Malta!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancinggirl

Malta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:16

Dit jaar ga ik met me vriend naar Malta.

wie is daar ook eens geweest, welk appartement en wat vind je van het land..

ik ben erg benieuwd!

brandt maar los! Knipoog

mystery1980

Re: Malta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:46

super land, veel te doen van bezoek Mdina tot snorkelen en jetskieen.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:37

Ik ben vorig jaar geweest met mijn vriend echt een super vakantie gehad. Wij zaten in het noorden in Buggiba een badplaats. Super luxe hotel Dolmen resort aan zee.

Malta is heel erg mooi ik zou dan ook zeker een bezoek brengen aan de hoofdstad. En je kunt er heel goed snorkelen en duiken (best goedkoop en ook voor mensen zonder brevet een aanrader). Wij hebben ook een dag een vaartocht op een groot zeilschip naar Gozo, Comino en the bleau lagoon. Echt een aanrader!
Koop wel waterschoentjes (er zijn ook hippe) voor je naar malta gaat. In het water zitten veel zeeëgels en er is overal rotsstrand. Ook de kust is heel scherp dus duik nooit zomaar het water in! Volgens mij kan je in St Pauls en de hoofdstad heel goed winkelen en uitgaan maar daar zijn wij niet echt geweest.

Kijk voor recenties van alle hotels en appartementen op www.reiswijzer.nl

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 22:21

Klinkt goed, ik wil waarscheinlijk naar Sliema..

Wat moet ik nou écht hebben gezien als ik daar ben?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:22

jetski tour om gozo mag je niet missen.

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:03

Ok dan, zal ik zeker eens naar kijken

Iemand nog meer tips!?
voor verblijf daar enzo?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:38

Ik ben paar jaar geleden geweest. Hele eiland gezien want het is niet erg groot.
Golden beach is leuk en de blue lagoon ofzo ook.
En even denken, Sliema is ook wel een leuk stadje.
Voor de rest weet ik niet zoveel meer, maar wel genoten daar, erg leuke gastvrije mensen.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:21

Ik zou zeker gaan duiken. Als je geen brevet hebt kan je een introduik doen. Is een halve dag voor een normale prijs. Als jullie met een reisbureau gaan kunnen ze je verder helpen. Of vraag anders bij het hotel naar meer informatie. Vaak hebben ze wel folders liggen.

De introduik
- medische check door arts
- theorie / duidelijke uitleg
- je krijgt de benodigde duikspullen
- oefenen in een zwembad op alle technieken. De begeleiding is heel goed 1 instructeur op 2 duikers.
- Als iedereen alles onder de knie heeft ga je met een boot naar open zee! Echt een super ervaring. De instructeur blijft bij je en helpt je tijdens de duik. Het water is super helder en je kunt de bodem en het oppervlak zien. Duik gaat tot 7 meter, maar je kunt dit zelf bepalen om minder diep te gaan.

Echt een aanrader!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:11

Ik ben een aantal jaar geleden op Malta geweest, appartement in stJulian.

Erg leuk, Malta heeft veel bezienswaardigheden. Als je in de zomer komt dan is duiken echt leuk om te doen. In het najaar of vroege voorjaar dan is er heel veel te zien op het eiland. Goed te doen met openbaar vervoer, maar ook met de auto.

Tripje naar Gozo is ook leuk.

Wel vrij veel Engelse toeristen.

Wij waren in het vroege voorjaar 1 week en toen hadden we ook wel ongeveer alles gezien wat er te zien was in 1 week *LOL*.

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:50

Wij gaan ook naar Malta eind augustus! Wij gaan naar een hotel in Melieha (hotel Maritim Antonine & Spa).
@ ts: Op vakantiereiswijzer.nl kun je recensies vinden van zo ongeveer alle hotels, dus als je nog niet hebt gekozen zou ik daar zeker even kijken!

Ik heb er zelf iig super veel zin in, zit al volop in de reisgidsen nu Haha!
Bij ons hotel krijgen we als het goed is een gratis proefduik, is dat hetzelfde als die introduik die jij beschrijft flowerxxx? Klinkt wel heel erg gaaf zo Haha!
Verder zijn we in ieder geval van plan om een dagje Gozo/Comino te doen, en natuurlijk Valetta en Mdina & Rabat

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:48

Hoi Ingrid,

Duiken is heel erg gaaf. Ik had het nog nooit gedaan en het is mij goed bevallen. Begeleiding en uitleg was prima verzorgd. Ik zou wel even vragen wat er bij de proefduik inzit. Alleen duiken in een zwembad is niet zo geweldig. Ik zou echt aanraden om een duik in zee te maken. Zelfs voor beginners is dat goed te doen! De zee in Malta is overal heel erg helder en vol tropische vis.

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 16:32

Ik heb nog steeds niet geboek, dus hopelijk is er nog wat vrij!
wij willen erg graag naar Sliema,
scheint aardig rustig te zijn en lekker centraal gelegen!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:08

Ik ben 2 jaar geleden geweest, even snel een weekje ertussen uit en....wij vonden er helemaal niks aan! Bloos Zandstranden zijn er niet, ja een kunstmatig zandstrandje en dat hele Malta is volgebouwd. Mdina was wel mooi, maar daar ben je zo doorheen. Nee, voor ons nooit meer Malta!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:39

Wij hebben het goed naar ons zin gehad, maar hoeven ook niet meer terug hoor Haha!. Met een week ben je echt wel klaar Haha!.