Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:50

ik zit er nu nog ik kan vertellen het is hier super mooi als je van natuur houd! Wij rijden met een camper langs de noord kust. Al in Sydney en Brisnbane geweest. Brisbane is erg nieuwe stad met weinig oude gebouwen, er word ook nog veel aan de stad gewerkt.
Sydney is groot erg gtoot maar vond het ook erg mooi, Operah house ziet er van dicht bij toch anders uit dan dat je op de foto's ziet.
Eergisteren met mijn zus wezen surfen was ook erg leuk.
ondanks dat het hier winters is is het lekker weer en loop ik gewoon in korte broek.
Als ik terug kom uit Nederland zou ik verslag met foto's neer zetten.

Goof

Re: Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:32

Wat leuk!! Ben benieuwd naar foto's.
Ik heb hier ook een topic staan met foto's die ik in Australie heb gemaakt.
Veel plezier nog!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:06

Klinkt erg leuk! Ben benieuwd naar de foto's Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:52

Lijkt me erg leuk. En ook ik ben erg benieuwd naar foto's Lachen

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:48

haha kom je ff op de koffie?? Tong uitsteken
Ik woon in het zuiden van australie
maar bbbrrr ik vind het wel koud......

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 08:48

ozzieozzie schreef:
haha kom je ff op de koffie?? Tong uitsteken
Ik woon in het zuiden van australie
maar bbbrrr ik vind het wel koud......

wij zijn nu in harvey bay.. mag wle wat warmer maar net walvissen gezien erg leuk:D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:58

Acht jaar geleden zat ik rond deze tijd (juni & juli) in het tropische noorden, zo'n 150 km onder Cairns. Daar was het overdag zo'n 25 graden, 's nachts zo'n 15 graden, en een enorm hoge luchtvochtigheid (80% en hoger). Maar die maanden was het plaatselijke zwembad gesloten, want het was 'winter'. *LOL*

In februari en maart van dat jaar zat ik in de omgeving van Melbourne, daar was het toen rond de 40 graden (op een keer 44 in de stad, ik weet nog dat we op het onweer zaten te wachten). En toen ik in juli in het noorden zat, hoorde ik op het radionieuws dat er 80 km van Melbourne, waar ik een tijdje had gewerkt, een dik pak sneeuw was gevallen. Dat waren ze daar helemaal niet gewend, ik kon me nog herinneren dat ze op mijn werk zeiden dat het daar wel koud kon worden, maar dat ze vrijwel nooit sneeuw hadden. Haha!

Australië heeft op mij veel indruk gemaakt, net als Nieuw-Zeeland. En ik hoop ooit nog eens terug te gaan. 't Is alleen zo'n roteind vliegen. Haha!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:17

ik ga eind augustus 5 weken naar australie toe.. kennissen opzoeken...
maar leuk dat je in australie zit, ik ga dit topic even in de gaten houden Knipoog

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 06:32

ik zit nou ik airli beach zuoden vandaag gaan duiken(ook gedaan in egypte al eerder dit jaar) alleen motor van boot is stuk gaan nu vrijdag en morgen zeilen op catamaran Haha! heb er echt veel zin in. we zijn ongeveer de eerste in cairns en gaan daar een week dingen doen en dan moeten we weer terug.

karin: ik vond eht vliegen nog best snel gaan. terug reis zal wel anders worden..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:20

pff... dat is mijn enige droom nog. Door Australie en Nieuw zeeland trekken. Ik kan uren luisteren naar de verhalen van mijn buurvrouw die hetzelfde heeft gedaan..

Heel veel plezier en geniet ervan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:23

stippielove schreef:
ik zit nou ik airli beach zuoden vandaag gaan duiken(ook gedaan in egypte al eerder dit jaar) alleen motor van boot is stuk gaan nu vrijdag en morgen zeilen op catamaran Haha! heb er echt veel zin in. we zijn ongeveer de eerste in cairns en gaan daar een week dingen doen en dan moeten we weer terug.

karin: ik vond eht vliegen nog best snel gaan. terug reis zal wel anders worden..

Airlie Beach is echt prachtig. Geniet ervan zeg!!!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:09

hoe is nu daar??

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:48

Goof schreef:
stippielove schreef:

Airlie Beach is echt prachtig. Geniet ervan zeg!!!

