kost en inwoning zou komen werken. Maar ze wilde me wel een kleine vergoeding geven voor het werk wat ik deed. Ik kreeg ook te horen dat ik mijn vriend ook mocht uitnodigen. Dus toen wist ik al dat hij over 2 weken ook zou komen.
De eerste week hebben we alle paarden los gelaten, gelongeerd of gereden. Ik kreeg de routes te horen en maakte kennis met alles. Erg leuk. Lekker rustig.
In het weekend was het erg druk. Hard werken met zijn allen om voor de gasten te zorgen. Gelukkig heb ik nogal wat horeca ervaring aangezien ik een aantal jaren een eigen horeca zaak heb gehad. Dus dat was allemaal geen probleem.
De tweede week kwamen er 4 Franse meisjes voor 2 weken op kamp. Dus ik zorgde voor hun eten, voor de paarden, ging met ze mee rijden, winkelen, excursies, Sitges bij night en lekker naar het strand. Druk maar leuk dus.
De derde week kwam mijn vriend al. Hij hielp ook mee met de paarden verzorgen en stelde aan V en P voor dat hij de tuin wel wilde doen. Omdat we met zijn 2en waren konden we gezellig alles samen doen en extra veel dingen afkrijgen. V en P waren echt blij met ons. En het was ook erg gezellig.
De laatste week waren we nog maar met zijn 4en op de ranch. Dus toen hadden mijn vriend en ik wat meer tijd voor elkaar. Samen lekker uit eten, samen winkelen, samen paardrijden. Heerlijk!
In de weekenden was het druk, maar goed te doen.
Het eten: Ik mocht eten wat ik wilde. Als ik speciale wensen had kon ik dit doorgeven aan Vivian. Maar er was altijd vlees, aardappels, groente en heel veel sla. Dus ik kon lekker koken waar ik op dat moment zin in had. De eerste week heb ik alleen gegeten. Maar ik at ook veel eerder dan V en P. In het weekend aten we samen paella of bbq. Toen de Franse meisjes er waren aten Charlotte en ik met de meisjes mee. Erg gezellig met zo'n grote groep. Toen mijn vriend er was aten we met zijn 2en. Maar we hebben ook regelmatig met V en P en de meisjes samen gegeten. P heeft couscous gemaakt, chili con carne, paella en met uigelegd hoe ik aolli moet maken.
De paarden: In Spanje worden paarden minder vertroeteld dan in Nederland, maar ze waren er echt niet slecht aan toe en werden echtwel goed verzorgd.
De bazen... Ik zag ze meer als collega's dan als bazen hoor. Natuurlijk krijg ik opdrachten van hun maaruh... ik was toch ook daar om mee te werken....
Tja, ik het het gewoon super naar mijn zin gehad daar. Heb iid hard moeten werken. Beetje spierpijn gehad. Maar ik werd goed verzorgd daar en serieus genomen als ik met een voorstel of suggestie kwam.
Mijn vriend vond het ook helemaal super daar. We baalden een beetje dat we weer naar huis gingen.