tips Barcelona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

tips Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:12

Heej,

Ik ga volgende week naar Rosas in Spanje en nu wilden we ook een dagje naar Barcelona. Ik ben er al 3x geweest en heb dus ook al aardig wat van de stad gezien. Hebben jullie tips van leuke winkels of dingen die je echt moet zien? En leuke (goedkope;)) restaurantjes?

Alvast bedankt Lachen!

wreckh

Re: tips Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 12:14

De Segrada de Falimia (hoop dat ik het goed schrijf)
En natuurlijk wat mooie werken van Gaudi bekijken.
Verder shoppen er zijn erg leuke winkeltjes in Barcelona en dan ook de Ramblas.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:16

Jaa iid Sagrada Familia, Gaudi Park, FC Barcelona stadion (I'm lovin it) uuhm..ramblas dus en godd..ik weet allemaal leuke dingen daar..maar ken geen namen. Bloos

Kom er al 9 jaar elke zomer, en het blijft leuk.. Clown

HAVE FUN! Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:59

ik ben er met school geweest. Erg leuke stad. De dierentuin is ook erg mooi daar. De ramblas ook. uitkijken voor zakken rollers

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:46

ik ga dr ook heen Haha! ik ga dinsdag naar Lloret, en dan doen we ook zon daggie. Dus blijf dit topic volgen..Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:43

Ah dit is ook wel handig voor mij, ik ga met mijn vriend naar Barcelona voor 5 dagen. Ik lees mee, goede links zijn ook welkom!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 21:59

De Sagrada Familia heb ik al gezien maar daar vond ik niet veel aan Bloos. Park Guell gaan we zeker heen en het Ramblas stond ook al in de planning Knipoog

tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:01

Ik ben er een keer geweest en kan vooral als tip geven dat je in het studentengedeelte moet zijn. Dat is in de buurt van Jaune 1 en dan de linkerkant als je met je rug naar de Ramblas staat. Daar zitten ook 2 erg leuke restaurantjes in de buurt van het Picasso museum. De 1 zit daar recht tegenover (lijkt alsof je een ander museum binnengaat), de ander zit in het steegje naar rehts (terug richting Jaune 1). Deze heet de Lill en is echt super goedkoop.
Een tip voor een andere dag is echt Figueras, daar is het Dali museum, dat is echt te gek.
Qua shoppen zijn vooral de kleine straatjes rondom de Ramblas erg leuk, daar zitten vooral de kleinere boetiekjes, maar even verderop zit ook een grote winkelstraat met alle bekende winkels.
Je schijnt in Barca zelf ook nog 2 Dali huizen te hebben. Ik ben er zelf niet geweest, maar heb er wel goede verhalen over gehoord en mooie foto's gezien.

tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 07:47

o, sorry, ik geloof dat ik me vergist heb, zijn Gaudi huizen geloof ik

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:39

In dat park Guell staat het huisje waar Gaudi gewoond heeft, en ook zelf ontworpen heeft (geloof ik..) Bedoelde je dat tip?
Voetbalstadion is trouwens erg leuk, zelfs als je niet van voetbal houdt Haha!

tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:46

goh, ja, ik geloof dat het best zou kunnen dat 1 daarvan gewoon in het park staat, maar ik ben er zelf niet geweest, dus ik weet het niet zeker.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:10

Het Olympisch stadion, dat hele grote winkelcentrum midden in de stad (ben even de naam kwijt van dat gebouw), het stadion, misschien het Hard Rock café eens bekijken.