Het zusje van mijn bf (hij is een Aussie) woont in Airlie Beach, ik ben erg benieuwd hoe het daar uit ziet...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:31

Vikki; ergens in dit topic staan foto's van mij die ik in Australie heb gemaakt. Die prachtige strandfoto is gemaakt bij Airlie Beach.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:28

Ben er 2 jaar geleden ook geweest (6 weken naar mijn oom en tante). Waren in de buurt van Brisbane. Echt superleuk!!! Het enige nadeel is dat alles zo ver uit elkaar ligt.... Veel plezier nog Knipoog

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 02:52

nou duiken was echt geweldig! haai gezien en was echt heel mooi.
zitten nou in missionbeach en rijden morgen naar cairns en in cairns hotel regelen en dan door naar port douglas om daar 2 dagen te gaan staan emt de camper.
gisteren bij nederlanders geweest die in nieuw zeeland wonen. nederlandse tv gezien wat is het daar warm zeg:P, hier ongeveer 25 graden net regende het wat maar nu schijnt de zon:D.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:13

stippielove schreef:
nou duiken was echt geweldig! haai gezien en was echt heel mooi.
zitten nou in missionbeach en rijden morgen naar cairns en in cairns hotel regelen en dan door naar port douglas om daar 2 dagen te gaan staan emt de camper.
gisteren bij nederlanders geweest die in nieuw zeeland wonen. nederlandse tv gezien wat is het daar warm zeg:P, hier ongeveer 25 graden net regende het wat maar nu schijnt de zon:D.

Dan ben je in hetzelfde stukje als ik was. Heb ook daar mijn duikbrefet gehaald, was inderdaad heel apart om daar te duiken.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 02:18

Klinkt misschien raar maar ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de foto's. Ik woon dan wel in australie, al meer als een jaar en heb alleen nog maar South Australia gezien.....

Tot wanneer blijf je in Australie?

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 06:46

ozzieozzie schreef:
Klinkt misschien raar maar ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de foto's. Ik woon dan wel in australie, al meer als een jaar en heb alleen nog maar South Australia gezien.....

ik vlieg dinsdag terug. en woensdag avond kom ik aan in nederland.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:17

ozzieozzie schreef:

Nou, toch maar eens lekker rond gaan touren in je mooie landje hoor Haha!
Man, wat ben ik jaloers dat jij daar woont en ik niet!! Knipoog

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:36

Goof schreef:
ozzieozzie schreef:

Nou, toch maar eens lekker rond gaan touren in je mooie landje hoor Haha!
Man, wat ben ik jaloers dat jij daar woont en ik niet!! Knipoog

Heb je wel al plannen om een terug te komen naar hier?
Ja wij gaan zeker komend jaar lekker veel op stap, maar het eerste jaar is gewoon echt hectisch geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:23

Jawel, absoluut.
Ben nu drie keer geweest en wil volgende zomervakantie weer gaan. Ik werk in het onderwijs dus heb lekker de tijd om te gaan dan.
Ik zou erg graag over een aantal jaar voorgoed gaan. Maar dat wordt nog even flink sparen!! (of een leuke Australier aan de haak slaan....) Haha!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:28

ijslanderfan schreef:
pff... dat is mijn enige droom nog. Door Australie en Nieuw zeeland trekken. Ik kan uren luisteren naar de verhalen van mijn buurvrouw die hetzelfde heeft gedaan..

Heel veel plezier en geniet ervan!

Idd.. Zo zit ik ook.
Pff.. echt een droom. En ik weet zeker dat die uit gaat komen want wat ik wil dat gaat ook gebeuren..

Gaaf dat je daar bent zeg! Ik ga ook even in de gaten houden wat je allemaal doet daar Lachen

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:42

sta nu op hong kong al 10 uur vliegen opzitten en heel wat uurtjes slapen om wat harde stoelen. beetje rare vleigreis hebben we. over een uurtje vleigen we van hier naar londen en dan nog weer van londen naar amsterdam en dan staan we weer op nederlandse bodem. en dan komen de foto's.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 22:42

ben weer in nederland heb net foto's op de computer gezet 599 ik ga er morgen maar eens paar mooie uitzoeken oom op bokt te zetten. ga nu slapen...