Spanje, maar waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Spanje, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 15:49

beste bokkers,
in de herfstvakantie willen mijn vriend en ik naar spanje (evt. Canarische Eilanden) maar waar?

wat vinden jullie de leukste plek in Spanje (of Canarische Eilanden) en waarom? (uitgaansgelegenheid, hotel/app. terrasjes, winkels etc.)

Haagsemeid

Re: Spanje, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 17:04

Ik vond Tenerife helemaal geweldig. Ben er 2 jaar geleden geweest, ik vind dat er een leuke sfeer hangt en ook wel een beetje romantisch.

Ik ben vorig jaar in Calella geweest (costa brava) en ook een paar plaatsjes er om heen en vond het helemaal niks aan. Geen leuke boulevard, veel rommel, absoluut niet romantisch en ik had het snel gezien daar.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 00:06

hmm, ik ben zelf ook al op tenerife geweest (en lanzarote) en beide bevielen mij inderdaad ook heel erg, wat je zegt erg schoon, maar buiten dat ook erg gezellig en zelfs romantisch...

verder nog suggesties?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:19

Als je een strand en uitgaan vakantie wil, Mallorca!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:17

en als je van duiken en snorkelen houd, Lanzerote!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 00:01

@ Ethelate: ik wil wel op vakantie.. wat betekend.. een aantal nederlanders oké.. maar alleen maar.. Bloos dus ook plaatsen zoals Salou vallen af Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 19:33

niemand meer?

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:50

Vorig jaar ben ik naar omgeving Palamos/St. Antoni (Costa Brava) gegaan. Hele lange boulevard. Het eten daar is geweldig, lekkere tapasbarretjes, cocktailbars, exclusieve visrestaurants. Leuk stadje met leuke winkeltjes. Op de boulevard staan ook kraampjes met van alles.

Er zijn discotheken in de buurt, maar ik heb er geen gezien. Je kunt daar volgens mij met speciale busdiensten heen.

Ik ben in de periode midden/eind augustus geweest en haast geen Nederlanders gezien, veel Spanjaarden die daar vakantie houden, geen Salou-achtige-taferelen! Gewoon gezellig en een ontspannen sfeer!

We zijn met de auto gegaan en hadden daar een villa gehuurd, daarvandaan had je wel echt een auto nodig, maar er zitten ook hotels en appartementen aan de kust, dan heb niet niet perse een auto nodig.

Ik ga zeker nog een keertje terug.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:06

In de herfst weet ik niet, maar in de zomer zijn er iig genoeg leuke plaatsen. Ligt er ook aan wat jullie zoeken. Mallorca is mooi en gezellig, Barcelona is ook de moeite waard maar erg duur, Lloret is in de zomer super maar echt een uitgaansstad, Malgrat is wel mooi maar niet zo veel te doen. Valencia is mooi maar vrij cultureel. Gewoon eens op internet goed zoeken en verschillende reisbureaus om advies vragen. Fijne vakantie alvast Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:57

Ik ben een keer in Mallorca geweest, dat is echt heel mooi en leuk Ja
En ook een keer naar Murcia/Alicante
Niet echt een toeristisch gebied ofzo, maar daardoor juist wel heel mooi
Murcia is echt een prachtige stad, kun je lekker winkelen enzo en is veel te zien.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:00

Hee, zij zijn dit jaar naar Estertite geweest.(camping Castell montgri) Was 15 te voet en dan was je bij het strand.

Ook nog een leuke winkel, en 1.5 uur van Barcelona verwijderd..

Heel leuk stadje!! Pling Wij gaan er volgend jaar weer heen Vingers aflikken

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:21

Ik ben in het voorjaar naar Mallorca geweest, het is leuk als je daar wilt uitgaan en strand wil. Verder vond ik Mallorca niet heel erg bijzonder; die volgebouwde kust met lelijke hoge betonnen blokken vond ik niet erg mooi. Maar je hebt op Mallorca ook mooie gedeelte met leuke en mooie baaitjes.
De costa brava ben ik zelf niet zo'n fan van, heb de halve costa brava inmiddel gehad en met name Lloret de Mar vond ik vreselijk. Hier ben ik 2 weken geleden geweest; wat vreselijk massaal zeg! Daar gaat het pas écht voor velen om het zon, zee, strand, zuipen, uitgaan, sex.
Ik denk dat voor een leuk vakantietje met je vriend Barcelona wel erg leuk zal zijn..dat is natuurlijk ook massaal maar anders massaal dan lloret. Én je hebt er wat te bekijken...verder schijnt costa del sol ook mooi te zijn.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:51

Ben dit jaar naar Blanes geweest: leuk, mooie heldere zee, veel winkeltjes, eettentjes, kroegjes en discotheken, maar wel veel Nederlanders. Mallorca is ook leuk. Alleen valt er niet superveel te doen. Het is 1 lange boulevard van een paar km. Veel kroegen en eettenten. Esstartit (of hoe je het schrijft) is een hele leuke plaats. Veel winkeltjes ook (altijd leuk Haha!). Geen hordes Nederlanders (voor zover ik me kan herinneren) Playa d'Aro is ook een hele leuke/mooie plaats.

Annamc1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:13

Hoi,

Ik als reisadviseur zeg daar het volgende op. Vrij zonzekere bestemmingen rond die tijd zijn toch wel de Canarische Eilanden. Ik ben vorig jaar op Tenerife geweest met mijn vriend en het is me goed bevallen. De badplaatsen zijn erg gezellig (vele leuke restaurantjes, winkeltjes enz.) Ook omdat de C.E. het hele jaar door toeristen trekken is er ook nog veel open. Wij hebben een auto gehuurd en hebben lekker 'getourd' over het eiland. We hebben oa door het nationale park van de Pico del Teide gereden. Echt geweldig! Zelf ben ik niet zo'n strandmens, maar het is zeker goed vertoeven op het strand (ook leuk voor een romantische strandwandeling s'avonds haahaha) Kies je toch voor het vaste land van Spanje, dan zou ik naar de Costa del Sol gaan. Ook het hele jaar door gezellig en nog vrij zonzeker. Ik kan hier nog wel uren over doorgaan, maar als je iets wil weten dan hoor ik het wel. Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je wil gaan doen tijdens je vakantie.

Groetjes

Annamc1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:26

O, sorry zag even te laat dat je al op Tenerife geweest was..maarja wil je wat meer weten over andere bestemmingen...? dan hoor ik het wel.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:38

@Annamc1982: dankje voor je uitleg, en tenerife heb ik 2 jaar terug net zo ervaren als jou, denk ook dat Tenerife toch de bestemming zal worden, mits er natuurlijk een leuk last minute aanbod van is!